  • 1. Data: 2017-04-25 22:27:11
    Temat: Coś mniejszego niż eeepc
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Czy jest na rynku wtórnym cokolwiek mniejszego od eeepc? Najlepiej ...
    dużo mniejszego. Minimum to dwa porty USB 2.0, Atom lub lepszy,
    klawiatura (może być nieużywalna), ekran, bateria, wifi, minimum 256MB
    ram, dysk (może być pata). Forma netbooka wskazana.

    Ekran moze być żalosny. Urządzenie mialo by pracować w trybie tekstowym
    pod linuxem wiec nie zależy mi na jakichkolwiek paramterach karty
    grafiki, rodzielczośc też bez znaczenia.

    Ważne: cena ma być niewielka jak na uzywany sprzęt. Eeepc niestety nie
    zalicza sie do tanich, konkurencja tym bardziej.

  • 2. Data: 2017-04-25 23:35:19
    Temat: Re: Coś mniejszego niż eeepc
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ważne: cena ma być niewielka jak na uzywany sprzęt. Eeepc niestety nie
    > zalicza sie do tanich, konkurencja tym bardziej.

    Może Nokia N900 z dystrybucją Devuan GNU/Linux (wolną od malware zwanego
    systemd)? Mieści się w kieszeni, ekran całkiem przyzwoity tylko trochę
    ciężko z tymi 2 portami USB.

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)

  • 3. Data: 2017-04-26 07:48:01
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.04.2017 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Ekran moze być żalosny. Urządzenie mialo by pracować w trybie tekstowym
    > pod linuxem wiec nie zależy mi na jakichkolwiek paramterach karty

    Ale natywnie, czy tylko jako terminal ssh? Bo jeśli to drugie,
    to można rozważyć jakikolwiek tablet z Androidem plus klawiatura.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 4. Data: 2017-04-26 09:50:30
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 25.04.2017 22:27:11 niejaki Sebastian Biały napisał:
    > Ważne: cena ma być niewielka jak na uzywany sprzęt. Eeepc niestety nie
    > zalicza sie do tanich, konkurencja tym bardziej.

    jest - ale na tyle rzadkie że raczej tanie nie będzie

    casio cassiopeia fiva

    są dwie wersje - jedna to mini laptop
    https://goo.gl/images/iXMmHK

    druga to taki pc-towy tablet
    https://goo.gl/images/vd81tp

    --
    http://42.pl/u/y68
    Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

  • 5. Data: 2017-04-26 17:29:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/25/2017 11:35 PM, Krzysztof Staniorowski wrote:
    > Może Nokia N900

    Dziekuje za przypomnienie, faktycznie interesowałem sie tym kilka lat
    temu, ale było wtedy mocno watpliwe jakościowo. Rozumiem ze obecnie nie
    ma większych problemów z instalacją?

    > z dystrybucją Devuan GNU/Linux (wolną od malware zwanego
    > systemd)?

    Cokolwiek.

    > Mieści się w kieszeni, ekran całkiem przyzwoity tylko trochę
    > ciężko z tymi 2 portami USB.

    Te porty troche na wyrost, ostatecznie wystaczy HUB.

    Rozglądam się w necie za działającą ale widze że prawie wszystkie mają
    urwany port usb :D albo kosztują za duzo :D

  • 6. Data: 2017-04-26 17:57:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/26/2017 9:50 AM, p0li wrote:
    > casio cassiopeia fiva

    Mam tego znalezione znacznie więcej:

    Viliv N5
    UMID mBook M1/M2
    LifeBook PH520

    i kilka innych. Nie do dostania gdziekolwiek. Dramat jakiś. Co mam
    zrobić jak mnie najdzie ochota skompilować kernel w środku lasu? Szlag :/

  • 7. Data: 2017-04-26 18:01:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/26/2017 7:48 AM, Dominik Ałaszewski wrote:
    > Ale natywnie, czy tylko jako terminal ssh?

    Może wyjasnie: czasami trafia mi się potrzeba ze musze gdzieś na szybko
    zrobić stanowasko pomiarowe typu laptop + miernik.

    Co gorsza to zazwyczaj kiepskie miejsca takie jak strych czy kotłownia.

    Chciałbym wstawić tam takiego malego pizdryka i niech mierzy przez
    tydzień. Dodatkowo chciałbym czasem coś na szybko poprawić i potrzebuje
    jako takiej klawiatury.

    Dlatego szukam czegoś z usb, klawiatura i kiepskim ekranem.

    Telefony komórkowe, jak się okazuje, też wchodza w grę. Klawiaturę mogę
    ostatecznie nosić jakąś małą. Ale musi być wtedy OTG + debian i
    najlepiej nie wymagający sciągania malware z intertnetu w celu
    "rootowania bootloadera kompilacja kernela z tajwańskiego serwera
    potrzebującego zapisania na smsy" co jest z niezrozumiałych przyczyn
    podstawowym probelme na forach dla niedzielnych hackerów telefonów.

  • 8. Data: 2017-04-26 20:22:02
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 kwietnia 2017 18:02:14 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > potrzebującego zapisania na smsy" co jest z niezrozumiałych przyczyn
    > podstawowym probelme na forach dla niedzielnych hackerów telefonów.

    To nie tędy pójdź.

    Poskladaj sobie cos ala raspberry pi.
    Tak aby bootowalo sie bez ekranu.

    Ustawiasz ja przez ethernet a potem odpinasz sie i idziesz do domu. A malina mierzy.
    Jak jestes cfaniak to stawiasz na niej openvpn i zostawiasz jej pendrajwowego modema
    gsm.
    Ona sama ci sie do serwera vpn podepnie nawet przez siec za nat-em.

    Mozesz dzieki tamu nia zarzadzać z fotela na karaibach. Byle na tych karaibach byla
    siec a na tym strychu zasięg gsm.

    Koszty w okolicy 100pln. Serwisowalnosc wysoka.

    Polecam sie zakolegować z openvpn.
    mozna bardzo fajne struktury sieciowe sobie stawiac. Ja chłopakom postawiłem
    rozproszone datacenter dzialajace na sieciach za nat-ami z dynamicznymi IP.

    Ludki sie zdziwili ze to dziala a dziala i to nad wyraz stabilnie. Rozpiecia samego
    openvpn sa tak rzadkie ze w sumie nikt mi przez ostatnie 3 lata na to nie zwrocil
    uwagi bo nie wyłapali...

    Polecam.

  • 9. Data: 2017-04-26 20:56:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/26/2017 8:22 PM, s...@g...com wrote:
    > Poskladaj sobie cos ala raspberry pi.
    > Tak aby bootowalo sie bez ekranu.

    Ale ekran potrzebny do obserwacji i konfiguracji :D

    Gdyby były sensowne obudowy do PI z ekranem to bym się nie zastanawiał.
    Ale dziwnym trafem obudowa to jest zawsze to czego brakuje. Albo
    dostajesz bezuzyteczna drewnianą obudowę, albo fancy z akrylu, a każda
    idiotyczna funkcjonalnie, projektowana "artystycznie". Z reszta samo PI
    było projektowane po pijaku, kompletny chaos ze złaczami. Nie
    przeszkadza mi to mieć 3 sztuki ;)

> [...]
    modema gsm.
    > Ona sama ci sie do serwera vpn podepnie nawet przez siec za nat-em.

    Ale ja to wszystko wiem i uzywam :D Tylko czasem trzeba coś na miejscu
    przestawić. I bez ekranu jest to upierdliwe.

    Tak wiem, mogę wstawić bez ekranu i konfigurować z telefonu przez
    bluetooth czy inny wifi. Mogę. Ale... jak by się dało inaczej ...

  • 10. Data: 2017-04-26 21:55:25
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 kwietnia 2017 20:56:48 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Ale ekran potrzebny do obserwacji i konfiguracji :D

    Nie idz ta droga :) ja tam bylem i nie bylo zle ale zawsze cos bylo nie tak

    Chcesz? odstapie ci moje oqo 01+ :)

    Przerobilem: lifebooka b2152 (czy jakos tak), zaurusa c1000, zaurusa netwalkera, oqo,
    treo 90, treo600, siakiegos compaqa, i pare innych.

    I inicjalnie chcialem ci coś z nich zaproponować ale z kazdym bys sie mordowal.
    Zaurus c1000 bylby bolesny bo linuxowy kernel tylko 2.4. I do tego 64MB ram.
    Netwalker fajny, ale tez swoje problemy ma no i jak by ci padł to bys drugiego se nie
    wykombinował :)
    Lifebook ok, ale imho bez sensu gdzieś zostawiać, jak ktos skroi to szkoda mimo ze
    duzo kasy bys za niego nie musial dac.
    IMHO nie ma sensu pchac sie w antyki a nowe sprzety jak małe to drogie a jak nie
    drogie to z dziadroidem :) wiec mozesz miec problem aby poganiac z nich jakies
    fikusne ftdi na usb czy inne takie...

    I uczciwe dalem ci rade jaka bym sam sobie dal :)

    Ja skonczylem na noszeniu t61. Ale zakladam ze laptopa ze soba nosic nie chcesz i
    koniec :)

> [...]
    >
    > Tak wiem, mogę wstawić bez ekranu i konfigurować z telefonu przez
    > bluetooth czy inny wifi. Mogę. Ale... jak by się dało inaczej ...

    No to jak wiesz i umiesz to jesteś w 90% drogi. :)

    Spraw se eepc (albo lifebooka) i maline. I patch kabelek. I bedzie najlepiej jak sie
    da, IMHO.