  • 1. Data: 2018-03-10 14:29:52
    Temat: Co to za narzędzie?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Czy to narzedzie ma jakąś poprawną nazwę? To zabawka do odkręcania
    pierścieni:

    https://youtu.be/9E65KfMwTqY?t=483

    Przypuszczalnie zegarmistrzowska ale liczę na to ze sa wersje do
    rozkręcania obiektywów (dłuższe i cieńsze szpilki).

    Pytam bo mogę kupić coś podobnego w chinach, ale o zerowej sztywności. A
    tutaj widze solidny kawal metalu.

  • 2. Data: 2018-03-10 16:29:42
    Od: 4...@g...com

    Nojapierdole. Zegarek rozkreca i zapewne to narzedzie dla zegarmistrza. Nie, to jest
    kurwa narzedzie dla murarza zaadoptowane przez zegramistrza. To specjalizowany klucz
    nastawny do nakretek wiencowych. Od jakiegos czasu czekam az ktos spyta czy papier
    toaletowy mozna prac. Czuje ze niedlugo bede czekal.

  • 3. Data: 2018-03-10 17:28:20
    Temat: Re: Co to za narzędzie?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-10 o 16:29, 4...@g...com pisze:
> [...]
    klucz nastawny do nakretek wiencowych. Od jakiegos czasu czekam az ktos spyta czy
    papier toaletowy mozna prac. Czuje ze niedlugo bede czekal.

    Gdy jeszcze pracowałem, przyszedł do mnie handlowiec pożyczyć suwmiarkę.
    Gdy z nią zniknął za drzwiami, coś mnie tknęło i poszedłem za nim
    sprawdzić co nią robi.
    W ostatniej chwili wyrwałem mu ją, bo przymierzał się do użycia jej w
    charakterze nastawnego klucza do nakrętek.
    A ja się dziwiłem, dlaczego suwmiarka zsunięta ma prześwit 0,1.
    Nową suwmiarkę chowałem już pod kluczem.

    WM

  • 4. Data: 2018-03-11 15:35:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/10/2018 4:29 PM, 4...@g...com wrote:
    > Nojapierdole. Zegarek rozkreca i zapewne to narzedzie dla zegarmistrza.

    Co napisałem.

    > Nie, to jest kurwa narzedzie dla murarza zaadoptowane przez zegramistrza.

    Nic takiego nie napisałem.

    > To specjalizowany klucz nastawny do nakretek wiencowych.

    Który posiada nazwę. Wiem, bo słyszałem wieki temu tą nazwę od
    zegarmistrza. Nie zawierała sześciu wyrazów. Prawdopodobnie branżowa,
    slangowa. Wyglądało identycznie z dokładnością do jakości wykonania.

    Od razu zaznaczam że znam nazwę podobnego narzędzia: klucz palcowy. Ale
    zegarmistrz miał nazwę brzmiąca z niemiecka. Upłyneło grubo ponad 20 lat
    od tej rozmowy. Jestem ciekaw co to było. Tym bardziej ze wyglada
    znacznie lepiej niz współczesne gówno jakie mozna znaleźć do tego celu.

    > Od jakiegos czasu czekam az ktos spyta czy papier toaletowy mozna prac.

    O nic takie nie pytałem, ale gratuluje wyobraźni o takiej szerokości.
    Nie przeszkadza aby w życiu?

  • 5. Data: 2018-03-11 15:54:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Pytam bo mogę kupić coś podobnego w chinach, ale o zerowej sztywności.
    http://allegro.pl/duzy-klucz-zegarmistrzowski-do-otw
    ierania-zegarkow-i6843446333.html
    Wygląda na sztywny. No i końcówki gdyby były za krótkie można dorobić.

    Robert

  • 6. Data: 2018-03-11 16:11:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/11/2018 3:54 PM, Robert Wańkowski wrote:
    > http://allegro.pl/duzy-klucz-zegarmistrzowski-do-otw
    ierania-zegarkow-i6843446333.html
    > Wygląda na sztywny. No i końcówki gdyby były za krótkie można dorobić.

    Zastanowaie sie, dzieki.

    Używalem tego:

    https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiat
    ive_id=SB_20180311070849&SearchText=lens+spanner+wre
    nch

    W obu wersjach z pojedynczym i podwójnym elementem poprzecznym. Obie do
    dupy i co gorsza innych nie ma (przynajmniej w sensownej cenie). Na
    filmie zaś widzę solidny kawal metalu dajacy nadzieję.

  • 7. Data: 2018-03-11 17:51:05
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Sun, 11 Mar 2018 16:11:12 +0100, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > dupy i co gorsza innych nie ma (przynajmniej w sensownej cenie). Na
    > filmie zaś widzę solidny kawal metalu dajacy nadzieję.

    Klucz zegarmistrzowski, ale nie wiem czy metalowy (nówka sztuka):
    https://pasekdozegarka.com.pl/klucz-zegarmistrzowski
    -niebieski-plaskie-koncowki-p-3116.html

    Używka, ale zbliżony do tego z filmu:
    https://www.olx.pl/oferta/klucz-zegarmistrzowski-CID
    628-IDss2bj.html

    k.

  • 8. Data: 2018-03-11 18:32:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/11/2018 5:51 PM, Krzysztof Gajdemski wrote:
    > Klucz zegarmistrzowski, ale nie wiem czy metalowy (nówka sztuka):
> [...]

    O dzięki, bardzo podobne. Zastanowie sie, ja potrzebuje dluższe szpilki
    zeby sięgnąc do pierścieni w obiektywie, może faktycznie da się dorobić.
    Chińskie nie dają rady odkrecić co bardziej upartych.

  • 9. Data: 2018-03-11 19:04:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Używalem tego:
    >
    > https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiat
    ive_id=SB_20180311070849&SearchText=lens+spanner+wre
    nch
    Kinematyka tego klucza jest już wiotka.

    Robert