  • 1. Data: 2017-07-03 10:43:16
    Temat: Co tam panie w Tepco słychać
    Od: s...@g...com

    Trzech byłych członków rady nadzorczej TEPCO zostało ogłoszonych przez sąd w zeszły
    piątek jako niewinni zaniedbaniom, które doprowadziły do tragedii po tsunami 2011
    roku. Ich linia obrony okazała się skuteczna, podając jako powód iż nie było
    możliwości by przewidzieć tak dramatyczne w skutkach wydarzenia. Proces był wynikiem
    oficjalnej skargi mieszkańców Fukushimy i okolic. Zajęło prawie 5 lat by postawić
    przed sądem zarząd oraz dowiedzieć się prawdy co poszło nie tak. Okazało się, że
    wewnętrzne dokumenty TEPCO z 2008 przewidywały fale tsunami o wysokości 15 metrów.
    Natomiast w 2009 roku, odpowiedzialny za instalację i obsługę reaktorów pan Masao
    Yoshida złożył raport, sugerując że według najnowszych symulacji fala tsunami może
    wynieść 14 metrów i proponuje budowę zabezpieczeń, czyli dodatkowego ogrodzenia.
    Zarząd nie ustosunkował się do tych raportów, a ówczesny Prezes TEPCO pan Katsumata
    zeznał, że nie pamięta by takie raporty były mu przedstawione. Na zewnątrz sądu
    protestowało ponad 1000 osób domagając się sprawiedliwości, wyjaśnienia przyczyn
    katastrofy oraz zadośćuczynienia dla poszkodowanych a przede wszystkim poprawnemu
    zabezpieczeniu wszystkich elektrowni atomowych w kraju.

  • 2. Data: 2017-07-03 11:44:35
    Temat: Re: Co tam panie w Tepco słychać
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
> [...]
    >budowę zabezpieczeń, czyli dodatkowego ogrodzenia.
    >Zarząd nie ustosunkował się do tych raportów,

    Najwazniejsze jak widac olac - wtedy mozna twierdzic, ze sie nie
    widzialo :-)

    >a ówczesny Prezes TEPCO pan Katsumata zeznał, że nie pamięta by takie
    >raporty były mu przedstawione.

    Co by nie mowic, to zarzad pewnie kupe roznych dokumentow dostaje, i
    sekretarka filtruje :-)
    A moze i przeczytal, pokiwal glowa nad naiwnoscia pana Yoshidy, i
    wyrzucil do kubla "zalatwione".

    Przepisy wymagaly wczesniej bodajze 3m, elektrownia stosowny wal
    miala, zatwierdzony przez organ kontroli, a tu wyskakuje taki jeden z
    symulacja i mowi 15m.
    15m nikt w Fukushimie, a moze i w Japonii nie widzial, elektrownia 30
    lat bez problemow pracuje, wkrotce ja zamkna, a ten tu chce pieniadze
    wydawac :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-07-03 12:50:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-03 o 11:44, J.F. pisze:

> [...]
    > 15m nikt w Fukushimie, a moze i w Japonii nie widzial, elektrownia 30
    > lat bez problemow pracuje, wkrotce ja zamkna, a ten tu chce pieniadze

    Ciekawe jaką falę tsunami przewidywano dla naszej nadbałtyckiej EJ?

    WM

  • 4. Data: 2017-07-03 12:54:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 lipca 2017 17:43:17 UTC+9 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    katastrofy oraz zadośćuczynienia dla poszkodowanych a przede wszystkim poprawnemu
    zabezpieczeniu wszystkich elektrowni atomowych w kraju.

    Nikt się nie spodziewał żadnych wyroków skazujących, ale też nikt się nie spodziewał
    uruchomienia tego procesu i postawienia grubych misiów w stan oskarżenia.
    Dowiedzieliśmy się tego samego co w każdej takiej sprawie wychodzi: był jeden taki
    który wszystko przewidział, ale kazano mu się zamknąć, a gdy sprawa się rypła, gościu
    machnął ręką i nawet mu się nie chciało spytać "a nie mówiłem?" Union Carbide,
    Challenger, Czarnobyl, Deepwater Horizon, można tak długo wymieniać.
    Ale od tamtego czasu życie trochę zweryfikowało wnioski z tamtej katastrofy. Teraz
    już mało kto wierzy w ponowny rozkwit branży, a już na pewno nie w takiej formie jak
    w czasach olbrzymich państwowych/półpaństwowych korporacji o nieograniczonych
    budżetach i wielkich powiązaniach z polityką. Za dużo kosztuje rozwój, za wolno się
    odbywa, za duża konkurencja nowych źródeł, zbyt niepewna przyszłość gospodarki i
    przemysłu w ogóle.

  • 5. Data: 2017-07-03 13:00:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 lipca 2017 19:50:42 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Ciekawe jaką falę tsunami przewidywano dla naszej nadbałtyckiej EJ?

    Może lepiej postawić pytanie czy ktoś rozważał wybranie takiej konstrukcji w której
    tsunami nie powoduje totalnej i nieuniknionej katastrofy.

  • 6. Data: 2017-07-03 13:41:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 lipca 2017 17:43:17 UTC+9 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Trzech byłych członków rady nadzorczej TEPCO zostało ogłoszonych przez sąd w zeszły
    piątek

    A skąd wziąłeś tę informację? Bo w zeszły piątek to ten proces dopiero się rozpoczął.
    Okrarżeni nie przyznali się do winy, więc sprawa będzie się toczyć zwykłym trybem,
    oskarżenie ma 230 dowodów, ileś tam świadków itd.

  • 7. Data: 2017-07-03 13:56:01
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 lipca 2017 20:41:41 UTC+9 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > A skąd wziąłeś tę informację? Bo w zeszły piątek to ten proces dopiero się
    rozpoczął. Okrarżeni nie przyznali się do winy, więc sprawa będzie się toczyć zwykłym
    trybem, oskarżenie ma 230 dowodów, ileś tam świadków itd.

    Sam sobie odpowiem: z wykopu. Czyli podstawowego źródła gównoprawdy w którą naród
    wierzy bo już nie ma w co wierzyć.

  • 8. Data: 2017-07-03 13:56:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ciekawe jaką falę tsunami przewidywano dla naszej nadbałtyckiej EJ?

    Pewnie wcale, przeciez na Baltyku tsunami nie ma :-)

    Prawde mowiac, to elektrownia od morza daleko, a i chyba kawalek
    wyzej.

    Bardziej bym sie obawial jakiegos rozsypania gornego zbiornika
    elektrowni szczytowej, o, wtedy to mogloby byc ciekawie :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-07-03 15:47:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-03 o 13:56, J.F. pisze:

    > Pewnie wcale, przeciez na Baltyku tsunami nie ma :-)

    Bywało dawniej i zostawiło ślady geologiczne.
    Zwano je morskim niedźwiedziem z uwagi na dźwięk pomruk.
    http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,401157,b
    adania-przez-baltyk-przeszlo-tsunami---przekazy-kron
    ikarzy-potwierdzaja-sie.html

    WM