  • 1. Data: 2018-05-12 20:14:42
    Temat: Co się stało z tarczą?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Od pewnego czasu szurało z tyłu, przy zwalnianiu oraz/lub hamowaniu(takim
    do zatrzymania) Nie za każdym razem. Rzadziej niż częściej.
    Dziś miałem okazję wsiąść do tego auta i od razu po ruszeniu słyszę 5x
    głośniejsze szuranie, tarcie jak metal - metal.
    Patrzę przez koło. Na szerokości 1-1,5cm od górnej krawędzi tarcza jest
    wyżłobiona. Nie jest to jednorodne, zrobiło się zagłębienie po środku -
    będzie z 1mm głębokośi na pewno, jak dotykam palcem.

    Pytanie. Czy tak może wyglądać żużyty klocek? Tarcza z takim wyżłobieniem
    do wymiany?
    W sumie patrzyłem niedawno przy odkręconych kołach na klocki i z tej
    perspektywy wyglądały na 4mm grubości.

  • 2. Data: 2018-05-12 21:42:17
    Temat: Re: Co się stało z tarczą?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-05-12 20:14, pueblo wrote:
    > Pytanie. Czy tak może wyglądać żużyty klocek?

    moze, ale raczej obstawiam cos wbitego w okladzine klocka
    nie wiem skad ale kiedys znalazlem w mojej wkret do drewna, objawy
    mialem identyczne

    > Tarcza z takim wyżłobieniem
    > do wymiany?

    to zalezy, w cywilnym toczydle jezeli grubosc tarczy w najcienszym
    miejscu jest ok to ja osobiscie bym nie wymienial

    > W sumie patrzyłem niedawno przy odkręconych kołach na klocki i z tej
    > perspektywy wyglądały na 4mm grubości.

    to juz malo, zwlaszcza jezeli nie obejrzales ich z kazdego brzegu

  • 3. Data: 2018-05-13 09:59:38
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj m4rkiz, 12 maj 2018 w news:pd7g2g$ef$1$m4rkiz@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > moze, ale raczej obstawiam cos wbitego w okladzine klocka
    > nie wiem skad ale kiedys znalazlem w mojej wkret do drewna, objawy
    > mialem identyczne

    Orzesz - skąd i jak?!

    > to juz malo, zwlaszcza jezeli nie obejrzales ich z kazdego brzegu

    Wczoraj po nocy zdjąłem koło i zrobiłem na czuja fotki:
    https://www.dropbox.com/sh/f7ms55ksxddvrbq/AAAi9-3b7
    5Vz6f8c_6DJek0ca?dl=0

    To tarcie nie jest równe na całym obwodzie, tylko szur szur - jakby
    tarcza była "zcentrowana"

  • 4. Data: 2018-05-13 19:15:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 13.05.2018 o 09:59, pueblo pisze:
> [...]
    5Vz6f8c_6DJek0ca?dl=0

    > To tarcie nie jest równe na całym obwodzie, tylko szur szur - jakby

    A słabiej Ci nie hamuje? Bo tarcza ze zdjęcia to chyba tylko w 1/3-1/4
    jest używana.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2018-05-13 20:59:23
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Mateusz Bogusz, 13 maj 2018 w
    news:pd9rse$588$3@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

    5Vz6f8c_6DJek0ca

    > A słabiej Ci nie hamuje? Bo tarcza ze zdjęcia to chyba tylko w
    > 1/3-1/4 jest używana.

    Jak ostatnio(kiedy tak nie zgrzytało)jechałem, to ja nie zauważyłem
    deficytów w hamowaniu. A teraz to aż mnie zęby bolą na myśl jechania z
    takim zgrzytem do jakiegoś mechanika.
    W sumie masz rację - tacza jest (patrząc od góry)zryta, wyślizgana i
    ostantni pas - niewyślizgana. I tak ten kolocek jest starty - od wew.
    najgrubszy, a tam gdzie trze najcieńszy.

  • 6. Data: 2018-05-13 21:17:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-05-2018 o 20:59, pueblo pisze:
> [...]
    > ostantni pas - niewyślizgana. I tak ten kolocek jest starty - od wew.
    > najgrubszy, a tam gdzie trze najcieńszy.

    Zacisk chodzi równo?

  • 7. Data: 2018-05-13 21:28:10
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Cavallino, 13 maj 2018 w news:pda30m$clt$3@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Zacisk chodzi równo?

    Głupie pytanie, ale jak mam to stwierdzić? Jedyna praca jaką wykonałem i
    mogłem, to zdjęcie koła, żeby się przyjrzeć. Ale jak różne rzeczy czytam,
    to podejrzewałem zacisk.

  • 8. Data: 2018-05-13 22:37:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-13 o 09:59, pueblo pisze:

    > Wczoraj po nocy zdjąłem koło i zrobiłem na czuja fotki:
    > https://www.dropbox.com/sh/f7ms55ksxddvrbq/AAAi9-3b7
    5Vz6f8c_6DJek0ca?dl=0

    Jeśli dobrze widzę, to klocka hamulcowego w ogóle nie masz. Tylko
    blaszka po nim została, która niszczy tarczę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2018-05-14 00:14:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:

    5Vz6f8c_6DJek0

    > Jeśli dobrze widzę, to klocka hamulcowego w ogóle nie masz. Tylko
    > blaszka po nim została, która niszczy tarczę.

    Widzę klocek przekrzywiony. Z jednej strony ma z 4mm a z drugiej już
    się skończył i drze blacha o tarczę.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 10. Data: 2018-05-14 01:08:13
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj PiteR, 14 maj 2018 w news:XnsA8E1EC698CD7Cdayrider@localhost.net
    napisałeś/aś:

    > Widzę klocek przekrzywiony. Z jednej strony ma z 4mm a z drugiej już
    > się skończył i drze blacha o tarczę.

    Też to w końcu wczoraj zauważyłem. Wcześniej jak patrzyłem to widziałem
    tę grubszą częśc i myśłałem że jest ok.
    Pytanie, dlaczego starł się tak krzywo? Powinno ocierać tak samo na całym
    obwodzie, a tak nie jest.