  • 1. Data: 2016-04-28 09:35:14
    Temat: Co kupić w granicach 8-10 tys?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Syn się przymierza do zakupu pierwszego auta. Jeździ już ponad 3 lata,
    ale to ma być pierwsze własne. Budżet 8-10 tys. zł.
    Co byście doradzili kupić, aby było sensowne?
    Co do marek, to myślimy o jakimś japończyku, ewentualnie Volvo (ale to
    chyba nie w tej cenie). Wiek raczej nie starsze, niż 15 lat.
    Golf i BMW odpadają ;-)
    Wyposażenie ma być co najmniej 2x airbag, silnik to nie wiem, ostatnio w
    rodzinie były same diesle, ale przy przebiegu rocznym 5000 km czy diesel
    ma sens? Może LPG?
    Wersja karoserii ma drugorzędne znaczenie. Może być SUV, albo hatchback,
    czy nawet kombi.
    Jacek

  • 2. Data: 2016-04-28 10:34:53
    Temat: Re: Co kupić w granicach 8-10 tys?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    lpg - młody doceni podczas tankowania:)
    zwróć tylko uwagę na to, by butla miala legalizację ważną nie krócej niż
    czas jaki chcesz eksploatować auto(a najlepiej dodatkowo rok zapasu)

    zerknij na cos w ten desen:
    http://otomoto.pl/oferta/fiat-grande-punto-2011-1-3m
    ultijet-van-salon-pl-vat23-ID6ylWTx.html

    samochody z kratką są tańsze i młodsze (a przebieg nie ma znaczenia).
    Troche lżejsze (przynajmniej punto van tylko starszy zbiera się bardzo
    przyjemnie w normalnej jeździe.
    ten egzemplarz trzeba tylko naprawić lekko dziabnieta maska wiec pewnie
    ruszony jest pas przedni. ceny do punciaków są niskie więc naprawa
    powinna dać się zrobić tanio.

    bierz auto możliwie młode nawet jeśli ma duży przebieg. chodzi o to, by
    blachy były zdrowe (także te, których nie widzisz a które będą chroniły
    przy zderzeniu bocznym).

  • 3. Data: 2016-04-28 11:49:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wyposażenie ma być co najmniej 2x airbag, silnik to nie wiem,
    >ostatnio w rodzinie były same diesle, ale przy przebiegu rocznym 5000
    >km czy diesel ma sens? Może LPG?

    LPG obecnie zacheca cenowo, ale:
    -przy malym przebiegu to sie instalacja nie zdazy zwrocic :-)
    -jak sie syn przymierzy do wlasnego mieszkania, to tam moze byc gaz
    podziemny i zakaz wjazdu,
    -zbiornik lpg troche jednak bagaznika zajmuje, w duzym aucie malo, w
    malym duzo :-)

    Te nowoczesne silniki benzynowe daje sie jeszcze zagazowac ?

    J.

  • 4. Data: 2016-04-28 12:01:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Syn się przymierza do zakupu pierwszego auta. Jeździ już ponad 3
    >lata, ale to ma być pierwsze własne. Budżet 8-10 tys. zł.

    P.S. A tak z ciekawosci - policz jakies przykladowe ubezpieczenie.
    Byc moze malolitrazowa benzyna bedzie korzystna.

    Moze jeszcze kupic na wspolwlasnosc z toba ... ale wtedy groza Ci
    zwyzki :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-04-28 17:21:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.04.2016 11:49, J.F. wrote:

    > LPG obecnie zacheca cenowo, ale:
    > -przy malym przebiegu to sie instalacja nie zdazy zwrocic :-)

    Pisał o 5kkm i 15 letnim aucie. Więc pewnie 10l PB będzie paliło, LPG ze 12.

    rocznie PB: 500 litrów razy powiedzmy 4.5 = 2250.
    rocznie LPG 600 litrów razy powiedzmy 1,75 = 1050,

    Do tego przegląd, benzyna na podpałkę wyjdzie niecały 1000pln różnicy.

