  • 1. Data: 2018-01-10 22:15:52
    Temat: Co wybudza mój komputer?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Świeża instalacja Windows 10. System spontanicznie wybudził się mimo
    wyłączenia z sieci (nie uśpienia laptopa). Ustawienia mam takie:

    https://drive.google.com/file/d/1VS16vHC0d8c2va4P0Bu
    POS55maMXfo-t/view?usp=sharing

    Komputer wyłączony został przyciskiem zasilania. Zasilanie było
    podłączone - o ile ma to znaczenie.

    Sprawdziłem co wybudziło komputer:

    https://drive.google.com/file/d/13BENrM9a02lUJo4-CQR
    iM7TQ0fIlm4m2/view?usp=sharing

    Moje pytania brzmią:

    1. Jak to możliwe, że wyłączony, nie uśpiony komputer wybudził się?

    2. Co wybudziło ten komputer? Podanie przyczyny wybudzenia kompletnie
    nic mi nie mówi. Nawet nie wiem jak się zabrać za odnalezienie w
    harmonogramie tego zadania. Nie chcę przeglądać pierdyliona folderów w
    podfolderach Microsoft / Windows. Za dużo jest tam ich.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-01-10 22:52:36
    Temat: Re: Co wybudza mój komputer?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/10/2018 10:15 PM, Marek S wrote:
    > https://drive.google.com/file/d/13BENrM9a02lUJo4-CQR
    iM7TQ0fIlm4m2/view?usp=sharing

    Windows update zapewne.

    > Moje pytania brzmią:
    > 1. Jak to możliwe, że wyłączony, nie uśpiony komputer wybudził się?

    Obecnie komputery nie sa tak naprawdę wyłaczone jeśli tylko mają wtyczkę
    w gniazdku zasilania. Płyta dostaje 5V a to wystarczy aby pracowały
    systemy zarzadzania energią i różne backdory Intela czy AMD.

  • 3. Data: 2018-01-11 01:25:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Obecnie komputery nie sa tak naprawdę wyłaczone jeśli tylko mają wtyczkę
    > w gniazdku zasilania. Płyta dostaje 5V a to wystarczy aby pracowały
    > systemy zarzadzania energią i różne backdory Intela czy AMD.

    Zatem wygląda na to, że nie ma szans na to by laptop w torbie nie
    rozładował się do zera...

    Baterię wyciągać??? Pewnie Microsoft i o tym pomyślał - laptop mimo to
    wystartuje a bateria padnie :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-01-11 01:37:26
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-01-10 o 22:15, Marek S pisze:
> [...]
    > harmonogramie tego zadania. Nie chcę przeglądać pierdyliona folderów w
    > podfolderach Microsoft / Windows. Za dużo jest tam ich.

    Zarzdzanie komputerem - Harmonogram zadań.
    Ja bym przejrzała. Każdy po kolei. bo przy okazji można się natknąć na
    coś co się ma ochotę wywalić z harmonogramu.

    --
    animka

  • 5. Data: 2018-01-11 01:40:28
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Moje pytania brzmią:
    > 1. Jak to możliwe, że wyłączony, nie uśpiony komputer wybudził się?

    Zmień zaawansowane ustawienia zasilania.

    --
    animka

  • 6. Data: 2018-01-11 02:13:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-10, Marek S <p...@s...com> wrote:
    > Sprawdziłem co wybudziło komputer:
    > https://drive.google.com/file/d/13BENrM9a02lUJo4-CQR
    iM7TQ0fIlm4m2/view?usp=sharing

    Na ile rozumiem ten komunikat, to wyglada on na planowany reboot po
    aktualizacji. Czyli cos w stylu, że zrobiłeś update ale na pytanie o
    restart odpowiedziałeś, że później lub samo update było planowane na
    określoną godzinę co właśnie spowodowało wybudzenie. Mozliwe?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-01-11 07:39:26
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > restart odpowiedziałeś, że później lub samo update było planowane na
    > określoną godzinę co właśnie spowodowało wybudzenie. Mozliwe?

    I tu zatoczyliśmy koło w kierunku wyłączenia update lub możliwości jego
    konfiguracji jak w w7 np.
    Zna ktoś łatwy i szybki sposób bez kilkunastu kroków jak to zrobić raz a
    dobrze?

    PS. Ja jeszcze zauważyłem dziwne zachowanie systemu który już się
    szykuje do aktualizacji przed restartem.
    Rozłączanie zdalnego pulpitu, wyłączenie niektórych urządzeń
    zewnętrznych usb, zmiana rozdzielczości ekranu...
    Coraz bardziej mnie wku... ten system a podobno staje się coraz lepszy :-)

  • 8. Data: 2018-01-11 08:04:13
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/01/2018 12:25 AM, Marek S wrote:

    > Zatem wygląda na to, że nie ma szans na to by laptop w torbie nie
    > rozładował się do zera...
    >
    > Baterię wyciągać??? Pewnie Microsoft i o tym pomyślał - laptop mimo to
    > wystartuje a bateria padnie :-D

    Sprawdz w biosie / eufi czy nie masz tam czegos w rodzaju deep sleep
    wlaczone. Przejrzyj tez poziomy zarzadzania energia.

  • 9. Data: 2018-01-11 11:08:11
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Marek S, 10 sty 2018 w news:p35vqb$oss$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    > odnalezienie w harmonogramie tego zadania. Nie chcę przeglądać
    > pierdyliona folderów w podfolderach Microsoft / Windows. Za dużo

    Masz podane na własnym screenie, jakie zadanie w hormonogramie zadań to
    zrobiło. Kiedyś juz o to pytałeś i wtedy napisałem ci żeby właśnie to
    zadanie wyłączyć albo odznaczyć opcje uruchamiania komputera przez to
    zadanie.

  • 10. Data: 2018-01-11 11:33:58
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 11-01-2018 o 01:40, Animka pisze:

    > Zmień zaawansowane ustawienia zasilania.

    Mam sobie wylosować na jakie?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek