  • 1. Data: 2019-07-09 16:30:27
    Temat: Co to za bzdury z hyperloop w polska bieda?
    Od: robot <a...@o...pl>

    https://tylkonauka.pl/wiadomosc/w-polsce-wkrotce-pow
    stanie-testowy-tunel-kolei-prozniowej-hyperloop

    O co tu chodzi. Przecież już dawno wiadomo, że hyperloop nie ma
    nawet najmniejszego sensu ekonomicznego.
    A oni wywalają na to kasę.

    I dalej:

    "Hyper Poland chce docelowo wybudować sieć kolei magnetycznych,
    która połączy największe polskie miasta. Przykładowa podróż z
    Warszawy do Krakowa potrwa zaledwie 20 minut."

    Co to za bzdury ja się pytam?
    Stanów zjednoczonych nie stać na kolej magnetyczną, Chin nie stać na kolej
    magnetyczną,
    a Polska nasza bieda będzie miała w całym kraju? Tylko jeszcze droższą - bo w wersji
    hyperloop.

    I dalej:

    "Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zapewniło dofinansowanie w wysokości aż 16,5
    miliona złotych."

    Dobrze że tak mało. Ale to może byc dopiero początek wywalania kasy w błoto (lub
    odpowiednie kieszenie).
    Muszę przyznać, że bardzo mnie ten artykuł zdenerwował.

  • 2. Data: 2019-07-09 17:46:25
    Temat: Re: Co to za bzdury z hyperloop w polska bieda?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2019 23:30:28 UTC+9 użytkownik robot napisał:
> [...]
    odpowiednie kieszenie).
    > Muszę przyznać, że bardzo mnie ten artykuł zdenerwował.

    Że tak nieśmiało spytam: co jest źródłem przekonania że hyperloop biznesowo się nie
    zepnie?

  • 3. Data: 2019-07-09 18:02:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >błoto (lub odpowiednie kieszenie).
    >Muszę przyznać, że bardzo mnie ten artykuł zdenerwował.

    Pisz do Jaroslawa, a jak nie pomoze - do Gazety i TVN :-)

    Ale spytaj, ile z tego Unia pokrywa :-)

    Tylko tak:
    -jak sie nic nie robi, to sie na pewno nic nie zrobi :-)
    -gdyby to byl normalny projekt badawczy a nie pensja do pociotkow - to
    nawet jak nie zadziala, to przy okazji cos by wymyslili ... i zysk
    bylby, choc niekoniecznie w NCBR.

    -rzad, ba - kraj potrzebuje szybkiego pociagu z Warszawy do Radomia !!
    -kraj stawia na nowoczesnosc !

    -puscic taki pociag magnetyczny w tunelu pod ziemia ... to chyba ma
    sens, bo przynamniej nikt sie na torach nie polozy.

    -a wtedy moze i troche odpompowac powietrza ...

    J.

  • 4. Data: 2019-07-09 18:15:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    stanie-testowy-tunel-kolei-prozniowej-hyperloop

    >Że tak nieśmiało spytam: co jest źródłem przekonania że hyperloop
    >biznesowo się nie zepnie?

    za drogi ?

    Zobacz - Maglev sie nie spina, a chyba sporo tanszy.

    Nawet TGV sie chyba jakos ledwo spina ...

    J.

  • 5. Data: 2019-07-09 18:25:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 01:18:40 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...
    stanie-testowy-tunel-kolei-prozniowej-hyperloop

    > za drogi ?
    >
    > Zobacz - Maglev sie nie spina, a chyba sporo tanszy.

    Haha, Dżejef w formie! Chyba, czy sporo? Od czego tańszy?

    > Nawet TGV sie chyba jakos ledwo spina ...

    A co według Ciebie musiałoby się stać żeby się chyba jakoś nieledwo spiął?

  • 6. Data: 2019-07-09 18:35:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 10 lipca 2019 01:18:40 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    >Haha, Dżejef w formie! Chyba, czy sporo? Od czego tańszy?

