  • 11. Data: 2018-06-22 11:13:55
    Temat: Re: Co to za urządzenie?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tzn - ze laser moze tak czyscic, to sobie wyobrazam bez problemu, ale
    > ze nie boja sie, ze sie odbije i kogos uszkodzi ?
    > Czy dobrze skupiony i po 20 cm juz niegrozny ?
    >

    > Wygla na to, ze prawdziwy
    > https://cleanlaser.de/wEnglish/index.php

    Wiesz co, sam mam poważne wątpliwości. Wyguglałem gdzies, że to jest
    10um CO2.

    To jest o przenikalności tkankowej:
    http://www.lisalaserusa.com/wp-content/uploads/spekt
    rum-revolix.jpg

    Jesli przy 10um przenikalnosc jest tylko na 10um to co się z tym dzieje?
    Przecież nie odbija się 100%. No chyba, że te (przykłądowo) 20W to jakaś
    wartość maksymalna w trakcie trwania pulsu, pulsy są bardzo krótkie, a
    absorbcja w rdzy (tlenkach metali) jest dużo dużo większa niż wody.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2018-06-22 12:41:06
    Od: 4...@g...com

    Ale za to za pol miliona mozna drzwiczki do pieca wyczyscic albo inny zardzewialy
    mlotek.

  • 13. Data: 2018-06-22 13:46:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-06-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >wartość maksymalna w trakcie trwania pulsu, pulsy są bardzo krótkie,
    >absorbcja w rdzy (tlenkach metali) jest dużo dużo większa niż wody.

    Tak na oko to promien skanuje po linii, ale nadal - jesli rdza od tego
    odskakuje, to czemu skora nie ?
    I gdzie okulary ochronne ...

    Moze byc wiazka stozkowo zbiezna, za ogniskiem staje sie rozbiezna i
    gestosc mocy spada, ale reke to przeciez mozna i w ognisko wsadzic.

    J.

  • 14. Data: 2018-06-22 14:04:23
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-22 o 10:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No tak, o tym zapomnialem.
    >
    > Ciekawe - temperatura przy tym niegrozna, czy to jakas reakcja
    > fotochemiczna o niskiej temperaturze ?

    Laser małej mocy pełni rolę świecy zapłonowej?

    WM

  • 15. Data: 2018-06-23 02:43:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Moze byc wiazka stozkowo zbiezna, za ogniskiem staje sie rozbiezna i
    > gestosc mocy spada, ale reke to przeciez mozna i w ognisko wsadzic.

    To musiałaby być dość mocno rozbieżna co z kolei oznacza, że utrzymanie
    właściwej odległości byłoby krytyczne. Z filmików wynika że nie jest.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2018-06-24 13:41:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Jun 2018 14:04:23 +0200, WM napisał(a):

    > Laser małej mocy pełni rolę świecy zapłonowej?

    Cos ambitniejszego mialem na mysli, bo jak ma podgrzac do zaplonu, to
    nadal bardzo goraco.

    Moze jakas jonizacja/rozbicie tlenu, moze cos na styku
    wegiel-powierze, albo wegiel-woda z tej mazi ...

    Trzeba by pojsc, zaplacic, zobaczyc :-)

    J.

  • 17. Data: 2018-06-24 14:07:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Cos ambitniejszego mialem na mysli, bo jak ma podgrzac do zaplonu, to
    > nadal bardzo goraco.
    >
    > Moze jakas jonizacja/rozbicie tlenu, moze cos na styku
    > wegiel-powierze, albo wegiel-woda z tej mazi ...

    Temperatura niegroźna bo całość pewnie w wodzie a proces jest
    samo-regulujący się* przez fakt, że absorbent znika.

    *) w określonym zakresie mocy last.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2018-06-24 14:53:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2018 12:07:10 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Temperatura niegroźna bo całość pewnie w wodzie a proces jest

    Czyli podgrzewamy drobinke wegla do ok 1000 C, bo ponizej z woda nie
    reaguje, ale ze to tylko drobne otoczenie, to skora nie odczuwa ?

    > samo-regulujący się* przez fakt, że absorbent znika.
    > *) w określonym zakresie mocy last.

    Taa, absorbent znika, reszta swiatla dochodzi do skory ...

    J.

  • 19. Data: 2018-06-24 15:43:51
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-24 o 14:53, J.F. pisze:

    > Taa, absorbent znika, reszta swiatla dochodzi do skory ...

    Ja bym dodał fotooptyczne sprawdzanie obecności węgla.
    Jeżeli brak go, to należy zmniejszyć moc.

    WM

  • 20. Data: 2018-06-24 16:31:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2018 15:43:51 +0200, WM napisał(a):
    > Ja bym dodał fotooptyczne sprawdzanie obecności węgla.
    > Jeżeli brak go, to należy zmniejszyć moc.

    Tam jest duzy obszar - nie pomoze.
    Co bedzie, jak polowa bedzie pokryta, a polowa juz oczyszczona ?

    J.