  • 1. Data: 2013-12-06 18:13:55
    Temat: Co mam zrobić ?
    Od: TomekGT96 <yuuki96_96@_NOSPAM_tlen.pl>

    Witam bardzo chce mieć motocykl a dokładniej Hyosung GT Comet 125 na kat
    A1 i teraz mam do was pytanie, nie mam karty motorowerowej ale gdzieś tam
    usłyszałem że 50 siątka jest na dowód jak sie ma 18 .. Czyli w marcu po
    ośiemnastce moge zdawać od razu na kat A1 czy pierwsze co to zrobić karte
    motorowerową ?? Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-12-06 18:21:58
    Temat: Re: Co mam zrobi? ?
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 06-12-2013 18:13, TomekGT96 pisze:
> [...]
    > tam usłyszałem że 50 siątka jest na dowód jak sie ma 18 .. Czyli w marcu
    > po ośiemnastce moge zdawać od razu na kat A1 czy pierwsze co to zrobić

    Możesz zdawać na A, choć najlepszą opcją jest zrobienie od razu B + A.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 3. Data: 2013-12-06 19:33:24
    Temat: Re: Co mam zrobiae ?
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 06/12/13 18:13, TomekGT96 wrote:
    > tam usłyszałem że 50 siątka jest na dowód jak sie ma 18 ..

    Tak, ale już nie. Znaczy tak było do tamtego roku zdaje się. Jeśli
    dopiero teraz dostałeś dowód, to musisz do tego dodać prawko typu AM,
    ale jeśli planujesz 125ccm to od razu A1.

    --
    Alf/red/

  • 4. Data: 2013-12-06 19:40:32
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 06-12-2013 19:33, Alf/red/ pisze:

    > Tak, ale już nie. Znaczy tak było do tamtego roku zdaje się. Jeśli
    > dopiero teraz dostałeś dowód, to musisz do tego dodać prawko typu AM,
    > ale jeśli planujesz 125ccm to od razu A1.

    Wiek na A podnieśli na 21 lat, czy jak?
    A1 było dla 16-latków. Coś się pozmieniało?

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 5. Data: 2013-12-07 00:17:40
    Temat: Re: Co mam zrobiĂŚ ?
    Od: TomekGT96 <yuuki96_96@_NOSPAM_tlen.pl>

    A można zdawać na A1 przed 18stką ?? Bo na auto to chyba 3 miesiące przed.

  • 6. Data: 2013-12-07 09:21:36
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 07-12-2013 00:17, TomekGT96 pisze:
    > A można zdawać na A1 przed 18stką ?? Bo na auto to chyba 3 miesiące przed.

    Z pewnością przed osiemnastką można wykorzystywać wujka google:
    A1 jest od 16 r.ż. i upoważnia do jazdy motocyklem o pojemności skokowej
    silnika nie przekraczającej 125 cm3, mocy nie przekraczającej 11 kW
    (14,9556 KM) oraz stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,1
    kW/kg.

    Ale weź pomyśl logicznie i rób "A". Nie musisz od razu kupować litra.
    Ćwiartka na początek wystarczy.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 7. Data: 2013-12-07 09:28:23
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 07 - 12 - 2013 (sobota) o godzinie 00:17, TomekGT96 napisał(a):

    > A można zdawać na A1 przed 18stką ??

    Na A1 możesz zdawać już w wieku lat 16 (za zgodą rodziców). Skończone 18
    lat daje Ci możliwość zdawania na A2.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_jazdy_w_Polsce

    > Bo na auto to chyba 3 miesiące przed.

    Szkoły nauki jazdy czasem zgadzają się, aby ktoś mógł *rozpocząć kurs* na
    miesiąc czy dwa przed ukończeniem 18-tki, ale do egzaminu można przystąpić
    tylko będąc już pełnoletnim.

    --
    Yorick
    MG Nevada 750,

  • 8. Data: 2013-12-07 17:32:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-07, Zakonspirowany <x...@g...com> wrote:

> [...]
    > kW/kg.
    >
    > Ale weź pomyśl logicznie i rób "A". Nie musisz od razu kupować litra.

    Szejku, podczas gdy starzy zabrali kompa i zagonili do nauki to przepisy
    sie zmienily i niestety zeby miec A trzeba miec 20 lat i posiadac 2 lata
    kat. A2 lub nie posiadajac A2 - 24 lata.

    Ale wal to, kupuj erlana: <http://grafnet.eu/upload/yamaha_yzf-r1.jpg>

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2013-12-07 17:32:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-06, Zakonspirowany <x...@g...com> wrote:

    > Możesz zdawać na A, choć najlepszą opcją jest zrobienie od razu B + A.

    Nie moze.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2013-12-07 18:07:03
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 07-12-2013 17:32, AZ pisze:

    > Nie moze.

    Uzasadnij. Pisał, że w marcu kończy 18 lat. Nie warto poczekać 3
    miesięcy? Zwłaszcza, że w zimie trudno jest zrobić A...

    --