  • 1. Data: 2016-07-27 12:14:09
    Temat: Co słychać w hybrydach?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Co słychać?
    dosłownie: co usłyszę?

    Czy hybryda poruszająca się na akumulatorach jest bezgłośna? (w środku dla
    kierowcy/pasażerów)
    Czy jest ciszej (jak dużo ciszej) niż w takim samym aucie z silnikiem spalinowym?
    Czy silniki elektryczne wydają jakiś dźwięk i czy jest on mocno słyszalny? Lub ich
    skrzynie biegów?
    A przy/po przełączeniu na spalinówkę, gdy ładują się akumulatory - czy wtedy jest
    jakiś nagły, duży wzrost hałasu we wnętrzu?

    Czy może to ktoś opisać, ktoś, kto używał tego samego auta tradycyjnego i hybrydowego
    modelu?

    Tak mnie naszło po wątku na pms o priusie...

    Majka

  • 2. Data: 2016-07-27 12:30:15
    Temat: Re: Co słychać w hybrydach?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-07-27 o 12:14, Majka pisze:
    > Co słychać?
    > dosłownie: co usłyszę?

    jak jedzie na akumulatorach to szum opon i strzelające kamyczki na które
    najeżdża.
    jak na silniku spalinowym to jak w normalnym samochodzie

  • 3. Data: 2016-07-27 16:29:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    hybrydowego modelu?

    > Tak mnie naszło po wątku na pms o priusie...

    Lexus LS600h.
    Jak jedzie na kumulatorach - lekko słychać szum wentylacji/klimatyzacji.
    Jak jedzie na spalinowym - lekko słychać szum wentylacji/klimatyzacji.

    Jak przy większej prędkości wciśnie się nieco pedał gazu (mocno nigdy
    nie potrzeba) - to troszkę słychać silnik.

    Ale nie mam porównania do takiego auta nie-hybrydowego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-07-27 20:08:17
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 27.07.2016 o 12:14, Majka pisze:
> [...]
    hybrydowego modelu?

    > Tak mnie naszło po wątku na pms o priusie...

    Zależy czy silnik spalinowy napędza koła jak w normalnym samochodzie i
    przy okazji ładuje akumulator czy służy tylko do ładowania akumulatorów.
    Obejrzyj ten film:
    https://www.youtube.com/watch?v=jMJQiv1Cl6w

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2016-07-27 20:09:39
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > dosłownie: co usłyszę?
    >
    > Czy hybryda poruszająca się na akumulatorach jest bezgłośna? (w środku dla

    Zależy przy jakiej prędkości.
    Przy większej szum powietrza i opon i tak zagłusza silnik.

    > Czy jest ciszej (jak dużo ciszej) niż w takim samym aucie z silnikiem spalinowym?

    Zdecydowanie.

    > Czy silniki elektryczne wydają jakiś dźwięk i czy jest on mocno słyszalny?

    Coś w rodzaju gwizdu, praktycznie niesłyszalny.

    > Lub ich skrzynie biegów?

    Nie ma czegoś takiego, silnik elektryczny ich nie potrzebuje.
    Kręci się równie dobrze w całym zakresie obrotów.

    > A przy/po przełączeniu na spalinówkę, gdy ładują się akumulatory - czy wtedy jest
    jakiś nagły, duży wzrost hałasu we wnętrzu?

    Skoro spalinówka hałasuje to chyba nie ma innej opcji...

  • 6. Data: 2016-07-27 20:29:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie ma czegoś takiego, silnik elektryczny ich nie potrzebuje.
    >Kręci się równie dobrze w całym zakresie obrotów.

    A jednak przekladnie sa. I maja kola zebate, ktore halasuja podobnie,
    jak zwykle skrzynie.

    J.

  • 7. Data: 2016-07-27 20:50:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czasy skrzyn biegow z kolami z prostymi zebami skonczyly sie dziesiatki lat temu. Co
    prawda w przecietnej skrzyni biegow jest trojka z prostymi zebami ale tylko do
    wstecznego biegu.

  • 8. Data: 2016-07-27 20:55:12
    Od: twistedme <t...@o...pl>

> [...]
    hybrydowego modelu?

    > Tak mnie naszło po wątku na pms o priusie...

    Pojedź do Gdyni lub (chyba) Lublina i przejedź się trajtkiem. Jest
    ciszej, słychać specyficzny świst podczas "przygazówki"

    :)

  • 9. Data: 2016-07-28 14:40:17
    Od: l...@o...pl

    W dniu środa, 27 lipca 2016 20:55:16 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
    > W dniu 2016-07-27 o 12:14, Majka pisze:

    > Pojedź do Gdyni lub (chyba) Lublina i przejedź się trajtkiem. Jest
    > ciszej, słychać specyficzny świst podczas "przygazówki"
    >
    > :)

    W Lublinie to już prawie same trajtki hybrydy. Jest linia jedzie na pałach (w
    zasadzie cicho). Po tym jak odepnie i jedzie na silniku spalinowym, to hałas jest jak
    diabli.

    pozdr
    lublex

  • 10. Data: 2016-07-28 15:00:15
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-28 o 14:40, l...@o...pl pisze:

> [...]
    zasadzie cicho). Po tym jak odepnie i jedzie na silniku spalinowym, to hałas jest jak

    W Gdyni jest taki, który może przejechać na aku kilka km i jeździ tam
    gdzie nie ma drutów, np. na Skwer Kościuszki. Ale nie jechałem nim.