  • 1. Data: 2015-04-14 12:12:52
    Temat: Co za debil to wymyślił ?
    Od: "pisczyk" <d...@w...pl>

    Co za debil wymyślił usunięcie pustych skrzynek na fotoradary ?
    Przecież to był tani sposób, aby debile przestrzegali ograniczeń prędkości.

  • 2. Data: 2015-04-14 12:40:34
    Temat: Re: Co za debil to wymyślił ?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** pisczyk pisze tak:

    > Co za debil wymyślił usunięcie pustych skrzynek na fotoradary ?
    > Przecież to był tani sposób, aby debile przestrzegali ograniczeń
    > prędkości.

    Ale nawigacja nadal bimba w tych miejscach i ludzie zwalniają ;)

    Skrzynki miały oka pomalowane farbą i patrzyły w ziemię. W Perle
    Północy znałem wszystkie na pamięć. Wszyscy zlewali na nie.

    Teraz bydło karnie hamuje do 50km/h przed żółtym monolitem nawet jakby
    był zepsuty albo w naprawie. Ostatnio często jeżdze po okolicach
    Koszalin-Słupsk i nawet najwiekszy przyjezdny dres w BMW zwalnia. To
    juz nie wstyd jechać 50km/h jeśli zaoszczędzi się na dodatkowy Krupnik.

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

  • 3. Data: 2015-04-14 12:47:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-04-14 o 12:12, pisczyk pisze:
    > Co za debil wymyślił usunięcie pustych skrzynek na fotoradary ?
    > Przecież to był tani sposób, aby debile przestrzegali ograniczeń prędkości.

    Wybacz szczerość, ale nie mierz innych swoją miarką.
    Właśnie debil potrzebuje bata nad sobą aby zwolnić tam, gdzie to potrzebne.
    W mojej ocenie większość tych skrzynek stała w miejscach uzasadnionych
    jedynie finansowo, a więc służyła poza nabijaniem kasy tylko tresurze
    obywateli (a może już nie obywateli a niewolników?).
    Jacek

  • 4. Data: 2015-04-14 12:47:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Koszalin-Słupsk i nawet najwiekszy przyjezdny dres w BMW zwalnia. To
    > juz nie wstyd jechać 50km/h jeśli zaoszczędzi się na dodatkowy Krupnik.

    A ja kocham zwalnianie do 50 kiedy ograniczenie jest do 70...

  • 5. Data: 2015-04-14 13:05:35
    Od: "pisczyk" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

    > Wybacz szczerość, ale nie mierz innych swoją miarką.

    Czytaj powoli.

    > Właśnie debil potrzebuje bata nad sobą aby zwolnić tam, gdzie to potrzebne.

    Właśnie o tym napisałem.

> [...]
    > jedynie finansowo, a więc służyła poza nabijaniem kasy tylko tresurze
    > obywateli (a może już nie obywateli a niewolników?).

    W takich miejscach powinien być podniesiony limit prędkości.

  • 6. Data: 2015-04-14 13:39:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "pisczyk" napisał w wiadomości grup

    > Co za debil wymyślił usunięcie pustych skrzynek na fotoradary ?
    > Przecież to był tani sposób, aby debile przestrzegali ograniczeń
    > prędkości.

    To był co najwyżej sposób na nauczenie ludzi ich ignorowania.

    A jak słusznie PiteR zauważył teraz gdy ludzie mają _pewność_ że w nowych
    jest fotoradar to wszyscy zwalniają - czyli osiągnięto zamierzony efekt -
    poprawę bezpieczeństwa tam gdzie jest to uzasadnione.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2015-04-14 13:58:30
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2015-04-14 o 12:47, Uncle Pete pisze:

    > A ja kocham zwalnianie do 50 kiedy ograniczenie jest do 70...

    np. radar w Ładnej na trasie Pilzno-Tarnów. Nagminne hamowanie nawet do
    40km/h
    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 8. Data: 2015-04-14 14:01:07
    Temat: Re: Co za debil to wymyślił ? Likwidacja pustych skrzynek na fotoradary.
    Od: "pisczyk" <d...@w...pl>

    > Użytkownik "pisczyk" napisał w wiadomości grup

    > To był co najwyżej sposób na nauczenie ludzi ich ignorowania.

    Nie każdy ignorował. Ignoranci musieli jechać wolniej, bo jechali
    za takim co nie ignorował.
    Ignorowanie mogło skończyć się drogą fotką. Nie znałeś dnia
    ani godziny.

    > gdy ludzie mają _pewność_ że w nowych
    > jest fotoradar to wszyscy zwalniają - czyli osiągnięto zamierzony efekt -
    > poprawę bezpieczeństwa tam gdzie jest to uzasadnione.
    > Ergie

    Zamierzony efekt byłby większy, gdyby było więcej skrzynek w uzasadnionych
    miejscach, nawet pustych, i byłoby taniej.

  • 9. Data: 2015-04-14 14:25:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "pisczyk" napisał w wiadomości grup

    > Nie każdy ignorował. Ignoranci musieli jechać wolniej, bo jechali
    > za takim co nie ignorował.

    Owszem zdarzał się czasem jakiś idiota gwałtownie hamujący do 50 na
    ograniczeniu do 70 ale to margines. Większość jechała bez zwalniania obok
    pustej skrzynki. A niektórzy nawet obok pełnych.

    > Ignorowanie mogło skończyć się drogą fotką. Nie znałeś dnia
    > ani godziny.

    ROTFL

    Większość doskonale wiedziała które skrzynki są tylko atrapami. Pozostawała
    garść skrzynek w których fotoradar miał być cyklicznie ale niemal nikomu nie
    chciało się go co kilka tygodni przestawiać więc i to się nie sprawdziło.

    > Zamierzony efekt byłby większy, gdyby było więcej skrzynek w uzasadnionych
    > miejscach, nawet pustych, i byłoby taniej.

    Nie byłby - bo kierowcy by wiedzieli które skrzynki są puste i przy nich nie
    zwalniali a niektórzy by myśleli że wszystkie są puste i nie zwalniali
    nigdzie - owszem wpływy do budżetu byłyby wyższe ale nie taki jest cele
    fotoradarów - w obecnym systemie gdzie żółta skrzynka = mandat procent
    zwalniający h jest znacznie znacznie większy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2015-04-14 14:53:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pisczyk" napisał w wiadomości
    >Co za debil wymyślił usunięcie pustych skrzynek na fotoradary ?
    >Przecież to był tani sposób, aby debile przestrzegali ograniczeń
    >prędkości.

    A dlaczego debil ?
    Moze bardzo sprytny czlowiek - niby dodal FR, a tak naprawde to ich
    ujal z drog i ulic.

    Patrzac na wyczyny naszych poslow za kolkiem, to co sie dziwic, ze
    spowalnianie ruchu ich nie interesuje :-)

    J.