  • 11. Data: 2019-07-10 09:50:42
    Temat: Re: Co to za bzdury z hyperloop w polska bieda?
    Od: robot <a...@o...pl>

    No może taki filmik, tak na szybko.

    https://youtu.be/RNFesa01llk

  • 12. Data: 2019-07-10 10:47:40
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-07-09 o 18:02, J.F. pisze:

    > -puscic taki pociag magnetyczny w tunelu pod ziemia ... to chyba ma sens, bo
    przynamniej nikt sie na torach nie polozy.

    > -a wtedy moze i troche odpompowac powietrza ...

    Poczytaj, o tym hyperloop - to trochę inny pomysł.

  • 13. Data: 2019-07-10 10:47:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 16:50:55 UTC+9 użytkownik robot napisał:
    > No może taki filmik, tak na szybko.
    >
    > https://youtu.be/RNFesa01llk

    Po pierwszej bredni w trzeciej minucie odechciało mi się. Ja jestem inżynierem, nie
    łykam tego typu bzdur.

  • 14. Data: 2019-07-10 10:59:06
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-07-10 o 10:47, Konrad Anikiel pisze:

    > Po pierwszej bredni w trzeciej minucie odechciało mi się. Ja jestem inżynierem, nie
    łykam tego typu bzdur.
    > Ale czy wiesz jak ma działać hyperloop? Jakie są założenia?
    Rura pomiędzy miastami, a w rurze próżnia. Porządna próżnia, nie 10% powietrza, tylko
    prawie jak w kosmosie.
    W rurze "wagonik", w wagoniku ludzie i hula z warszawy
    do Krakowa tym wagonikiem min. 1000km/h. Wagonik napędzany witrakiem (turbiną) w
    wagoniku.
    To się według Ciebie da wykonać?

  • 15. Data: 2019-07-10 11:12:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 16:34:16 UTC+9 użytkownik robot napisał:

> [...]
    > Co prawda każda z tych przeszkód może być pokonana przy użyciu obecnych
    technologii, ale po
    > prostu koszta byłyby ogromne. Mama nadzieję, że naukowcy się mylą i da się to
    > zrobić w rozsądnych kosztach. Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych. Ale nie
    widzę przyszłości
    > dla tego projektu.
    > Po dalsze szczegóły odsyłam jednak do internetu, bo widzę, że filmów na ten temat
    jest w bród.
    > I nie chciałbym podać niechcący linka do jakiegoś dennego. A nie mam czasu
    wszystkich ich teraz przeglądać.
    > Najlepiej poszukaj czegoś sam, wtedy będzie odpowiedni grunt do ewentualnej dalszej
    dyskusji.
    > Przecież w końcu ja się mogę mylić i życzę nam wszystkim, żebym się mylił, a
    hyperloop okazał się
    > sukcesem.

    Po pierwsze, w Polsce hyperloop nie ma sensu ze względu na znikomy zysk społeczny. My
    nie mamy pojedynczych skupisk miejskich, które dałoby się połączyć kilkoma liniami i
    w magiczny sposób zwiększyć dostępność pracownika dla firm w centrach tych miast. Tak
    było w XIX wieku, ale teraz żeby dowieźć potencjalnego pracownika z przysłowiowej
    "podwarszawy" do centrum, trzebaby zbudować kolej w dwustu różnych kierunkach, bo
    ludzie nie mieszkają w kupie, tylko każdy chce mieć chatę z kraja. Polska dla dojazdu
    do pracy potrzebuje Elfów z Pesy, a nie Hyperloopów.

    Po drugie, to myśmy w rachowaniu różnych kosztów wielkich inwestycji
    infrastrukturalnych zapomnieli o kosztach środowiskowych. Ja już tu kiedyś pisałem o
    tym że chętnie mówimy o "environmental services", ale przez gardło nam nie potrafi
    przejść "environmental impact". Potrafisz policzyć ile pieniędzy trzeba by dzisiaj
    wydać na usunięcie plastiku z oceanów, albo dwutlenku węgla z atmosfery? Ludzkość nie
    ma takich środków. Gdybyśmy dostali fakturę za zdegradowane środowisko,
    zbankrutowalibyśmy tego samego dnia. Bądź łaskaw nie zapominać o tym kiedy rzucasz
    hasłami w rodzaju "a oni wywalają na to kasę".