    Zakłądać to się zwróci po trzech latach, ale jakby już była i wymienić
    reduktor i wtryski (bo pewnie będą padaki), to zwróci się w pół roku.

    > -zbiornik lpg troche jednak bagaznika zajmuje, w duzym aucie malo, w
    > malym duzo :-)

    Prawda, a na dodatek jak w kole to trzeba tankować co 300km.

    > Te nowoczesne silniki benzynowe daje sie jeszcze zagazowac ?

    Idzie zagazować - albo ciekły wtrysk, albo jeżdzi na mieszance 25% PB
    75% LPG, żeby było czym wtryski benzyny chłodzić.

    Generalnie sposób pierwszy to jeszcze drogi i nie każdy samochód
    gazownicy mają obcykany, drugie to trochę rzeźba w... no i dalej trzeba
    benzynę lać. Dlatego czekam z wymianą wózka, aż się w końcu solidnie
    rozkraczy, albo nowa generacja LPG się upowszechni i stanieje. Bo z
    fajnych 200km+ to wszystkie z wtryskiem bezpośrednim, albo civic type R,
    tylko to ma trzy drzwi:( No chyba że ktoś coś doradzi;)

    Shrek

  • 6. Data: 2016-04-29 12:27:48
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-28 o 09:35, Jacek pisze:
    > czy nawet kombi.
    > Jacek

    To dopiero się nazywa desperacja.

    A co do polecania? Proponuję to co dla syna odpada - BMWicę albo Golfa.
    Uzasadnienie:

    BMW to jednak wygodny i co najważniejsze prestiżowy wóz.

    Golf - Ponad przeciętnie solidny pojazd, do którego są całe tony
    używanych części na każdym złomowisku.

    Nie znam żadnych powodów aby rezygnować wyżej aut.

  • 7. Data: 2016-04-29 19:53:15
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29.04.2016 o 12:27, Trybun pisze:

> [...]
    > używanych części na każdym złomowisku.
    >
    > Nie znam żadnych powodów aby rezygnować wyżej aut.

    Nie każdemu szpanowanie swoim penerstwem (faktycznym lub dorozumianym)
    się uśmiecha.
    A powyższe propozycje są jego kwintesencją.

  • 8. Data: 2016-04-30 00:33:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Trybun pisze tak:

    > A co do polecania? Proponuję to co dla syna odpada - BMWicę albo
    > Golfa. Uzasadnienie:
    >
    > BMW to jednak wygodny i co najważniejsze prestiżowy wóz.

    za 10 tys to raczej stary szrot zardzewiały niż prestiżowy.

    Co do prestiżu. Na mojej ulicy jeden burak ma jakieś nowe BMW ale
    zamiast trzymać pod domkiem parkuje na ulicy. Od czterech lat nie
    zamontował bramy ani płotów pomiedzy słupkami hehe :)

    > Golf - Ponad przeciętnie solidny pojazd, do którego są całe tony
    > używanych części na każdym złomowisku.

    no nie jest tak różowo z tymi tonami :)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 9. Data: 2016-05-05 13:11:59
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > ma sens? Może LPG?
    > Wersja karoserii ma drugorzędne znaczenie. Może być SUV, albo hatchback,
    Peugeot 307... Wygodne, tanie, rudzielec nie chce tego się trzymać. Może
    być nawet 2,0HDI 90KM, diesel ale nie do zabicia.

  • 10. Data: 2016-05-05 23:45:37
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 kwietnia 2016 17:21:23 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > fajnych 200km+ to wszystkie z wtryskiem bezpośrednim, albo civic type R,
    > tylko to ma trzy drzwi:( No chyba że ktoś coś doradzi;)

    z roczników do 2011 masz W204 (wszystkie niemal silniki), W212 e350 i e500, Lagunę
    III 2.0GT, Mondeo 2.5t, Lexy i z parę jeszcze pewnie egzotyków.

    Z nowszych, to chyba Infiniti Q50 do 2015 roku było na pośrednim...

    --
    pozdro
    AA