  • 1. Data: 2012-07-20 00:03:35
    Temat: Co wybrać używany 40D czy nowy 550D/600D?
    Od: "Piotr Zedański" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pytanie jak w temacie...

    Daleki znajomy ma do sprzedania niezbyt dużo używany 40D Canona, w bardzo dobrym
    (tak mi się wydaje) stanie. Aparat był używany jako rezerwa na ślubach, więc
    przebieg ma nieznaczny (jakieś 5000 klapnięć), ale swoje lata już ma. Oczywiście
    bez gwarancji, poza rozruchową kilka dni. Do tego trochę akcesoriów typu
    baterie, karty pamięci, itp.

    W szranki z nim staje nówka ze sklepu 550D/600D (zależy od aktualnych promocji).

    Cena obydwu opcji mniej więcej porównywalna, interesuje mnie samo body,
    obiektywy mam.

    Doświadczenie: dSLR do 2005 roku, Canony 300D, 350D. Fotografia "analogowa" od
    kilkunastu lat, jakaś tam pasja i umiejętności są. Świadome wykorzystywanie
    możliwości aparatu, 350D już mnie lekko ogranicza.

    Zastosowanie: półamatorskie / pół profi :), tematyka różna począwszy od
    wycieczek i urlopów, turystyka góry i Mazury (jak się da, także w gorszych
    warunkach), przez jakieś plenery (krajobraz, przyroda, ludzie), na ślubach
    kończąc ("zlecenia" od przyjaciół i znajomych, niezarobkowo).

    Co proponujecie?

    PiotrZ

  • 2. Data: 2012-07-20 01:42:14
    Temat: Re: Co wybrać używany 40D czy nowy 550D/600D?
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-07-20 00:03, Piotr Zedański pisze:
    > Cena obydwu opcji mniej więcej porównywalna, interesuje mnie samo body,
    > obiektywy mam.

    Z ciekawości: jakie obiektywy?

    > Doświadczenie: dSLR do 2005 roku, Canony 300D, 350D. Fotografia "analogowa" od
    > kilkunastu lat, jakaś tam pasja i umiejętności są. Świadome wykorzystywanie
    > możliwości aparatu, 350D już mnie lekko ogranicza.

    Powiedz, co daje Ci 550d/600D czego nie daje 350D? Filmy? LV? Rozdzielczość?
    Potrzebujesz coś z tego?
    A co da Ci 40D? Lepszy wizjer? OK. Dodatkowe kółko? Warto takiego klamota tachać na
    wycieczki i
    wyglądać z nim jeszcze bardziej pretensjonalnie niż z 350D i jeszcze bardziej
    onieśmielać ludzi?
    Mam 350D i jakoś nie kusi mnie żaden z ww. Przynajmniej dopóki 350D się nie zepsuje.

    Rozchodzić bóla. :-)

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2012-07-20 08:42:49
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

> [...]
    > warunkach), przez jakieś plenery (krajobraz, przyroda, ludzie), na ślubach
    > kończąc ("zlecenia" od przyjaciół i znajomych, niezarobkowo).

    40d jest solidniej zrobiony, bardziej odporny na "noszenie",
    stara sprawdzona konstrukcja i mało plastików, dobry AF,
    tylko większy od 350, 550...
    Jeśli cena jest w granicach 1300-1500 to brałbym 40d.
    pozdr.
    gr

  • 4. Data: 2012-07-20 09:00:45
    Od: "Piotr Zedański" <p...@W...gazeta.pl>

    John Smith <j...@e...net> napisał(a):
    > Z ciekawości: jakie obiektywy?

    2 x Sigma 17-70 oraz 70-300 oraz Canon 50 1.8. Jeszcze kit 18-55 ale w zasadzie
    nie używany :)

    > Powiedz, co daje Ci 550d/600D czego nie daje 350D? Filmy? LV? Rozdzielczość?
    > Potrzebujesz coś z tego?

    Z filmami nie miałem jeszcze do czynienia. Nie wiem czy mnie będzie kręcić
    kręcenie filmów. Natomiast lubię dobrą fotografię.

    Czasem brakuje mi rozdzielczości, w domu mam parę wydruków 100x70 z plotera, no
    i te z 300D są dość mocno napompowane. Ale to epizodyczne sprawy, nie interesuje
    mnie pogoń za megapixelami, tym bardziej, że wymagałoby to coraz lepszych
    szkieł.

    > A co da Ci 40D? Lepszy wizjer? OK. Dodatkowe kółko? Warto takiego klamota
    > tachać na wycieczki i wyglądać z nim jeszcze bardziej pretensjonalnie niż z
    > 350D i jeszcze bardziej onieśmielać ludzi?

