    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Czas życia SMS w Orange
    Date: Tue, 30 Oct 2018 08:02:47 +0100

    Kilka godzin po włączeniu telefonu z poczty głosowej Orange
    (dziwny zwyczaj - podają jako wysyłającego nie numer poczty głosowej
    ale dzwoniącego) przychodzi taki SMS:

    nr 503xxxxxx
    Nadawca tej wiadomosci dzwonil o 16:44 , 3 wrzesnia, ale nie
    nagral wiadomosci. Oddzwon do niego, aby sie z nim skontaktowac.

    Otrzymany... 29.10.2019 o 12:45.
    Prawie 56 dni.
    Dzwonił znajomy, zapytałem - już nie pamięta po co...

    Nie cały czas telefon był włączony. Ale gdy był bez problemu
    dochodziły bieżące i "zaległe" SMS-y np. z weekendu. Było
    wiele okazji i czasu by dotarł.
    Pamięć w SIM się nie przepełniła (bo chyba telefony wtedy
    nie przyjmowały?), zresztą później zapisywane są do pamuięci
    telefonu.

    Po jakim czasie SMS powinien być usunięty bezpowrotnie z systemu?
    Pamiętam, że były opcje czasu ważności: np. 3, 7 dni i ustawianie
    potwierdzenia doręczenia. Gdy nie udało się w tym czasie doręczyć
    - przepadał.

    Nie pierwszy raz dostałem opóźnionego SMS-a ale ten jest u mnie
    rekordem.
    A co na to przepisy o przechowywaniu treści SMS-ów?

    Arek