  • 1. Data: 2017-03-30 21:48:48
    Temat: Czego nie lubicie jako programiści?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Taki temat... pomyślałem że może być ciekawie zarzucić go tutaj. Czego nie
    lubicie w tej pracy, co Was denerwuje?

    Ja odpowiedziałem tutaj:

    https://www.quora.com/What-do-programmers-hate/answe
    r/Adam-Rex-4

    Pozdr.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2017-03-31 06:14:11
    Temat: Re: Czego nie lubicie jako programiści?
    Od: s...@g...com

    1. Ja nie cierpię głównie tego, że na Android trzeba wiele rzeczy pisać w Java. I to
    oczywiście niechętnie działa.

    2. Denerwują mnie też błędy w bibliotekach.

    3. Denerwuje mnie brak oznaczeń w kodzie (zmiennych, klas i funkcji) lub bezsensowne
    oznaczenia typu m_nazwa_zmiennej.

  • 3. Data: 2017-03-31 07:55:03
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 30 marca 2017 21:48:50 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > Taki temat... pomyślałem że może być ciekawie zarzucić go tutaj. Czego nie
> [...]

    Uuu, sporo tego ;]
    Ja nie lubię przede wszystkim tego, że wzrok się strasznie męczy od wślepiania
    w monitor.
    No i narzekactwa ;], bo uważam, że to ogólnie strasznie fajna praca,
    a co do takich rzeczy, jak bezsensowne spotkania czy praca w openspejsie,
    to moim zdaniem "jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz" -- z tego wszystkiego
    można się łatwo wykręcić [jak komuś zależy to, może nawet pracować w 100%
    zdalnie].

  • 4. Data: 2017-03-31 08:45:22
    Od: Andyy <n...@s...tego>

    W dniu 30.03.2017 o 21:48, Adam Wysocki pisze:
    > Taki temat... pomyślałem że może być ciekawie zarzucić go tutaj. Czego nie
    > lubicie w tej pracy, co Was denerwuje?

    Nie lubię że w C++ nie ma modułów i czasem zgłasza błąd nie w moim
    kodzie ale w bibliotecznych headerach.
    No i czasem nie można linkować z tego powodu, że chce podkreślenia w
    nazwach funkcji a tam ich nie ma lub na odwrót.

  • 5. Data: 2017-03-31 09:08:20
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 30 Mar 2017 19:48:48 +0000 (UTC), Adam Wysocki wrote:

    > Taki temat... pomyślałem że może być ciekawie zarzucić go tutaj. Czego nie
> [...]

    Mógłbym taką listę zrobić o np. mechanice pojazdowej, albo stolarce.

    Zatem ...zmień zawód, programowanie nie jest dla Ciebie ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 6. Data: 2017-03-31 09:20:11
    Od: fir <p...@g...com>

> [...]
    > można się łatwo wykręcić [jak komuś zależy to, może nawet pracować w 100%

    dla mnie najgorsze jest (jak w sumie ostatnio pisalem) moje wlasne zmeczenie, swoisty
    rodzaj 'wyczerpania'

    jak ostatnio zauwazylem jak jestem w pelni wypoczety
    to koduje bardzo ladnie i okolo 5-10 razy sztbciej
    (moze nawet blizej 10 niz 5, statystycznie mozna by przyjac 7-8) niz wtedy gdy
    jestem juz wyczerpany i czuje sie znudzony (gdy jestem BAARDZO zmeczony ta energia
    jeszcze spada ze dwa trzy razy ale to przypadki juz raczej patologiczne)

    (z tego wynika ze mozna matematycznie policzyc ze
    o wiele bardziej oplacalne jest kodowanie z duza iloscia
    odpoczywania niz bez niego - gdy caly czas koduje na 15% mocy - dokladny wzór
    niestaty zalezy jednak od czasu potrzebnego do pelnego wypoczęcia i od czasu na
    ktorym
    mam sustain owej 100% mocy - nieststy nie znam dokladnie tych czasow, ten pierwszy
    jest nieststy dosyc dlugi
    na 100% wiecej niz tydzien a byc moze nawet sporo
    dluzej.. drugi czas (sustain na 100%) moze byc byc moze rozny, ostatnio bylo to 10-12
    dni

    15% mocy to dla mnie zrobienie 2-3 prostych rzeczy na dzien (co zajmie ze 3 godziny
    ale jak jestem zmeczony nie chce mi sie zmusic do tego by dlubac dluzej i ew musze
    powoli rozmyslac) 100% mocy to dla mnie zrobienie kilkunastu (pewnie pod 20) takich
    rzeczy na dzien
    (troche zalezy jak liczyc bo kazde takie male zadanie sklada sie z kilku elementow i
    wchodzi jeszcze debugowanie itd)

    ogolnie ten temat zmeczenia jest ciekawy i bardzo praktyczny, trzeba to rozkminic by
    umiec lepiej sobie z tym radzic