    Kusi mnie solidność 40D, kółko trochę też :), gabarytami się nie martwię, to nie
    problem. Stary dobry 300D mam z gripem, 350D (również z gripem) jest jakaś taka
    mała :) ALe z drugiej strony trzeba to nosić na wycieczki i czasem plecy bolą...

    Pozdrawiam
    PiotrZ

  • 5. Data: 2012-07-20 09:02:25
    Od: "Piotr Zedański" <p...@W...gazeta.pl>

    GR001 <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> napisał(a):
    > 40d jest solidniej zrobiony, bardziej odporny na "noszenie",
    > stara sprawdzona konstrukcja i mało plastików, dobry AF

    Właśnie, to wszystko mi się w nim podoba.

    > tylko większy od 350, 550...

    A to mi nie przeszkadza.

    Pozdrawiam
    PiotrZ

  • 6. Data: 2012-07-20 09:29:10
    Od: "Piotr Zedański" <p...@W...gazeta.pl>

    John Smith <j...@e...net> napisał(a):
    > Rozchodzić bóla. :-)

    Jeszcze jedno - myślę, że w pełni wykorzystuję możliwości aktualnie posiadanego
    sprzętu, widzę też jak mnie ogranicza: słaby autofokus, taki sobie wizjer, mała
    ilość RAWów w serii (czasem robię ruch w serii i muszę po ~4 pstrykach czekać,
    czekać, czekać...).

    PZ

  • 7. Data: 2012-07-20 12:57:38
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > baterie, karty pamięci, itp.
    >
    > W szranki z nim staje nówka ze sklepu 550D/600D (zależy od aktualnych

    Ja jak na razie zrobiłem 45k zdjęć na 400D, 60k zdjęć na 450D, 110k zdjęć na
    550D i teraz zaczynam z 600D. Również w warunkach deszczowych, praktycznie
    wszystkie zdjęcia w plenerze. Nawet na wyprawach rowerowych, aparat wożony w
    torbie na kierownicę. Temperatury od 0 do 40 stopni. Nie mam zastrzeżeń.
    Jeśli będziesz fotografował w solidnym piachu i błocie, to możesz się
    zastanawiać na 40D, ale tak to bym brał nowsze wersje 3-cyfrowe. Live view
    to super sprawa - dużo łatwiej coś robić na statywie lub z ręki trzymając
    aparat wyżej lub przy ziemi. Filmy w HD też niezła jakość.
    Właściwie jedyna naprawdę wyraźna przewaga 40D to lepszy chwyt body, jeśli
    Ci na tym zależy.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 8. Data: 2012-07-20 13:12:55
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > Ja jak na razie zrobiłem 45k zdjęć na 400D, 60k zdjęć na 450D, 110k zdjęć
    > na 550D i teraz zaczynam z 600D. Również w warunkach deszczowych,
    > praktycznie

    Zrobiłeś 215 tysięcy klatek?
    To daje 117 klatek przez każdy dzień przez okres 5 lat?
    Aby to przejżeć na komputrze przekonwertować potrzeba kolejne 5 lat?
    I to w plenerze? Czym się zajmujesz zawodowo? Co jest na tych zdjęciach?
    Pytam poważnie, bo ja robię 2-3 klatki w tygodniu i uważam, że połowa jest
    nie taka jak chciałem.
    pozdr.
    gr

  • 9. Data: 2012-07-20 13:49:21
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Sam się przesiadłem z 350D do 40D i powiem - warto.

  • 10. Data: 2012-07-21 01:58:58
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-20 00:03, Piotr Zedański wrote:
> [...]
    > warunkach), przez jakieś plenery (krajobraz, przyroda, ludzie), na ślubach
    > kończąc ("zlecenia" od przyjaciół i znajomych, niezarobkowo).

    40D jest fajne, ładnie zbudowane, ale ma dyskwalifikującą dla mnie wadę -
    ekran wiekowy z gruby pikselami.
    Powiesz, że teraz tego nie dostrzegasz i masz rację, ale poużywałbyś
    lepszego to zaraz byś uznał, że na tym "nic nie widać". Taki ekranik jest
    wiele przyjamniejszą sprawą niż wzmacniana konstrukcja np.

    Celowałbym minimum w 50D, niewiele nowszy, ale to właśnie model, który
    poprawił wszelkie wady 40D. Ekran w końcu normalny, pikseli, których Ci
    brakuje też dodali. Nie jest wiele droższy. Znajdziesz bez łaski znajomego
    w cenie nowego z serii trzycyfrowej.

    Inna sprawa, że seria trzycyfrowa się poprawiła i to sporo, kiedyś to był
    najtańszy model później czterocyfrowe były tymi budżetowymi. NAtomiast
    dwucyfrowa seria się zdegradowała do plastiku, bo jednocyfrowa zrobiła się
    "naj".

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_