    From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Czego nie kupić?
    Date: Mon, 2 Nov 2015 22:29:32 +0100

    Witam,

    muszę wyszukać siostrze nowy-stary samochód. Obecnie jeździ Ibizą II, 1,4 8V
    i gdyby nie to, że seacik powoli przegrywa walkę z próchnicą, to o zmianie
    by nie myślała - po prostu spełnia jej potrzeby.

    Budżet na zakup to 6-7K (nie wliczam pakietu startowego i ubezpieczenia),
    ale czym mniej tym lepiej.

    W zasadzie nie upieram się na konkretną markę, bardziej mnie interesuje
    stan, wyposażenie, cena i późniejsze utrzymanie. Rocznik 2000+, bo tak! ;-)

    Minimalne wyposażenie to poduchy, klimatyzacja, wspomaganie kierownicy.
    Elektryczne szyby i lusterka na drugim miejscu. Jakiekolwiek inne bajery
    mile widziane, ale nie decydujące o zakupie.

    Nadwozie hatchback, klasa B, najchętniej 5 drzwi, ale w podanej cenie
    przeważają wersje 3D, więc pewnie na taki padnie wybór.

    Silnik w zasadzie obojętny, ale na zdrowy rozsądek raczej benzyna (krótkie,
    miejskie trasy), pojemność 1,2-1.6 (ubezpieczenie), moc minimum 60KM.

    Przy powyższych założeniach zawęziłem listę do następująch modeli, w
    nawiasach wpisałem największe wątpliwości/wady:

    Ibiza (w IIFL konsola środkowa nie pozwala na prosty montaż zwykłego radia,
    trzeba rzeźbić)
    Fabia (w zadanym budżecie mały wybór i na ogół zajeżdżone egzemplarze)
    Polo (spory wybór, ale i sporo min, dużo ściągniętych do rejestracji,
    "tuningowanych")
    Corsa (mało wersji 5D, tanie, ale wydaje mi się, że wnętrze mniejsze niż w
    Ibizie?, sporo diesli, mniej benzyn, sporo wesji 1.0)
    Fiesta (Mk4 brzydka i większość egzemplarzy które oglądałem miała problem z
    korozją, Mk5 podobny problem jak z Fabią, na skraju budżetu i zajeżdżone
    sztuki)
    Punto (sporo znajomych narzeka na elektrykę i korozję, mimo, że ocynkowane
    nadwozie)

    Micrę skreśliłem z listy, niestety K11 estetycznie nie przechodzi, K12 nie
    zmieści się w budżecie, przez chwilę korciła mnie Alfa 147 (ceny niskie,
    ładna), ale poczytałem fora i mi przeszło.
    Tak, wiem, na liście nie ma 206/Saxo. Bo wygląd, bo belka, itd.

    W zasadzie w tym wątku bardziej chciałbym się skupić na tym, którego z
    modeli z listy nie kupować, jakiej wersji silnika unikać, wskazaniu typowych
    przypadłości.

    Wiem, że pewnie lepszym wyborem byłoby jakieś Volvo 850 lub coś podobnego,
    ale lista jest jaka jest. Mimo to, jeśli pominąłem coś fajnego, to sugestie
    rozważę... ;-)

    Wiwo