  • 1. Data: 2016-10-27 10:59:26
    Temat: Co lepiej wygłusza?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Muszę postawić ściankę z drzwiami, zamykającą w ten sposób część
    korytarza i tworzącą dodatkowe pomieszczenie. Zależy mi dosyć na jak
    najlepszych właściwościach tłumiących, żeby w jedną i drugą stronę
    przenosiło się jak najmniej jakichś dźwięków i hałasów.
    Jako, że ściana będzie "tymczasowa", czyli na jakieś załóżmy 2 lata
    odpadła opcja robienia jej z jakiegoś BK czy innych materiałów do
    murowania. Musi być zabudowa lekka.
    Mój pomysł to w zasadzie taka solidniejsza ściana z GK, czyli całość na
    stelażu szerokości 100 mm, w środku wygłuszająca wełna w stylu Rockton
    albo jakaś inna z tych niby służących do wygłuszania. W okół stelaża, na
    wszystkich miejscach styku stelaża ze ścianami, sufitami, podłogą itp.
    oczywiście taśma wygłuszająca.

    Rozkminę mam z dwiema rzeczami:
    1) na zewnątrz lepiej dać podwójne płyty GK, czy może lepiej płytę typu
    OSB lub MDF i na to pojedynczą warstwę GK? Jeżeli płyty drewnopochodne
    to, którą lepiej - OSB czy MDF?
    2) w internecie znalazłem sprzeczne ze sobą informacje - jedni każą
    upchać szczelnie wełną w środku, a inni mówią, że powinna zostać
    powietrzna przerwa około 2 cm między jedną ze stron ściany i wełną w
    środku. Kto ma rację? Przypominam, że mówimy o możliwie dobrym wygłuszeniu.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2016-10-27 11:04:30
    Temat: Re: Co lepiej wygłusza?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Oct 2016 10:59:26 +0200, Kżyho napisał(a):

    > Przypominam, że mówimy o możliwie dobrym wygłuszeniu.

    Moim zdaniem lepiej wygłusza regranulat styropianowy.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2016-10-27 11:15:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-10-27 o 10:59, Kżyho pisze:
> [...]
    > powietrzna przerwa około 2 cm między jedną ze stron ściany i wełną w
    > środku. Kto ma rację? Przypominam, że mówimy o możliwie dobrym

    Jeżeli ma dobrze wygłuszać to GK i płyty OSB do tego się nie nadają.

    Tylko i wyłącznie twarde i ciężkie materiały: cegła, beton, silka,
    ewentualnie, pustaki ceramiczne.

    Jak chcesz bardzo dobrze wygłuszyć takie pomieszczenia to po obydwu
    stronach takiej ciężkiej ściany dajesz jeszcze wygłuszenie np. z gąbki
    czy wełny mineralnej, np. wełny mineralnej elewacyjnej.

    Może określ co chcesz robić w tym pomieszczeniu i co chcesz tłumić, bo
    rozwiązania są przeróżne.

  • 4. Data: 2016-10-27 11:23:54
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 27 października 2016 10:59:27 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > powietrzna przerwa około 2 cm między jedną ze stron ściany i wełną w
    > środku. Kto ma rację? Przypominam, że mówimy o możliwie dobrym wygłuszeniu.

    Chyba by sie trza lekko zdoktoryzować aby cos sensownego wybrać :)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Soundproofing

    Mnie zawsze najbardziej na wyobraźnie działają ekrany dzwiękochłonne przy
    autostradach.
    Jak widze śmigające auta po drugiej stronie i bardzo słabo je słyszę to sie dziwie
    jak to zrobili.
    Pewnie zabawa z efektem Helmholtza ale nie mam pewności.

    Generalnie w zastosowaniach domowo tanich raczej sprawdzi się solidna sztywna
    przegroda z lekką i luźno przymocowaną przegrodą. Ta luźna od strony hałasu.
    Jeśli z obu stron jest hałas to te luźne po obu stronach.

    Ja bym postawił scianke GK. Jak by ci sie do niej zmieściły cegły to byłby ideał. Nie
    trzeba murować, Wystarczy je postawić.
    Do tej scianku luźno przymocować sklejke 4mm. Sklejka na miękkich dystansach. Szpara
    właśnie 1-2 cm.

    Ale fachowcem od tego nie jestem :)

  • 5. Data: 2016-10-27 11:56:44
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-10-27 o 11:15, Uzytkownik pisze:
    > Jeżeli ma dobrze wygłuszać to GK i płyty OSB do tego się nie nadają.
    >
    > Tylko i wyłącznie twarde i ciężkie materiały: cegła, beton, silka,
    > ewentualnie, pustaki ceramiczne.

    Jak już pisałem, pomimo tego, że ogólnie zdecydowanie wolę mieć ściany
    murowane, to w tym wypadku odpada i trzeba zrobić najlepiej jak się da,
    ale w technologii lekkiej.
    Nota bene, to gdzieś natrafiłem na stwierdzenia, że ściana z GK o takiej
    samej grubości jak GK ma rzekomo lepsze właściwości izolujące hałas...
    Trochę mi w to ciężko uwierzyć, ale z drugiej strony czytając trochę o
    tych wszystkich taśmach na stelażach, wygłuszeniach itp., to może
    rzeczywiście przy fachowo zrobionej od A do Z takiej ściance jest
    dobrze? Bo te co znam, to zwykle są robione na zasadzie, jak
    najszybciej, jak najtaniej i już teraz po doczytaniu trochę na ten temat
    wiem, że one totalnie nie zgodnie z całym system porobione bywały, to i
    nic dziwnego, że swojej roli do końca nie spełniały. Zwłaszcza, jak ktoś
    je robił w najcieńszej wersji 5 centymetrowej.

    > Jak chcesz bardzo dobrze wygłuszyć takie pomieszczenia to po obydwu
    > stronach takiej ciężkiej ściany dajesz jeszcze wygłuszenie np. z gąbki
    > czy wełny mineralnej, np. wełny mineralnej elewacyjnej.

    Ale ta ściana ma mieć jakąś normalną powierzchnię od zewnątrz, żeby
    jednak to jakoś wyglądało i dało się używać normalnie :)

    > Może określ co chcesz robić w tym pomieszczeniu i co chcesz tłumić, bo
    > rozwiązania są przeróżne.

    Nic wielkiego, zwykłe "dzienne" odgłosy biegającego i krzyczącego
    dziecka z jednej strony, a z drugiej strony rozmowy międzyludzkie.
    Ale chodzi o to, żeby jedna strona najlepiej w ogóle albo znikomie
    słyszała to, co dzieje się po drugiej stronie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /

  • 6. Data: 2016-10-27 14:44:43
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Thu, 27 Oct 2016 11:56:44 +0200, Kżyho napisał(a):

> [...]
    > Ale chodzi o to, żeby jedna strona najlepiej w ogóle albo znikomie
    > słyszała to, co dzieje się po drugiej stronie.

    Budujesz klatkę na dziecko ?!

    --
    Yakhub