    Od hyperloopa.
    A chyba czy sporo ... koszt Magleva to mala tajemnica, koszt
    hyperloopa - wielka niewiadoma :-)

    >A co według Ciebie musiałoby się stać żeby się chyba jakoś nieledwo
    >spiął?

    Np musialby jezdzic w wielu krajach swiata.
    A tu jakos te inne kraje wola wolniej ...

    J.

  • 7. Data: 2019-07-09 18:47:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2019 18:37:19 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Od hyperloopa.
    > A chyba czy sporo ... koszt Magleva to mala tajemnica, koszt
    > hyperloopa - wielka niewiadoma :-)

    Do rzeczy. Wiesz coś na ten temat, czy nie?

    > Np musialby jezdzic w wielu krajach swiata.

    No przecież jeździ w wielu krajach świata.

    > A tu jakos te inne kraje wola wolniej ...

    Panie, a we Włoszczowej na stacji to nawet całkiem stoi!

  • 8. Data: 2019-07-10 02:39:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-09, robot <a...@o...pl> wrote:
    > https://tylkonauka.pl/wiadomosc/w-polsce-wkrotce-pow
    stanie-testowy-tunel-kolei-prozniowej-hyperloop

    > O co tu chodzi. Przecież już dawno wiadomo, że hyperloop nie ma
    > nawet najmniejszego sensu ekonomicznego.

    Ogólnie, to tobi się coraz więcej szumu w okół przelotów
    krótkodystansowych. Że nieekoligicznie, że wiocha. Powstają jakies ruchy
    społeczne w Szwecji czy Finlandii. A zdaje się KLM poszedł jeszcze dalej
    i zasugerował swoim klientom, że moze by pojechali pociągiem :)

    Jak to tak dalej pójdzie, to pewnie i Ustawodawca wspomoże swoimi
    działaniami.

    > A oni wywalają na to kasę.

    Ale tu to pewnie chodzi o to, żeby ktoś zarobił.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2019-07-10 02:43:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > -puscic taki pociag magnetyczny w tunelu pod ziemia ... to chyba ma
    > sens, bo przynamniej nikt sie na torach nie polozy.
    >
    > -a wtedy moze i troche odpompowac powietrza ...

    W okolicach Genewy mają juz nawet podobno tunel, tylko chyba nie
    bezkolizyjny bo cos tam o jakiś zderzeniach pisali.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2019-07-10 09:34:15
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-07-09 o 17:46, Konrad Anikiel pisze:

    > Że tak nieśmiało spytam: co jest źródłem przekonania że hyperloop biznesowo się nie
    zepnie?

    Ogladałem już parę programów, analiz na internecie na ten temat. W skrócie po prostu
    budowa tego
    jest zbyt kosztowana. Tak samo utrzymanie tego tez jest zbyt kosztowne.
    Musk zrobił to chyba tylko jako reklamę, oraz poligon testowy, do prawdziwego jego
    interesu a mianowicie
    kopania tuneli w celach transportowych, na wielka skalę.
    Wystarczą proste podstawowe obliczenia - ile by kosztowała sama rura na hyperloop
    która wytrzyma
    potrzebne obciążenia, będzie szczelna itp. Ale przeszkód jest więcej.
    Co prawda każda z tych przeszkód może być pokonana przy użyciu obecnych technologii,
    ale po
    prostu koszta byłyby ogromne. Mama nadzieję, że naukowcy się mylą i da się to
    zrobić w rozsądnych kosztach. Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych. Ale nie
    widzę przyszłości
    dla tego projektu.
    Po dalsze szczegóły odsyłam jednak do internetu, bo widzę, że filmów na ten temat
    jest w bród.
    I nie chciałbym podać niechcący linka do jakiegoś dennego. A nie mam czasu wszystkich
    ich teraz przeglądać.
    Najlepiej poszukaj czegoś sam, wtedy będzie odpowiedni grunt do ewentualnej dalszej
    dyskusji.
    Przecież w końcu ja się mogę mylić i życzę nam wszystkim, żebym się mylił, a
    hyperloop okazał się
    sukcesem.