    Po trzecie, napiszę rachunki tej rury, sam będziesz się mógł pobawić. Wyjdzie to samo
    co w szambiarce. Żadna tam wysoka technologia. Zajęty trochę jestem, ale może mi się
    dzisiaj uda.

  • 16. Data: 2019-07-10 11:17:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 17:59:07 UTC+9 użytkownik robot napisał:

> [...]
    > W rurze "wagonik", w wagoniku ludzie i hula z warszawy
    > do Krakowa tym wagonikiem min. 1000km/h. Wagonik napędzany witrakiem (turbiną) w

    Słuchaj, odłóżmy kwestie techniczne na bok, bo się gmatwasz. Wiatraki nie działają w
    kosmicznej próżni i mnie do tego nie przekonasz.

    Mnie tylko interesuje ilość ściemy którą trolom udało się wrzucić zwykłym ludziom do
    głów żeby ich przekonać że hyperloop będzie coś tam złego robił. Fake news mnie
    interesuje: kto, skąd, za czyją kasę itd. Wiesz coś?

  • 17. Data: 2019-07-10 11:41:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ogólnie, to tobi się coraz więcej szumu w okół przelotów
    >krótkodystansowych. Że nieekoligicznie, że wiocha. Powstają jakies
    >ruchy
    >społeczne w Szwecji czy Finlandii. A zdaje się KLM poszedł jeszcze
    >dalej
    >i zasugerował swoim klientom, że moze by pojechali pociągiem :)

    >Jak to tak dalej pójdzie, to pewnie i Ustawodawca wspomoże swoimi
    >działaniami.

    Nie musi wspomagac.
    Jak mam:
    -stawic sie na lotnisku minimum 30 minut przed odlotem, bo nie
    wpuszcza,
    -doliczyc 30 minut dojazdu do lotniska,
    -doliczyc 15 minut czekania na autobus,
    -doliczyc ze 30 minut rezerwy
    -doliczyc z 15 minut po wyladowaniu na odbior bagazy,
    -doliczyc 30 minut dojazdu z lotniska
    -i moze z 10 minut czekania na autobus.

    To zadna zaleta, ze z Wroclawia do Warszawy leci sie 35 minut.
    Zeby tylko ten pociag zechcial jechac 120km/h ...

    J.

  • 18. Data: 2019-07-10 11:46:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-10, robot <a...@o...pl> wrote:
    > No może taki filmik, tak na szybko.
    >
    > https://youtu.be/RNFesa01llk

    Sorry, ale to jest jest peudonaukowy bełkot mający szokować za pomocą
    bezsensownych przykładów, typu porównajmy z komorą próżniową NASA,
    poepatujmy efektami rozszerzalności cieplnej kilkuset km rury, powiedzmy
    coś o jakiejś wysokiej próżni i miedzianych uszczelkach. Dalej już nie
    dałem rady.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-07-10 11:50:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie musi wspomagac.

    Trochę to będzie kosztować i np. jakieś dotacje się przydadzą

    Zgadza się i trudno temu zaprzeczyć.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-07-10 11:56:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 9 lipca 2019 18:37:19 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Do rzeczy. Wiesz coś na ten temat, czy nie?

    Wiem, ze maglev ma jedna dzialajaca linie na swiecie.

    A hyperloop bedzie jeszcze drozszy.

    >No przecież jeździ w wielu krajach świata.

    TGV ? Francja, Japonia (nie TGV, ale podobne), kawalek w Hiszpanii.
    No i teraz czytam, ze w Korei i Taiwanie.

    Gdzie jeszcze predkokosci siegaja 300km/h ?

    >Panie, a we Włoszczowej na stacji to nawet całkiem stoi!

    A to daleko tego Centralnego Portu Lotniczego ?
    Moze dobrze, ze stoi :-)

    J.