  • 1. Data: 2019-03-10 19:14:11
    Temat: Co jest w kablu USB-C?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Co jest umieszczone we wtyczkach (nie w kablu :-) ) oryginalnego
    kabla USB-C, co sprawia, że telefon bierze z ładowarki 5A prądu?
    Kabel złożony z tylko samych 4 przewodów sprawia, że tel ledwo 1A
    bierze? Z tego samego zasilacza-"ładowarki". Nie, nie są to cienkie
    przewody. Sam zrobiłem ten kabelek z wystarczająco grubych przewodów
    i to o długości tylko 40cm.

    Oryginalny kabel sprawdziłem omomierzem od strony złącza USB-A i nie
    wygląda na to, żeby tam były rezystory. Tzn włączone równolegle,
    pomiędzy którymiś żyłami. Bo nie mam jak sprawdzić na drugim końcu,
    na złączu USB-C. Za małe toto :-)
    Więc nie wiem, czy coś nie siedzi np w szeregu pomiędzy dwoma
    końcami kabla. Oczywiście na żyłach D+ i D-.

    Szukam po goglach i na razie nic...

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2019-03-10 21:59:18
    Temat: Re: Co jest w kablu USB-C?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2019 19:14:11 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):
> [...]
    > Kabel złożony z tylko samych 4 przewodów sprawia, że tel ledwo 1A
    > bierze? Z tego samego zasilacza-"ładowarki".

    Kabel USB-A - USB-C ?

    to faktycznie ciekawe, bo przeciez po stronie USB-A nie ma jak
    zasygnalizowac

    > Nie, nie są to cienkie
    > przewody. Sam zrobiłem ten kabelek z wystarczająco grubych przewodów
    > i to o długości tylko 40cm.

    A podlaczyles wszystkie styki w USB-C ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/USB-C

    "Cables

    USB 3.1 cables are considered full-featured USB-C cables. They are
    electronically marked cables that contain a chip with an ID function
    based on the configuration channel and vendor-defined messages (VDM)
    from the USB Power Delivery 2.0 specification. Cable length should be
    <=2 m for Gen 1 or <=1 m for Gen 2.[9] Electronic ID chip provides
    information about product/vendor, cable connectors, USB signalling
    protocol (2.0, Gen 1, Gen 2), passive/active construction, use of
    VCONN power, available VBUS current, latency, RX/TX directionality,
    SOP controller mode, and hardware/firmware version.[6] "

    Ale to chyba nie twoj przypadek.

    "USB-C cables
    Many cables claiming to support USB-C are actually not compliant to
    the standard. Using these cables would have a potential consequence of
    damaging devices that they are connected to.[60][61][62] There are
    reported cases of laptops being destroyed due to the use of
    non-compliant cables.[63]

    Power issues[edit]

    Some non-compliant cables with a USB-C connector on one end and a
    legacy USB-A plug or Micro-B receptacle on the other end incorrectly
    terminate the Configuration Channel (CC) with a 10k? pullup to VBUS
    instead of the specification mandated 56 k? pullup,[64] causing a
    device connected to the cable to incorrectly determine the amount of
    power it is permitted to draw from the cable. Cables with this issue
    may not work properly with certain products, including Apple and
    Google products, and may even damage power sources such as chargers,
    hubs, or PC USB ports.[65][66]

    J.

  • 3. Data: 2019-03-10 22:05:50
    Od: Arkadiusz Kaczmarek <kaczor@to_wytnij.hot.pl>

    W dniu 2019-03-10 o 19:14, Zbynek Ltd. pisze:
    > Elo
    >
    > Szukam po goglach i na razie nic...

    Coś słabo szukasz :)

    https://www.androidauthority.com/usb-type-c-and-3-1-
    explained-656552/
    https://community.cypress.com/docs/DOC-10779
    itd....

  • 4. Data: 2019-03-11 00:43:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :

    > Kabel USB-A - USB-C ?

    Zgadza się.

    > to faktycznie ciekawe, bo przeciez po stronie USB-A nie ma jak
    > zasygnalizowac

    > A podlaczyles wszystkie styki w USB-C ?
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/USB-C
    >
    > "Cables

    Tego to ja nie wiem czy wszystkie. Z racji nikłej przestrzeni
    wewnątrz wtyku C, nawet nie próbowałem mierzyć z tej strony. Co
    pomierzyłem ze strony A to już wiesz. Nie chcę przeprowadzać
    rozbiórki wtyków, bo je poniszczę, a w każdym razie ucierpi
    estetyka. Kilkadziesiąt PLN-ów za zdobycie wiedzy, w tym wypadku, to
    za dużo :-)

    Gniazda USB-C luzem nie posiadam, bo wtedy byłoby prosto pomierzyć
    wtyk na kablu.

> [...]
    > terminate the Configuration Channel (CC) with a 10k? pullup to VBUS
    > instead of the specification mandated 56 k? pullup,[64] causing a

    Tak, to widziałem już. 56k, ale podłączone gdzie? We wtyku C?
    pomiędzy 4 i 9? Na razie nie zmierzę co jest w oryginalnym wtyku. Z
    powodu j.w.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65