  • 31. Data: 2019-10-04 23:10:56
    Temat: Re: Coś dla wrażliwych na fale em
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 12:34, Queequeg pisze:
    > Inna sprawa, że w życiu nie używałem nawet 50 W.

    Nie znam się na arkanach krótkofalarskich, ale że miałem bipających
    znajomych, to gdy się trafił jakiś tekst "na temat", to z ciekawości
    "indukowanej" czytałem, i nawet niekoniecznie zapominałem :)

    No i gdziesik-ktosik napisał, że jeśli jakiś nadawacz chwali się mocą
    swojej skrzynki, to jest to lamer. Bo oznacza to, że nie rozumie roli
    *dobrej* anteny. Duża moc tylko wnerwia sąsiadów, a do jakiegoś dalszego
    odbiorcy, gdy ma się słabą antenę, i tak sygnał dochodzi raczej mizerny.

    Zaś gdy antena naprawdę wysokiej jakości, no i najlepiej kierunkowa, to
    można nadawać nawet z ułamkami wata, a i tak poniesie jak echo nad
    jeziorem, nad którym unosi się mgła, co tworzy swoisty tunel akustyczny.

  • 32. Data: 2019-10-04 23:51:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaNus <p...@b...pl> wrote:

    > Nie znam się na arkanach krótkofalarskich,

    Ja też nie, ja tylko pozwolenie dostałem ;)

> [...]
    > *dobrej* anteny. Duża moc tylko wnerwia sąsiadów, a do jakiegoś dalszego
    > odbiorcy, gdy ma się słabą antenę, i tak sygnał dochodzi raczej mizerny.

    To coś jak z fotografami i chwaleniem się aparatami i obiektywami zamiast
    zdjęć ;)

    > Zaś gdy antena naprawdę wysokiej jakości, no i najlepiej kierunkowa, to
    > można nadawać nawet z ułamkami wata, a i tak poniesie jak echo nad
    > jeziorem, nad którym unosi się mgła, co tworzy swoisty tunel akustyczny.

    QRP tak zwane.

  • 33. Data: 2019-10-05 04:35:52
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    viktorius <v...@i...pl> wrote:

    > Nawet jak ktoś wyrwie ci kompa z reki, na którym jesteś zalogowany do
    > banku, to po sposobie łażenia po tej stronie bankowej aplikacja jest w
    > stanie wykminic, że to prawdopodobnie to nie ty.

    Jestem bardzo ciekawy (serio), jak to sobie poradzi z osobami cierpiącymi
    na DID.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Dissociative_identity_
    disorder

    > Chwilowo zablokuje dostęp, poprosi wtedy o smsa, próbkę krwi, nerkę,
    > whatever. Ich algorytm ma za zadanie zapalić lampeczkę, że coś jest na
    > rzeczy, to bank decyduje co z tą informacja zrobić dalej.

    Jak ten algorytm będzie działał tak "dobrze" jak reCaptcha, to ja pitolę
    ten ich algorytm.

  • 34. Data: 2019-10-05 04:36:46
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Security_theater

  • 35. Data: 2019-10-05 04:40:19
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    s...@g...com wrote:

    > IMHO, na dzis bez bardzo zaufanej infrastruktury po stronie klienta nie
    > da sie tego ogarnac.

    Albo bez odpowiednio skonstruowanej umowy, przerzucającej odpowiedzialność
    na użytkownika.

  • 36. Data: 2019-10-05 14:47:35
    Od: s...@g...com

    użytkownik Marek napisał:
    > Pierwszy Polski telefon niskoemisyjny :)
    > https://youtu.be/vltz8jKww8w

    Łał, telefon ma głośnik! Od kiedy? I wyjście słuchawkowe. Niesamowite.

    Jaka wspaniała reklama na kikstarterze, na filmie wszyscy chodzą z ajfonami
    jak zombiaki. Brrrrrr. I oscyloskop mają chyba na baterie, nie widzę żadnych
    przewodów ze ściany do stolika. Musi rzeczywiście jaka kosmiczna technologia (albo
    robieni ludzi w chu).

    Co do filmu z YT.
    Ot, nowa forma reklamy w internetach przez "niezależnych" jutuberów
    influencerów (jakże nowoczesne słowo) którzy za pieniądze są wszystko robiący.

    cyt.
    Skutecznie wpływają na opinię innych, a ich pozytywna rekomendacja często
    warta jest więcej niż wysokobudżetowa kampania reklamowa. Influencerzy umiejętnie
    budują wokół siebie grupę lojalnych odbiorców, ble ble ble.

    370 dolców za to gwno w błyszczącym dresie? Fony o tej konstrukcji
    są na ryneczku PL poniżej 100plnów, szukać w kategorii telefon dla
    dziadka/babci/seniora. W środku siedzą 3 układy na krzyż i obudowa.
    Jak coś kosztuje 1500 zł i jest gwno warte, trza zrobić dobra kampanię,
    a nawet bardzo dobrą.

    Biznes jest biznes.
    https://www.kryminalnapolska.pl/2019/09/02/szantazys
    ta-ujawnia-zarobki-youtuberow-wykradl-dane-jednej-z-
    agencji/

  • 37. Data: 2019-10-05 21:13:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Oct 2019 23:10:56 +0200, JaNus napisał(a):

> [...]
    > *dobrej* anteny. Duża moc tylko wnerwia sąsiadów, a do jakiegoś dalszego
    > odbiorcy, gdy ma się słabą antenę, i tak sygnał dochodzi raczej mizerny.

    To jedna sprawa, a druga - nie stac ich na kilowaty i dorabiaja
    ideologie :-)

    > Zaś gdy antena naprawdę wysokiej jakości, no i najlepiej kierunkowa, to
    > można nadawać nawet z ułamkami wata, a i tak poniesie jak echo nad
    > jeziorem, nad którym unosi się mgła, co tworzy swoisty tunel akustyczny.

    Owszem, ale trzeba duzo miejsca, obrotnice (choc mozna
    elektronicznie). I na KF to chyba trudno trafic we wlasciwe miejsce
    ... dla odbicia.

    No i jesli taki z kims gada ... to czy ten drugi tez ma kilowaty ?

    J.