  • 7. Data: 2017-03-31 09:32:07
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 31 marca 2017 09:20:13 UTC+2 użytkownik fir napisał:

> [...]
    > na 100% wiecej niz tydzien a byc moze nawet sporo
    > dluzej.. drugi czas (sustain na 100%) moze byc byc moze rozny, ostatnio bylo to

    nawet nie znajac tego czasu odpoczywania mozna w kazdym razie wyliczyc ze o ile
    pracowanie na wypocz4eciu daje 7 razy tyle co na zmeczeniu to 7*10 dni na wypoczeciu
    = 70 dni na zmeczeniu czyli ciegle paracowanie na zmeczeniu rowna sie 10 dni na
    wypoczeciu + 60 dni urlopu

    z tego moim zdaniem wynika ze nie nalezy sie bronic przed
    wypoczywaniem.. nalezaloby tylko odnalezc wlasciwy najkorzystniejszy rytm: pelne (acz
    racjonalne) odpoczywanie + pelny okres roboty na wypoczeciu i tak w kolko - czlowiek
    ma tendencje do gubienia tego rytmu, tj albo zmuszam sie do pracy jak jestem
    przycmiony (robiac zapewne zle) albo jak juz odpoczywam odpoczywam dalej gdy defakto
    mozna by tej energii troche zmienic w kod - znalezienie jednak tej odpowiedniej
    ilosci odpoczywania nie jest jednak takie proste + wchodza zyciowe komplikacje (np
    ostatnio bardzo zle wyniki krwii i ciagle bole serca, rak i nog tez caly dzien
    zwlaszcza po obudzeniu)

  • 8. Data: 2017-03-31 09:47:45
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 31 marca 2017 09:32:09 UTC+2 użytkownik fir napisał:

> [...]
    ostatnio bardzo zle wyniki krwii i ciagle bole serca, rak i nog tez caly dzien

    ostatnio co prawda wogole nie mam umyslowo formy, forme
    tutaj mierzylbym pewnego rodzaju glebokoscią (jej przeciwienstwo zmierza natomiast w
    kierunku plytkosci),
    mozliwe ze to w zwiazku z tymi zlymi wynikami i zlymi odczuciami oraz ew z wiekiem
    (very bad)

  • 9. Data: 2017-03-31 18:08:38
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > 1. Ja nie cierpię głównie tego, że na Android trzeba wiele rzeczy pisać w Java. I
    to oczywiście niechętnie działa.

    coś zmyślasz, euro eksperci obsługują drony w java... czym zostałem
    ostatnio zjebany...

  • 10. Data: 2017-03-31 19:37:06
    Od: s...@g...com

    > czym zostałem
    > ostatnio zjebany...

    Widać ty też jesteś jednym z owych bezimiennych "zjebanych" którzy uprzykrzają mi
    życie. Jeden z nich siedzi w Micro$oft i wymyśla prawa dostępu, automatyczne akcje
    systemu po włożeniu nośnika, małe okna wprowadzania ustawień w zmiennych systemowych,
    wymyśla manifesty i podpisy cyfrowe, zbieranie wszelkich wprowadzanych danych
    (szpiegostwo!!!). Drugi zjebany siedzi w Google i pisze w Java system operacyjny na
    urządzenia zasilane bateryjnie (no comment), wymyślił, że niedokładne wyszukiwanie w
    Google jest lepsze od dokładnego, no bo przecież w sumie to Google wie lepiej niż Ty
    co chcesz znaleźć. Inny zjebany ciągle otwiera okno w pracowniczym kiblu, choć tam
    praktycznie nie śmierdzi. Inny zjebany (tym razem domowy) łaja mnie za wszystko i
    nazywa pasożytem (mimo, że łącznie z dojazdami do pracy nie ma mnie w domu 11h). I
    mimo, że zjebanemu pomagałem więcej niż ktokolwiek inny twierdzi, że w niczym mu
    jeszcze nie pomogłem. Jeszcze inny zjebany wymyślił, że w zasadzie chleb nie musi być
    wypieczony, bo wystarczy, że jest upieczony - skutek jest taki, że chrupiącego chleba
    czy chrupiącej bułki już dziś w normalnym sklepie nie kupisz (przynajmniej w mojej
    okolicy). Wielkie kariery zjebani robią w dziale architektury krajobrazu urzędów
    miejskich - np u nas zrobili ścieżkę rowerową do której nie prowadzi żadna inna droga
    tylko z jej drugiego końca, bo jej wjazd jest ogrodzony barierą jak na autostradzie i
    kanałem z drugiej strony (teraz rozpoczęli budowę kładki na drugą stronę tego kanału,
    tak, że już będzie można wjechać na tą ścieżkę). Zjebani zawsze lepiej wiedzą jak
    poprowadzić chodnik od tych co chodzą po tych ścieżkach i idą zwykle "na skróty...

    Pewnie Wy znacie nie jedno dzieło "zjebanego", tyle że nie nazywaliście go do tej
    pory w ten sposób...