  • 1. Data: 2016-05-28 12:55:11
    Temat: Cokin P i ND powyżej 8 ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Czy w systemie Cokin P da się kupić filtr powyżej ND8 ?
    Z tego co znalazłem to największy jest ND8.
    Jak złożymy 2x ND8 to wyjdzie ND16 czy ND64 ?

    Ewentualnie czy za około 200-250zł da się kupić jakiegoś fadera
    dobrej jakości na średnicę 77mm.

  • 2. Data: 2016-05-31 09:56:17
    Temat: Re: Cokin P i ND powyżej 8 ?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 28. Mai 2016 12:55:12 UTC+2 schrieb Radek D:
> [...]
    > Jak złożymy 2x ND8 to wyjdzie ND16 czy ND64 ?
    >
    > Ewentualnie czy za około 200-250zł da się kupić jakiegoś fadera

    jesli wrzucicz na Google cokin nd p 16 to sie okaze, ze sa w sprzedazy - rowniez nd32
    , nd 64

    2*nd8 = nd64.

    fadery na ogol sa slabszej jakosci.
    przy dlugich ogniskowych jakosc nasadki ma wiekszy wplyw niz na krotszych
    ogniskowych. na uwa powiedzmy , ze sa akceptowalne , na tele bedzie wyrazny spadek.
    dobra opinia ciesza, jak wynika z opisow userow na Amazon eclipse , ale nie mam ,
    wiec glowa nie gwarantuje.

    np.:

    https://www.amazon.de/Genus-ND-Eclipse-Graufilter-G-
    ECLIPSE77/dp/B00BHD5PYK