  • 1. Data: 2010-03-24 15:26:05
    Temat: Co myślicie o nowym pomyśle SHARPa dodania zółtej plamki do ekranów LCD?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    http://www.sharpusa.com/ForHome/HomeEntertainment/LC
    DTVs/WhatIsQuattron.aspx
    http://www.sharpusa.com/ForHome/HomeEntertainment/LC
    DTVs/Technology/900Series.aspx

    Czy to marketingowy trick czy ten żółty piksel rzeczywiście coś daje
    czego kombinacja zielonego i czerwonego dać nie może?

  • 2. Data: 2010-03-24 16:25:46
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy to marketingowy trick czy ten żółty piksel rzeczywiście coś daje
    > czego kombinacja zielonego i czerwonego dać nie może?

    Bardziej "podkrecone" kolory.
    A w praktyce sceny beda jasniejsze a kolory zywsze.

    Aktualnie jest tak ze swiecacy bialy kolor daje o 2x jasniejsze swiatlo niz sam
    np. czerwony.

    Pewnie sprawa nie bedzie sie opierac na dodaniu samego zoltego do tego co jest.
    Oprocz zoltego poprzesuwane zostana inne skladowe i dzieki temu niebieski bedzie
    bardziej niebieski i lekko zywszy.

    Tyle ze to tylko w lcd warte zachodu. CRT i plazmy tego problemu nie powinny miec...
    Tak sobie wygdybalem...
    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-03-24 17:29:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > A w praktyce sceny beda jasniejsze a kolory zywsze.
    >
    > Aktualnie jest tak ze swiecacy bialy kolor daje o 2x jasniejsze swiatlo

    Dlaczego tak uważasz? To, że biały wymaga zaświecenia trzech pikseli
    nie oznacza że musi wpuścić 3 razy więcej światła, może je dać trzy
    po równo przygaszone..

    Pamiętaj, że teoretycznie 8 bitów na kolor w systemie RGB dawało
    już ponad 16 milionów kolorów, podczas gdy oko ludzkie jest
    w stanie rozróżnić jakieś 6-8 milionów. Więc to chyba nie chodzi
    o to, że jakichś kolorów nie można było uzyskać w systemie RGB.

> [...]
    > jest.
    > Oprocz zoltego poprzesuwane zostana inne skladowe i dzieki temu niebieski

    No napewno daje to większe pole do popisu jeśli chodzi o manipulacje
    pikselami ale zastanawiam się właśnie jak skomplikuje się elektronika
    która teraz musi sygnał "natywny" R:G:B przetłumaczyć na sygnał RGBY.

    > Tyle ze to tylko w lcd warte zachodu.
    > CRT i plazmy tego problemu nie powinny miec...
    > Tak sobie wygdybalem...

    :-)

    Ciekawe czy jak zobaczymy w lecie 2010 jakiś taki telewizor w sklepie
    na wystawie to czy będziemy umieli odróżnić go od innego RGB...
    Bo jesli nie, to jest to kolejny pic na wodę fotomontaż.

  • 4. Data: 2010-03-24 18:12:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "wirefree" <m...@m...pl> wrote in message
    > Czego to nie zrobia marketoidy zeby nie wcisnac kitu "lokalnym debilom"
    > paleta CMYK znana jest od lat i stosowana w drukarkach kolorowych ten
    > dodatkowy zolty piksel to pic na wode fotomontarz .

    Akurat CMYK do ma sens w mieszaniu barw w świetle odbitym
    a nie przechodzącym, nie?

  • 5. Data: 2010-03-24 18:39:53
    Od: mk <m...@o...pl>

    W dniu 2010-03-24 16:26, Pszemol pisze:
> [...]
    >

    > Czy to marketingowy trick czy ten żółty piksel rzeczywiście coś daje
    > czego kombinacja zielonego i czerwonego dać nie może?

    Jeśli będzie odpowiednio dobrany to będzie dawał.
    Wbrew powszechnemu przekonaniu poprzez mieszanie trzech dowolnie
    wybranych i ustalonych barw nie da się uzyskać pełnej palety barw
    rozróżnialnych przez człowieka (cztery też za mało, ale już lepiej).

    Główny problem teraz będzie brak odpowiedniego źródła sygnału, brak
    standardów transmisji, co by wykorzystało przestrzeń barw oferowaną
    przez taką matrycę.

    pzdr
    mk

  • 6. Data: 2010-03-24 18:49:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > punkt widzenia zalezy w tym wypadku od punktu siedzenia,

    Tak czy inaczej nie spotkałem się z monitorami LCD typu CMYK a Ty? :-)
    A mówimy tu o monitorach...

    > w kazdym badz razie np w Telebimach LED stosuje sie 4 diody led z ktorych
    > 2 to czerwone z racji niskiej jasnosci czerwieni.

    A co to ma do rzeczy w temacie dodania nowego koloru?

  • 7. Data: 2010-03-24 18:55:15
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    "
    Wbrew powszechnemu przekonaniu poprzez mieszanie trzech dowolnie
    wybranych i ustalonych barw nie da się uzyskać pełnej palety barw
    rozróżnialnych przez człowieka"

    Przez chwile pomyslalem ze znalazlem sie na grupie Audioodmiennych.

    Prosze niech ktos mi powie ze to nieprawda.

  • 8. Data: 2010-03-24 19:03:24
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    wirefree pisze:
> [...]
    >
    > Przez chwile pomyslalem ze znalazlem sie na grupie Audioodmiennych.
    >
    > Prosze niech ktos mi powie ze to nieprawda.

    Zapytaj pierwszego z brzegu drukarza.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 9. Data: 2010-03-24 20:15:35
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    wirefree pisze:
    > Ano ma to do rzeczy tyle ze pierdolisz jakby cie kon pierdolnal w glowe
    > kopytem.

    Odezwał się wiejski mędrzec. Jakoś w ogóle nie poruszyłeś problemu
    rozpięcia przestrzeni barw na 4 wektorach zamiast na 3, ale ty pewnie
    nawet nie wiesz co to jest przestrzeń barw, specjalisto od podkuwania koni.

  • 10. Data: 2010-03-24 20:17:20
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    wirefree pisze:
    > Jak mawiali starozytni nie ucz ojca dzieci robic !
    >
    > Nie musze pytac zreszta tak jak wiekszac czytelnikow tej grupy ktorzy
    > zdobyli odpowiednie techniczne wysztalcenie.
    >
    > Tobie radze tez zaczac nauke i to najlepiej od podstaw bo masz duze
    > zaleglosci.

    Łał. Mamy na grupie nowego super-experta! I to jakiego napalonego!