  • 11. Data: 2018-08-10 20:23:02
    Temat: Re: Co lepszego od Asus EeePC
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Wręcz przeciwnie, uzywam perfekcyjnie sprawdzającego sie sprzętu do
    > zastosowania. Mimo żalosnych porad specjalistów z grup.

    > Królewna z defektem.

    :-)

    --
    animka

  • 12. Data: 2018-08-10 21:07:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/10/2018 8:23 PM, Animka wrote:
    > :-)

    Zamierzonym.

  • 13. Data: 2018-08-10 21:51:45
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Zamierzonym.

    Nie rozumiem. A może z zmierzonym?;-)

    --
    animka

  • 14. Data: 2018-08-10 22:47:05
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-08-10 o 21:51, Animka pisze:
    > A może z zmierzonym?;-)

    *ze* zmierzonym...

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 15. Data: 2018-08-11 23:54:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" pkkaan$d42$...@n...news.atman.pl

    > Co to jest krulewna? To coś od krowy? Bo od krówki to już nie.:-)

    Od 'krowy' byłoby z 'ó'. 'Krulewna' może pochodzić od 'Cruelli'. ;)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 16. Data: 2018-08-12 13:17:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/9/2018 3:41 PM, Sebastian Biały wrote:
    > Szukam namiarów czym się zainteresować poza tym.

    Znalazłem interesującą alternatywę:

    https://allegro.pl/samsung-chromebook-16ssd-usb3-0-h
    dmi-hit-i7451800621.html

    Za 99zł można mieć dośc przyzwoite parametry wliczając USB3 oraz
    nienajgorszy ekran. Wady jak zawsze, czyli wszystko, wliczając dysk,
    wlutowane.

    Windowsa miec nie musze i okazalo się że na tej zabawce można postawić
    linuxa. Za 99zł jestem gotow zaryzykować. Przyjdzie to się pochwalę.

  • 17. Data: 2018-08-12 17:34:33
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Za 99zł można mieć dośc przyzwoite parametry wliczając USB3

    Ale do czego przy takim wymoczku potrzebne jest USB aż trzeciego stopnia?

    A tak z innej beczki: sądzisz, że do zastosowań typowo biurowych nada
    się to-to?

  • 18. Data: 2018-08-12 18:21:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/12/2018 5:34 PM, JaNus wrote:
    > Ale do czego przy takim wymoczku potrzebne jest USB aż trzeciego stopnia?

    Do podpięcia docking station i robienia transferów dysk-dysk. To nie
    jest przyklad z powietrza, to mniej więcej robie na wyjeździe
    przerzucając grube gigabajty między kamerą, karta sd i dyskiem.

    Ponadto mając USB3 mozna sie pokusić nawet o taki bajer:

    https://www.aliexpress.com/item/Type-C-3-1-Docking-S
    tation-Aluminum-Multi-function-Macbook-Pro-HUB-to-HD
    MI-VGA-Mini/32857958793.html

    Ten co prawda drogi, ale jest masa innych w róznych cenach. Innymi słowy
    mając USB3, nawet jedną sztukę można zaskakująco dużo zrobić.

    > A tak z innej beczki: sądzisz, że do zastosowań typowo biurowych nada
    > się to-to?

    Bardziej niż cokolwiek innego w tej cenie, jednak zaznacze że mowie o
    laptopach. Do zastosowań biurowych to laptopy się nie nadają z powodu
    żenującej klawiatury, z każdym rokiem coraz gorszej z uwagi na to że
    wszyscy się ścigają w grubościach i lansie.

    Dodatkowo to coś nie ma windowsa. Więc jeśli masz do czynienia z
    ideologicznym kretynem to się nie nada do pracy biurowej.

  • 19. Data: 2018-08-12 22:51:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dodatkowo to coś nie ma windowsa. Więc jeśli masz do czynienia z
    > ideologicznym kretynem to się nie nada do pracy biurowej.

    Ewentualnie jako li tylko zdalny terminal.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2018-08-16 22:30:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/12/2018 1:17 PM, Sebastian Biały wrote:
    > Windowsa miec nie musze i okazalo się że na tej zabawce można postawić
    > linuxa. Za 99zł jestem gotow zaryzykować. Przyjdzie to się pochwalę.

    No to się chwalę.

    Chrome OS jest faktycznie zdumiewająco wygodny. Nic sie nie da co prawda
    w samym systemie zrobić poza oglądaniem netu, ale jest kilka dodatków do
    chrome. Youtube działa w FullHD i nie zacina. Troche dziwacznie działa
    klawiatura i myszka, pewnie kwestia przyzwyczajenia.

    Najgorsza wiadomość: kilka miesięcy temu Google zmienił intefejsy i
    linux przestał działać, w sensie grafika bo konsola działa. Czekamy aż
    ktoś to naprawi. To juz nie pierwszy raz. Da się go uruchomic w trybie
    okienkowym, ale wtedy grafika nie wyciąga pełnej prędkości jak w natywnym.

    Mala uwaga: linux na chrome os dziala w ten sposob że kernel jest ten
    sam a linux dziala "jak gdyby w przeglądarce chrome" choć nie do końca.
    Cięzko to wyjaśnić, ale jednoczesnie pracuje chrome os i desktop linuxa,
    przełączalne przyciskiem.

    Można zdjąc zabezpieczenie "biosu" i zrobić własny bootloader co pozwala
    pozbyć się chromeos na dobre. Ale akurat ten model ma mały glitch:
    istnieje wersja coreboot na niego ale nie ma "payload" czyli czegoś co
    odpali dalej system operacyjny. Na razie robie research czy linuxboot da
    się skompilować z takim targetem, z góry mówie że to już dłubanie na
    poziomie elektroniki, ale pozwoliło by na odpalenie linuxa natywnie.
    Ponieważ znam się i chce mi się być może własnie tak zrobie.

    Gdyby te komputery były od ręki uruchamialne na linuxie świat byłby
    piękniejszy bo to naprawde calkiem fajny hardware, no może powinien mieć
    32GB ale i 16 jest ok.