  • 11. Data: 2006-07-03 21:05:10
    Temat: Re: Co robicie z klientami wysylajacymi spam ?
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Mon, 03 Jul 2006 16:12:24 +0200 I had a dream that Tomek Kruk <f...@p...pl>
    wrote:
    >u mnie w osiedlówce jest zablokowane wszystko wychodzące na port 25 za
    >wyjątkiem serverów SMTP dostawców gdzie użyszkodnicy mają konta
    >(interia, wp, hołmnet). Rozwiązanie proste i skuteczne.

    Ale się nie skaluje w sieci mającej ponad 100 ludzi, a co dopiero 10.000.

    Najlepiej wyważać otwarte drzwi...

    http://smtp-proxy.klolik.org/

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 12. Data: 2006-07-04 04:12:35
    Od: b...@n...pl

    Tomasz T. Ciaszczyk wrote:

    > I sa (mniej lub bardziej kompletne):
    > dynablock.njabl.org
    > dynamic.dnsbl.rangers.eu.org (chwilowo wylaczone).
    > itd.
    >
    > Powoli standardem jest nie przyjmowanie maili z dynamicznych IP bez
    > autoryzacji.

    W zasadzie jest standardem. Nikt nie stawia serwera pocztowego na
    dynamicznym IP. W regulkach mam accept po autoryzacji, a nastepnie
    odwalenie wszystkiego z IP dynamicznych. Z roznych powodow (ale ten dosc
    istotny) mam dziesiatki tysiecy odwalek dziennie. Sporo RBL-i listuje
    adresy dynamiczne.

    Niestety rekordzistami w wysylce spamu nie sa neo, tylko internet DSL, ktore
    sa adresami stalymi, ale juz coraz wiecej osob ma pomysly blokowania tego
    po domenie. Dzis w senderbase, miedzy innymi dzieki DSL tpsa miala pierwsze
    miejsce.

    --
    Nie odpowiadaj na adres b...@n...pl
    Pisz na a...@o...pl

  • 13. Data: 2006-07-04 10:27:05
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    > Rozwiązań zastosowanych przez jedną z warszawskich
    > kablówek,polegających na odcinaniu ludzi od Internetu i zmuszaniu do
    > biegania po BOKach (prasa o tym pisała jakiś czas temu) odradzam,chyba
    > że ma się zagwarantowany po wsze czasy monopol na danym terenie.

    wystarczy zadzwonic do boku