  • 1. Data: 2018-10-16 20:38:46
    Temat: Co oznacza "bez napięciowy przekaźnik"?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Znaczy że napięcie doprowadzam po prostu z zewnątrz? Termostaty
    przylgowe, działają na zasadzie NO/NC i w momencie osiągnięcia zadanego
    statu, zmieniają stan połączenia?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2018-10-16 21:06:36
    Temat: Re: Co oznacza "bez napięciowy przekaźnik"?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Znaczy że napięcie doprowadzam po prostu z zewnątrz? Termostaty
    > przylgowe, działają na zasadzie NO/NC i w momencie osiągnięcia zadanego
    > statu, zmieniają stan połączenia?

    Po przyłożeniu napięcia na jedną cewkę przełącza się.
    Po przyłożeniu na drugą powraca do poprzedniego stanu
    Takie dwie cewki: Set i Reset

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-10-17 06:33:10
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > Znaczy że napięcie doprowadzam po prostu z zewnątrz? Termostaty
    > przylgowe, działają na zasadzie NO/NC i w momencie osiągnięcia zadanego
    > statu, zmieniają stan połączenia?

    Bistabilny?
    Z dwoma cewkami lub jedną gdzie zmiana polaryzacji powoduje
    przełączenie a zanik zasilania nie powoduje przełączenia.

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2018-10-17 10:09:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Znaczy że napięcie doprowadzam po prostu z zewnątrz? Termostaty
    > przylgowe, działają na zasadzie NO/NC i w momencie osiągnięcia zadanego
    > statu, zmieniają stan połączenia?

    Kilka lat temu się zdziwiłem pojęciem "wejście bezpotencjałowe"
    ("wejście beznapięciowe" Google też zna) bo o niczym takim nie słyszałem
    w czasie całej mojej edukacji.
    Najpierw myślałem, że może jest to jakieś wirtualne zero na wejściu
    wzmacniacza operacyjnego, które mimo że potencjał jest zerowy to może
    potrafi wykryć zmianę impedancji.
    W sumie się okazało, że na tym wejściu potencjał jak najbardziej jest
    obecny (i to wcale nie jakieś mV tylko zazwyczaj 5V), co dokładnie
    przeczy nazwie.
    Google znajdowało mi wtedy (nie sprawdzałem teraz) najstarsze teksty
    zawierające to hasło pochodzące z 2005r. Chyba wtedy ktoś tak sobie po
    raz pierwszy nazwał wejście służące do podłączenia jakiegoś styku (np. z
    przekaźnika).

    Może teraz kogoś nękali klienci jak mają podłączyć jego czujkę do
    centralki bo czujka ma tylko wyjście przekaźnikowe, a centralka ma
    wejścia beznapieciowe.
    Wcale bym się nie zdziwił, gdyby gość zmęczony odbieraniem idiotycznych
    telefonów, nie zmienił nazwy swojego wyjścia przekaźnikowego na wyjście
    "przekaźnikowe beznapięciowe" :)
    P.G.