  • 21. Data: 2018-06-24 18:38:20
    Temat: Re: Co to za urządzenie?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-24 o 16:31, J.F. pisze:

    > Tam jest duzy obszar - nie pomoze.

    To ile wiązek tam jest?
    Nie jedna wahadłowa jak wiązka elektronów w starym kineskopie?

    > Co bedzie, jak polowa bedzie pokryta, a polowa juz oczyszczona ?

    Przed strzałem właściwym strzał kontrolny?

    WM

  • 22. Data: 2018-06-25 02:29:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Taa, absorbent znika, reszta swiatla dochodzi do skory ...

    Kawałek informacji, który doszedł jest taki, że woda (ta zawiesina
    cząstek węgla to zapewne jakiś mikro-żel na bazie wody) jest medium
    wysoce przezroczystym dla tego lasera, co oznacza, że tkanka w dużym
    stopniu tez pewnie jest. Nie mówie, że laser przenika przez głowę ale,
    że absorbcja nastepuje w duzo szerszym otoczeniu (objetości) co znacząco
    zmniejsza miejscowy efekt cieplny.

    Tak sobie też skojarzyłem: mam trochę doświadczenia ze zgrzewaniem
    termoplastów. Nd:YAG 1064nm. Tam tez nie jest tak, że tworzywo nie
    pochłania nic w tym zakresie, ale stosowane barwniki pochłaniają dużo
    bardziej.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2018-06-25 20:04:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >To ile wiązek tam jest?
    >Nie jedna wahadłowa jak wiązka elektronów w starym kineskopie?

    Mnie to wyglada na jedna, ale dosc szeroka.
    I impulsową.

    Ale moze faktycznie jakos inaczej - czerwone swiatelko jest do
    pokazywania,
    a laser ambitniejszy

    https://www.youtube.com/watch?v=UwedD1pfcKA

    Dym leci.

    >Przed strzałem właściwym strzał kontrolny?

    Nie wyglada.

    J.