  • 1. Data: 2010-03-30 02:38:54
    Temat: Co lepsze? Starsze Audi 80 vs Nowszy Peugeot 306
    Od: "Art." <l...@g...com>

    Mam dylemat.
    Chcę kupić coś w określonej kwocie, ale nie jestem zdecydowany. Mam
    trochę nietypowy problem, bo chcę wybrać coś spośród dwóch zupełnie
    rożnych samochodów - przede wszystkim gabarytowo. Kandydatami na moje
    pierwsze auto są:
    - Audi 80 B4 powiedzmy, rocznik 1994, benzyna+LPG 1.8 lub 2.0 albo 1.9
    TD
    - Peugeot 306 hatchback/sedan, rocznik 1998-1999, benzyna+LPG 1.5 lub
    1.6 albo 1.9 TD

    Dlaczego akurat te dwa? Oba modele są ocynkowane i mają dość dobrą
    opinię i jeśli nie mylę się to są (chyba) mało awaryjne.

        Cenowo mniej więcej będą oscylowały w okolicach podobnej ceny.
    Przebiegi będą większe w Audi, bo wg przeglądanych ogłoszeń to nawet ok
    300 tys. km, a w Peugeocie ok 200-230 tys. km

        Jeśli chodzi o wyposażenie to nie chciałbym "golasa". Fajnie byłoby
    trafić na model z poduszka powietrzną, ABS, el. szyby, el. lusterka,
    regulowana wys. siedzenia (bo jestem wysoką osobą), światła
    przeciwmgielne.
        Aha, nie chce spędzać czasu przy naprawach, bo nie mam ku temu
    warunków ani (jak na razie) wiedzy, a perspektywa wydawania gór
    pieniędzy w warsztacie średnio mi się podoba.
    Jeśli są jakieś uwagi do mojej wypowiedzi albo zauważyłeś nieścisłości
    w moim myśleniu, to proszę o szczere opinie.

    Art.

  • 2. Data: 2010-03-30 08:13:55
    Temat: Re: Co lepsze? Starsze Audi 80 vs Nowszy Peugeot 306
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

> [...]
    > - Peugeot 306 hatchback/sedan, rocznik 1998-1999, benzyna+LPG 1.5 lub 1.6

    Audi

  • 3. Data: 2010-03-30 08:23:22
    Od: to <t...@a...xyz>

    Art. wrote:

    > (...)

    Nie postuj w HTML-u.

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-03-30 08:46:10
    Od: "Romeo_rk" <k...@o...pl>

    - Audi 80 B4 powiedzmy, rocznik 1994, benzyna+LPG 1.8 lub 2.0 albo 1.9 TD
    - Peugeot 306 hatchback/sedan, rocznik 1998-1999, benzyna+LPG 1.5 lub 1.6
    albo 1.9 TD

    Audi. Ja miałem wprawdzie C4, a nie B4 (wcześniej c3, jeszcze wcześniej b2)
    ale wszystkie sprawowały się znakomicie. Dopiero potem, jak kupiłem A6 (c4)
    zacząłem kląć, ale to dlatego, że niestety kupiłem dobitego trupa :/
    Znajomy ma peugeota 306, właśnie z 98 czy 99 roku, strasznie na niego
    narzeka, że co chwilę musi wydawać na niego pieniądze. Ostatnio - o mało co
    się nie zabił, jak my pękła sprężyna przedniego zawieszenia. Dzień po
    naprawie... pękła sprężyna przy drugim kole. Coś jeszcze marudził o pompie
    paliwa.. reszty już nie pamiętam ;)
    pozdrawiam, Rafał

  • 5. Data: 2010-03-30 08:57:04
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-30 02:38, Art. pisze:
> [...]
    > - Audi 80 B4 powiedzmy, rocznik 1994, benzyna+LPG 1.8 lub 2.0 albo 1.9 TD
    > - Peugeot 306 hatchback/sedan, rocznik 1998-1999, benzyna+LPG 1.5 lub
    Jeśli chodzi o 306 to albo 2.0 benzyna i LPG albo 1.9D na inne nie patrz

  • 6. Data: 2010-03-30 09:02:41
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    ttt pisze:
> [...]

    Audi.

    --
    Karolek

  • 7. Data: 2010-03-30 09:32:21
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    Art. pisze:
    > Mam dylemat.
    > - Audi 80 B4 powiedzmy, rocznik 1994, benzyna+LPG 1.8 lub 2.0 albo 1.9 TD
    > - Peugeot 306 hatchback/sedan, rocznik 1998-1999, benzyna+LPG 1.5 lub
    > 1.6 albo 1.9 TD

    Oczywiście że peugeot 306.

