  • 1. Data: 2011-07-15 13:24:15
    Temat: Co to jest "drive shaft"
    Od: Jakub Owczarski <j...@g...com>

    Witam.
    Mam pytanie, jak po polsku nazywa się część zwana po angielsku "drive
    shaft".

    Ja wiem, że shaft to jest wał, więc to pewnie jest jakiś wał, ale
    chodzi mi jak się na to coś mówi w Polsce, jak zapytam w sklepie żeby
    było wiadomo o czym mówię.

    dzięki, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-07-15 13:27:37
    Temat: Re: Co to jest "drive shaft"
    Od: "Mac" <3...@b...com.pl>

    Użytkownik "Jakub Owczarski" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości
    f.googlegroups.com...
[...]

    Napedowy?

    --
    Pzdr.
    Mac

  • 4. Data: 2011-07-15 13:35:17
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 15 Jul 2011, Jakub Owczarski wrote:

    > Witam.
    > Mam pytanie, jak po polsku nazywa się część zwana po angielsku "drive
    > shaft".

    "Wał napędowy" (lub "pędny"), czyli element łączący skrzynię biegów z
    mostem napędowym w aucie RWD, albo przegub przy skrzyni biegów z przegubem
    przy kole w aucie FWD.

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 5. Data: 2011-07-15 13:51:26
    Od: Jakub Owczarski <j...@g...com>

    On Jul 15, 11:35 am, Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
    wrote:

    > "Wał napędowy" (lub "pędny"), czyli element łączący skrzynię biegów z
    > mostem napędowym w aucie RWD, albo przegub przy skrzyni biegów z przegubem
    > przy kole w aucie FWD.

    Jeszcze, żeby potwierdzić, to coś może być "lewe" i "prawe"
    O takie:
    http://www.driveshaftstore.co.uk/index.php?prodid=10
    753

    Dzięki wszystkim
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-07-15 14:15:45
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jakub Owczarski wrote:

    > Jeszcze, żeby potwierdzić, to coś może być "lewe" i "prawe"
    > O takie:
    > http://www.driveshaftstore.co.uk/index.php?prodid=10
    753

    Nasi rodacy z wysp drive shaft tłumaczą jako "półoś napędowa".

    Takie cuś:
    http://www.aqt24.eu/category/polosie-napedowe-polos-
    napedowa-sklep-inter
    netowy-polosie-napedowe-sklep-motoryzacyjny-czesci-s
    amochodowe

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2011-07-15 14:42:48
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Massai" <t...@w...pl> wrote in message news:ivpb1h$hhb$1@news.onet.pl...

    > Nasi rodacy z wysp drive shaft tłumaczą jako "półoś napędowa".

    Nie mylisz przypadkiem drive shaft (wałek napędowy) z CV jointem (przegub)?

  • 8. Data: 2011-07-15 16:55:24
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-15 13:24, Jakub Owczarski pisze:
> [...]
    >
    > Ja wiem, że shaft to jest wał, więc to pewnie jest jakiś wał, ale
    > chodzi mi jak się na to coś mówi w Polsce, jak zapytam w sklepie żeby

    byś w google wpisał i poszukał po obrazkach...

  • 9. Data: 2011-07-15 22:13:02
    Od: "Seweryn" <S...@o...pl>

    "Hants"

    > Nie mylisz przypadkiem drive shaft (wałek napędowy) z CV jointem
    (przegub)?

    Nie myli. Drive shaft to w języku technicznym półoś napędowa, nie wał
    napędowy.

    Pozdrawiam,
    SPB

  • 10. Data: 2011-07-16 09:57:59
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 15 Jul 2011, Seweryn wrote:

    > (przegub)?
    >
    > Nie myli. Drive shaft to w j?zyku technicznym p??o? nap?dowa, nie wa?
    > nap?dowy.

    Nie mieszaj. W tylnonapędówkach "drive shaft" to dokładnie "wał napędowy".
    W przednionapędówkach na element łączący wewnętrzny i zewnętrzny przegub
    zamiennie używa się określenia "wał" lub "półoś" napędowa.

    Pozdrawiam :)

    W.