  • 1. Data: 2020-01-13 13:42:15
    Temat: Cofanie licznika
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    Jak podaje prasa, policja zatrzymuje jakieś stare sztrucle z wyciekami
    itp., bez ważnych badań i z cofniętymi licznikami. Po co komuś trzeba
    było cofać licznik w czymś takim? Na pewno nie obecnemu użytkownikowi. A
    nie może być tak, że po prostu diagnosta pomylił się przy wpisywaniu?
    Kiedyś sprawdziłem w CEPiKu mój poprzedni samochód i znalazłem aż trzy
    wpisy przebiegu z błędami, w związku z czym przebieg mocno skakał do
    przodu i do tyłu.

  • 2. Data: 2020-01-13 14:01:32
    Temat: Re: Cofanie licznika
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 13-01-2020 o 13:42, Uncle Pete pisze:
> [...]
    > Kiedyś sprawdziłem w CEPiKu mój poprzedni samochód i znalazłem aż trzy
    > wpisy przebiegu z błędami, w związku z czym przebieg mocno skakał do

    Tak jak mówisz. Mogą być błędy w przepisywaniu przebiegu. Mogły być
    zegary wymienione, bo stare się zepsuły. Mógł się licznik przekręcić
    przez zero. Mogły zepsuć się segmenty na wyświetlaczu i np. zamiast 6
    widać teraz 5.
    Ten przepis to głupota i wylanie dziecka z kąpielą. Licznik stał się
    ważną częścią samochodu, podobnie jak kiedyś był nią silnik. Numery
    silnika i problemy formalne z jego wymianą w samochodzie.

    yabba

  • 3. Data: 2020-01-13 16:44:14
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/01/2020 13:01, yabba wrote:

> [...]
    > ważną częścią samochodu, podobnie jak kiedyś był nią silnik. Numery
    > silnika i problemy formalne z jego wymianą w samochodzie.

    No i 99% zapewne tak jest. W Trojmiescie policja odtrabila sukces na
    skale swiatowa az tvn i lokalne media pialy z zachwytu, ze zatrzymano
    pacjenta w Golfie 3 z licznikiem cofnietym o 300tys km. Nikt jednak
    niepofatygowal sie sprawdzic, ze w tym aucie licznik przekreca sie po
    300tys km, a takich aut jest wiecej, bo w Pandzie podobno przekreca sie
    po 400tys km.

  • 4. Data: 2020-01-13 17:06:02
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 13 Jan 2020 15:44:14 +0000, K <n...@e...com> wrote:

> [...]
    >niepofatygowal sie sprawdzic, ze w tym aucie licznik przekreca sie po
    >300tys km, a takich aut jest wiecej, bo w Pandzie podobno przekreca sie

    Jest nowy rekordzista: Scania z cofnięta szafą o 600 tys. km. Coś mi
    nie za bardzo się chce w to wierzyć. Bo trzeba by było cofnąć też
    przebieg w tachografie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 5. Data: 2020-01-13 18:15:22
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 13-01-2020 o 17:06, j...@i...pl pisze:

    > Jest nowy rekordzista: Scania z cofnięta szafą o 600 tys. km. Coś mi
    > nie za bardzo się chce w to wierzyć. Bo trzeba by było cofnąć też
    > przebieg w tachografie.

    Rekordzista będzie miał cofnięte o niecały milion,
    np. z 995 000 na 10 000 km.

    yabba

  • 6. Data: 2020-01-13 19:53:35
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-13 o 13:42, Uncle Pete pisze:
> [...]
    > Kiedyś sprawdziłem w CEPiKu mój poprzedni samochód i znalazłem aż trzy
    > wpisy przebiegu z błędami, w związku z czym przebieg mocno skakał do

    Nie wiem, jak jest u Ciebie, ale ja zawsze dostaję wydruk po przeglądzie
    - jest tam wpisany przebieg i można to od razu skorygować. Obecnie jest
    to wpisywane on-line i nikt tego po drodze nie przepisuje, co mogłoby
    rodzić błędy.
    T.

  • 7. Data: 2020-01-13 20:57:50
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Nie wiem, jak jest u Ciebie, ale ja zawsze dostaję wydruk po przeglądzie
    > - jest tam wpisany przebieg i można to od razu skorygować.

    Zacząłem dostawać, jak zmieniłem SKP.

    > Obecnie jest
    > to wpisywane on-line i nikt tego po drodze nie przepisuje, co mogłoby
    > rodzić błędy.

    Według mnie po prostu diagnosta nie trafiał palcem w odpowiednie
    klawisze. Nawet gdybym miał wydruki, do głowy by mi nie przyszło, że
    trzeba sprawdzać wpisany przebieg. Teraz będę sprawdzał.

  • 8. Data: 2020-01-14 00:44:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na pl.misc.samochody.prawo K pisze tak:

    > zatrzymano pacjenta w Golfie 3 z licznikiem cofnietym o 300tys km.
    > Nikt jednak niepofatygowal sie sprawdzic, ze w tym aucie licznik
    > przekreca sie po 300tys km

    Ciekawe, że w golfie 2 się nie przekręcał.
    Jakoś nie wierzę. Muszę sprawdzić.

    --
    Piter

    There are two types of traffic
    right hand side and wrong hand side

  • 9. Data: 2020-01-14 09:47:43
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 14-01-2020 o 00:44, PiteR pisze:

    > Ciekawe, że w golfie 2 się nie przekręcał.
    > Jakoś nie wierzę. Muszę sprawdzić.

    Golf 2 miał licznik mechaniczny z sześcioma cyframi napędzany linką ze
    skrzyni biegów, więc liczył do miliona. Nie wiem jak było w wersji z
    zegarami LED.

    Golf 3 ma licznik LCD, który się zeruje nawet do czysta:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=94
    66292#9466292

    yabba

  • 10. Data: 2020-01-14 12:56:11
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/01/2020 19:57, Uncle Pete wrote:

> [...]
    > klawisze. Nawet gdybym miał wydruki, do głowy by mi nie przyszło, że
    > trzeba sprawdzać wpisany przebieg. Teraz będę sprawdzał.

    albo spisywal to na kartce, a jakis bardziej ogarniety diagnosta
    wpisywal to do systemu i tu sie pojawialy bledy przy czytaniu cudzego
    pisma z kartki.