    Audi z tego okresu będzie miało przebieg z pół miliona kilometrów i z
    dużą dozą prawdopodobieństwa uczestniczyło w kilku wypadkach. Dodatkowo
    praktycznie nie masz szans na znalezienie egzemplarzu nie naprawianego
    przez wiejskiego mechanika z młotkiem w lewej i brudną szmatą w prawej
    ręce. Takie połączenie to najgorsze co możesz spotkać.

    Pug za to jest samochodem prostym i tanim w eksploatacji. Ta sama
    konstrukcja przejeździla kilka lat wiecej w xsarze i też ludzie którzy
    tym sie poruszali chwalą sobie te samochody.

    Najbardziej newralgiczną częscią jest tylna oś z belka samoskrętna (po
    FC w 1997r).
    Kupując ten samochód zwróć uwagę na tylne koła muszą stać pionowo
    a nie pod kątem. A wieć tak: | | a nie tak / \ . Ten drugi przypadek
    oznacza że masz do wymiany już nie tylko łożyska ale i całą tylną belkę.
    Zwykle belka zużywa się koło 100tyś km i trzeba wymienić łożyska jak
    ktoś tego nie zrobi to szlag trafi całą belkę. Trzeba tego pilnować.
    Choć nie jest to reguła ja miałem spokój nawet przy 250tys jak
    sprzedawałem ten samochód a do belki nikt sie nie dotykał a łożyska nie
    wymagały wymiany. Bardziej narażone na uszkodzenia są ci którzy worzą w
    bagażnikach dużo ciężkich klamotów i oczywiście model kombi.

    Szczególnie polecam diesla XUD9 1.9D 71KM lub 1.9 TD 90KM. Rzadko ale
    możesz trafić także 1.8D XUD7 64KM.
    Generalnie te silniki są bardzo trwałe i przebiegi 500tys km nie są
    rzadkością bez żadnych remontów. W moim przypadku przy 250tys km nie
    miałem żadnych ubytków olejów po między wymianami a sprawdzenie
    ciśnienia sprężania wykazywało normę fabryczną.

    Jeżeli chodzi o własności jezdne puga to są one stosunkowo dobre jak na
    samochód z tego okresu, generalnie auto trzyma się drogi i nie przechyla
    do czasu jak działa tylna oś kiedy zakres skrętu się skończy auto
    zaczyna przechylać się. Dlatego dla 90% kierowców wrażenie jest takie że
    samochód ładnie trzyma się drogi i jest to prawda do pewnego momentu.

    Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to możesz 1.6 lub 2.0 bo 1.4 to
    najgorszy pomysł do tego auta.

    Podsumowując, auto bardzo proste w naprawie co znaczy tanie w
    eksploatacji. Nie mylić z naprawą u mechaników z Koziej Wólki bo kiedyś
    będąc u takiego nie posiadał odpowiednich kluczy aby odkręcić
    zbiorniczek wyrównawczy. Szczególnie diesle z przebiegiem 200tys i
    więcej nie stanowią żadnego problemu ważne aby auto było zadbane i
    prawidłowo eksploatowane o co dość łatwo przy zakupie tego modelu.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 8. Data: 2010-03-30 09:40:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 09:32:21 +0200, The_EaGle napisał(a):

    > wymagały wymiany. Bardziej narażone na uszkodzenia są ci którzy worzą w
    > bagażnikach dużo ciężkich klamotów i oczywiście model kombi.

    To jest trzeci rodzaj prawdy, obciążenie nie wpływa na żywotność tych
    łożysk.
    One są niszczone przez wodę, jak padną uszczelnienia. Uszkodzenie
    uszczelnień to rzecz dosyć losowa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2010-03-30 09:51:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    The_EaGle wrote:

> [...]
    > przez wiejskiego mechanika z młotkiem w lewej i brudną szmatą w prawej
    > ręce. Takie połączenie to najgorsze co możesz spotkać.

    No i trzeba też pamiętać, że Audi 80 było swego czasu lubiane w kręgu
    kierowców w dresach i wiejskich tunerów.

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-03-30 10:14:27
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    lleeoo pisze:
    > Jeśli chodzi o 306 to albo 2.0 benzyna i LPG albo 1.9D na inne nie patrz

    1.9D nie jedzie. Jak już to TD, albo w końcowych rocznikach HDI.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl