  • 51. Data: 2018-01-14 23:28:06
    Temat: Re: Co wybudza mój komputer?
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-01-14 o 20:16, Marek S pisze:

    > Skąd wniosek, że nie wiedziałem???
    > Które ustawienie mam zmienić w BIOSie? Z pewnością nie doczytałaś więc
    > nie widziałaś ekranów BIOsa na moim laptopie. Przytaczam je raz jeszcze
    > abyś była w stanie pokazać mi palcem, którą opcję należy zmienić:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1uW5Vq5KfdUFgILQqiZr
    ILGtyNr5RuDbT/view?usp=sharing

    > https://drive.google.com/file/d/1JFlTT6Jp9ZtnTeyEsVD
    MctPqyFkKKf-E/view?usp=sharing

    > https://drive.google.com/file/d/1r9qGyAnXhpHGUXaKrj7
    mjqkOCSGGQcVT/view?usp=sharing

    Tu wyżej to żadne.

    Napisałeś, że sam znalazleś problem, to dlaczego do tej pory sam nie
    naprawiłeś?
    Miałeś nawet odpowiedź. Wklejam:
    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    > Sprawdziłem co wybudziło komputer:

    https://drive.google.com/file/d/13BENrM9a02lUJo4-CQR
    iM7TQ0fIlm4m2/view?usp=sharing

    Aktualizacje automatyczne wybudziły Twój komputer - wynika to z drugiego
    linku który podałeś.
    Wyłącz usługę aktualizacji i aktualizuj "reęcznie" lub :
    "
    Open your Start menu and select Settings to launch it. Click or tap the
    "Network & Internet" icon, select "Wi-Fi," and select "Advanced options"
    at the bottom of the list of nearby Wi-Fi networks. Activate the "Set as
    metered connection" option here.
    "
    Wejdż jeszcze raz w ten link, który podałeś, przeczytaj dokładnie i usuń
    zaplanowane zadania.
    To jest w Zarządzaniu Komputerem-Harmonogram Zadań, dalej jest Windows,
    na liście w dół jest Windows Uupdate i przyjrzyj się jakie sa zadania
    ustawione.
    Ja te samouruchomieniowe zadania w całym harmonogramie (po prawej
    stronie) zadań powywalalam. Nawet niektóre foldery tutaj usunęłam (np.
    one drive) Ty sobie szukaj swojego problemu.

    Ponadto sprawsź w Panelu Sterowania -aplikacja Opcje Zasilania,wejdź w
    "Zmień ustawienia planu". Niżej jest: zmień zaawansowane ustawienia
    zasilania i otwórz to polecenie. W rozwijanej liscie jest "zezwalaj na
    wznawianie pracy w/g czasomierza" Ustaw na "Wyłącz" .
    Niezależmie jaki masz system to te ustawienia znajdziesz.

    --
    animka

  • 52. Data: 2018-01-15 01:24:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 14-01-2018 o 23:28, Animka pisze:

    > Tu wyżej to żadne.

    Jakoś nie czuję się zaskoczony odpowiedzią.

    > Napisałeś, że sam znalazleś problem, to dlaczego do tej pory sam nie
> [...]

    Bo gdybym go potrafił naprawić to nie pisałbym tu.

    > Aktualizacje automatyczne wybudziły Twój komputer - wynika to z drugiego
    > linku który podałeś.
    > Wyłącz usługę aktualizacji i aktualizuj "reęcznie"  lub :

    Czytałaś moją odpowiedź? Nie wchodzi w grę ograniczanie WiFi.

    > Wejdż jeszcze raz w ten link, który podałeś, przeczytaj dokładnie i usuń
    > zaplanowane zadania.

    Mam usunąć zadanie Reboot?
    1. To zadanie nie jest zaplanowane ale może wznawiać komputer. Choć nie
    wiem jakim cudem ze stanu całkowitego wyłączenia.
    2. Próba usunięcia wywala komunikat o braku uprawnień.
    3. Próba zmiany parametrów wymaga podania nie wiadomo jakiego hasła dla
    użytkownika S-1-15-18.

    > To jest w Zarządzaniu Komputerem-Harmonogram Zadań, dalej jest Windows,
    > na liście w dół jest Windows Uupdate i przyjrzyj się jakie sa zadania
    > ustawione.

    Istnieją 4 zadania. Żadne z nich nie ma ustawionej opcji wznawiania.
    Zresztą w jednym z linków pokazałem, że nie mam żadnych zadań, które
    mogłyby wybudzić komputer poza Reboot.

    > Ja te samouruchomieniowe zadania w całym harmonogramie (po prawej
    > stronie) zadań powywalalam. Nawet niektóre foldery tutaj usunęłam (np.
    > one drive) Ty sobie szukaj swojego problemu.

    Co masz na myśli mówiąc "samouruchomieniowe"? Wszystkie zadania w
    harmonogramie są po to by się same uruchamiały. To jedyna ich rola.

> [...]
    > zasilania i otwórz to polecenie. W rozwijanej liscie jest "zezwalaj na
    > wznawianie pracy w/g czasomierza" Ustaw na "Wyłącz" .

    Zacytuję swoją odpowiedź na dokładnie taką samą poradę:

    "W dniu 12-01-2018 o 22:28, Marek pisze:

    > Sprawdź, czy masz w "Opcje zasilania" -> "Uśpienie" wyłączone
    "Zezwalaj na wznawianie pracy według czasomierza".

    Przy zasilaniu bateryjnym mam "wyłącz". Zresztą ta opcja raczej nie
    powinna mieć wpływu na nic bo nigdy nie usypiam laptopa."

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 53. Data: 2018-01-15 01:52:39
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-15 o 01:24, Marek S pisze:

    > Jakoś nie czuję się zaskoczony odpowiedzią.

    iM7TQ0fIlm4m2/view?usp=sharing

    > Bo gdybym go potrafił naprawić to nie pisałbym tu.

    > Czytałaś moją odpowiedź? Nie wchodzi w grę ograniczanie WiFi.

    Wifi możesz włączac i wyłączać. Z Wifi tylko korzystasz, z LAN-u nie?

> [...]
    >
    > Co masz na myśli mówiąc "samouruchomieniowe"? Wszystkie zadania w
    > harmonogramie są po to by się same uruchamiały. To jedyna ich rola.

    Przeciez Ty nie chcesz, żeby laptop sam się włączał. W zasadzie czego Ty
    chcesz? Paranoję jakąś masz czy co?

  • 54. Data: 2018-01-15 19:28:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 15-01-2018 o 01:52, Animka pisze:

    > Wifi możesz włączac i wyłączać. Z Wifi tylko korzystasz, z LAN-u nie?

    Na laptopie tylko i wyłącznie z WiFi.

    > Przeciez Ty nie chcesz, żeby laptop sam się włączał. W zasadzie czego Ty
    > chcesz? Paranoję jakąś masz czy co?

    Wiem, że masz duży problem z rozumieniem tego co czytasz. W większości
    wątków wiele osób Ci o tym wspomina. Albo znów nie zrozumiałaś albo
    najwyraźniej nie wiesz jak harmonogram w Windows działa. No to
    wyjaśniam. Wszystkie wpisy w harmonogramie są po to aby się same
    uruchamiały po spełnieniu zdefiniowanych w nich warunków. Jednakże
    samouruchomienie się jakiegoś timera nie ma nic wspólnego z samoczynnym
    uruchomieniem się komputera! Mylisz te dwa pojęcia. Komputer mogą
    uruchomić tylko te timery, które w swoich warunkach mają włączoną opcję
    wybudzania komputera.

    Ja wiem, który timer ma włączoną tą opcję (nazywa się Reboot) lecz nie
    potrafię jej wyłączyć.

    Zanim znów wyjedziesz z epitetami radzę abyś przeczytała 10x wypowiedź
    zanim ją skomentujesz. Może to zadziała, choć wątpię.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 55. Data: 2018-02-27 11:42:23
    Od: mark64 <m...@p...pl>

    Witam Marka S. i resztę kolegów, koleżanek.
    Pobudzony Waszymi radami i radami wujka Google
    chyba znalazłem rozwiązanie. Bez dysku nie nastąpi
    wybudzenie.
    Możliwa jest zmiana hasła do konta o którym piszesz,
    niestety to nie pozwala wyłączyć zadania (u mnie dodatkowo
    zepsuło interfejs).
    Rozwiązaniem które u mnie zadziałało jest - wyłączenie
    opcji skorzystaj z moich danych do ponownego uruchomienia.
    Poszukaj w dziale ochrona prywatności.
    Powodzenia.

  • 56. Data: 2018-02-28 01:01:44
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-01-10 o 22:15, Marek S pisze:
    > Co wybudziło ten komputer?

    SkyNet
    Poważnie!

    --