  • 1. Data: 2019-04-14 21:35:50
    Temat: Co to: Skoda czy Duży Fiat 125p?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Co to jest:

    w Skodzie klekocze. Dokładnie tak samo klekotały mi zawory w Polskim Fiacie /125p/
    jaki kiedyś miałam (w 1993 kupiłam sobie rocznik 1974, pomarańczowy ;)).
    Tam, we Fiacie regulował mi zawory wujek mechanik - szczelinomierz + klucze + dobry
    słuch. Starczało na kilka miesięcy i od nowa klekotało.

    Teraz mam Fabię. Też klekocze, podobnie do tamtego Fiata.
    Ale w Skodzie jest regulacja zaworów automatyczna (kasowanie luzów).
    Więc co stuka?
    Słychać to - gdy stoję przed autem - ze środka komory silnika (czarna plastikowa kapa
    na silniku).
    Słychać to mocniej gdy silnik jest zimny, po nocy.
    Słychać to w kabinie.
    Ostatnio stukanie słychać tez w czasie jazdy, podczas przyspieszania zwłaszcza, i ma
    teraz inny bardziej wyższy, metaliczny dźwięk ("świerszcze").

    Auto: Fabia I, 2004, benzyna 1.4, 16V, 55kW, benzyna, manual, bez klimy, rozrząd
    wymieniony (bez pompy wody) 7 miesięcy temu. Przebieg 205 tysięcy km, auto od nowego
    u mnie.

    Co to może tak stukać jak duży Fiat 125p?
    Uszkodzę auto używając delikatnie jak do tej pory?
    Jaki mogą być koszty naprawy?

    Majka

  • 2. Data: 2019-04-14 22:18:39
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Panewka

  • 3. Data: 2019-04-14 22:55:40
    Temat: Re: Co to: Skoda czy Duży Fiat 125p?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-04-14 o 21:35, Majka pisze:
> [...]
    >
    > Teraz mam Fabię. Też klekocze, podobnie do tamtego Fiata.
    > Ale w Skodzie jest regulacja zaworów automatyczna (kasowanie luzów).

    Trzeba pamiętać że te hydrauliczne szklanki kasujące luz zaworowy też
    mogą się zepsuć.
    Zwłaszcza jak samochód jeździł na jakimś byle jakim oleju i rzadko
    wymienianym.

    Charakterystyczne jest właśnie to, że klepie po dłuższym postoju -
    regulatory które pchają zawory które zostały otwarte na noc, cofają się
    pod naciskiem sprężyn zaworowych.
    Rano wymagają dłuższego czasu nim napełnią się olejem i skasują luz.

    Natomiast może to być wiele innych przyczyn - podstawowa sprawa to
    osłuchać samochód stetoskopem żeby ustalić czy to stuka na dole
    (panewki), czy na górze (rozrząd).

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 4. Data: 2019-04-14 23:27:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    u mnie.

    > Co to może tak stukać jak duży Fiat 125p?
    > Uszkodzę auto używając delikatnie jak do tej pory?

    A poziom oleju to sprawdzasz?

    Jak jest zbyt mało oleju w silniku to hydrauliczne popychacze zaworów
    przestają działać tak jak powinny. Pojawiający się klekot jest
    najczęstszą przyczyną zbyt niskiego poziomu oleju.

  • 5. Data: 2019-04-14 23:30:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-14 o 23:27, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > przestają działać tak jak powinny. Pojawiający się klekot jest
    > najczęstszą przyczyną zbyt niskiego poziomu oleju.

    Miało być:

    Pojawiający się klekot jest najczęstszym skutkiem zbyt niskiego poziomu
    oleju.