  • 191. Data: 2009-03-02 06:45:11
    Temat: Re: Czemu ludzie lubia jabłka
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Szadzik pisze:

    > Nie przypominam sobie, kiedy ostatnio to musiałem robić. *.cab jest dużo
    > prostsze i nie widzę powodu używania activesync do instalowania aplikacji.

    Taaa a co po padzie i odtworzeniu systemu .... aplikacje poszly do
    smieci te kupione tez ? Aplikacje kupione w Appstore bede mial
    niezaleznie do tego czy padnie telefon czy moj komputer.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/
    Historia Pieniądza kompendium wiedzy http://www.historiapieniadza.pl/

  • 192. Data: 2009-03-02 06:47:48
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > zwłaszcza, że procesorem iPhone jest ARM...
    > Robbo, właśnie spadłeś do poziomu Zacieka.

    Waldus nie badz idiota komputer XT mial 8088 Intela to znaczy ze to jest
    taki sam jak procek jak Nehalem bo tez jest intela ?

    Ale slucham ktora nokia czy WM do polowy 2008r. miala procesor jak w
    Iphonie slucham ?

  • 193. Data: 2009-03-02 06:56:37
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ToMasz pisze:

    > super. tylko po co cos takego? W naszych warunkach, ktoś mi "wchodzi" na
    > telefon przez www, czyli doi po gprsie, ssie energie z baterii zeby co?
    > mptrójki sciagnąć? Nielepiej z innego kompa? Rozumiem np zdjęcie które
    > tylo i wyłącznie znajduje sei na TYM telefonie. Tylko czemu je
    > udostępniać nieokreślonej liczbie osób? Inaczej, skoro określonej to
    > czemu nie emailem?

    Wiesz po co ... bo tak sie prosto wrzuca PDF DOCX XLSX ktorych iTunes
    jakos nie obsluguje :) Zapominasz o wifi.

    > Ja na Wm używam podobneg programu, ale na wifi. Jak już pisałem wgrywam
    > na telefon mp3( w tym przypadku bajki dla dziecka) pokazuje fotki z
    > telefonu na monitorze kompa - to ma praktyczne zastosowanie, i jest
    > przydatne praktycznie wszystkim którzy rozumieją że transfer plików moze
    > odbyć sie bez kabli i active sync. Ja, ani inny użytkownik WM nie robi z
    > tego "hola", "czy wiesz ze...."

    No to dopiero zastosowaniem WM jako serwer plików :) w sieci domowej.
    Wydajny nad wyraz :) A nie lepiej na TV HD wyswietlac ?

    > Podobnie jest z multi touch. W Wm masz: full dotyk rysikiem, full dotyk
    > palcem, optical mouse, klawiature hardwarową, i kombinacje.

    Ale w kazdym co innego :) Ten full dotyk palcem konczy sie w menu
    Settings :)

    > Naprawde
    > jest wybór, i naprawde są możliwości. żeby obsługiwać kciukiem wybierasz
    > telefon z optical mouse( omnia, i780) albo nowe htc, ale prawie zawsze
    > masz (wyjątkiem jest omnia) rysik, którym trafisz w link na stronie www-
    > palcem tego nie zrobisz. używajac kalwiatury hardwarowej na codzien
    > przyspieszasz prace urządznia.

    Ale co to za porownanie wszystkich uradzen z WM do jednego iphona.
    Palcem nie trafie w link przy widoku calej strony, ja trafie ale tylko
    na Ipoo na WM faktycznie mi sie nie udalo.

    > ja jestem w stanie np zanotować termin
    > prawie w czasie rozmowy z drugą osobą, (na żywo a nie - poczekaj
    > zanotuje sobie, naklikam itp). To nie do wyjaśnienia bez "pomacania"
    > A multi touch? co daje? powieksza obrazki. dziekuje. nie miałem jeszcze
    > takiej potrzeby. Jak zrobie zdjęcie, to nie pokazuje go osobie która
    > stoi obok mnie; jak wróce do domu/pracy tam jest komputer....
    > Dalej czy aby do użycia mulitouch nie trzeba użyc 2 rąk? czy da sie
    > trzymać telefon w jednej i jeszcze mieć 2 wolne palce? no chyba ze
    > nosem... To flagowa (i słusznie) zaleta iPhona służąca czemuś
> [...]

    Nie miales w reku iphona :) to widac. Kazde przegladanie PDF arkusza,
    dokumnetu na WM doprowadzalo mnie do szału włąsnei z powodu tego
    nawigowania w dwoch wymiarach. Efekt na kazdym WM do przegladania sieci
    uzywalem Opery Mini. Teraz gdy mam Safarii i Discover poprostu takie
    dokumenty przeglada sie naprawde milo.

    >przyspiesza pisanie bardziej niż klawiatura hardwarowa?
    > przyspiesza wybieranie numerów? uruchamianie programów? bajer i tyle!

    Nie miales w reku Iphona, idz zobacz.

    > Jeszcze jedno. Wm ma swoje wady. ale nie róbcie z siebie błaznów, i nie
    > piszcie ze nie WM nie działa i jest do dupy....

    Ma mnostwo wad i na szczescie skonczy na smietniku historii chyba ze
    zrobi go ktos inteligentny ale na to nie licze.

    UI w WM nie zmienilo sie od 10 lat.

  • 194. Data: 2009-03-02 07:20:06
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 01.03.2009 ToMasz <t...@g...pl> napisał/a:

    > nieprawda(przynajmniej nie do końca), niektóre wm mają programy do GPS.
    > NA bank miał takie coś któryś eten, ale nie pamietam dokłanie. FAkt ze
    > taka prawdziwa nawigacja t nie byłą, natomiast było to wiecej niż ma na
    > starcie iPhone.

    Na starcie iP ma google maps, cienkie i online, ale jest z pudełka.

    > Dalej idąc tą drogą, wiele telefonów z WM mozna kupić z
    > autompą za naprawde niewielkie pieniądze. (np na allegro za mniej niż
    > 600zł) z iPhone za żadną kase tego nie zrobisz.

    Ja mam dedykowane więc mi to wisi, nie dla nawigacji iP kupowałem.

    > Tak w 5% lub nie w 95%. Z FrewwarePPC wywalane są programy do których
    > autor nie dołącza .cab-ów. Caba sie sciaga, dwuklika i koniec. Caba sie
    > przesyła między kolegami z telefonami z WM (po BT) dwuklika i koniec. TO
    > JEST NAJPROSTSZA metoda. a ze mozna użyć trudniejszej? zapewne tak, ale
    > kto z tego korzysta? Po co? Ty masz wybór na iPhone?

    Na iP wchodzisz w appstore lub cydie, wybierasz które ikonki z tam dostępnych
    mają być widoczne na Twoim pulpicie i naciskasz 'rób' i po chwili już
    działają. A pomiędzy kolegami to wystarczy podać nazwę aplikacji którą ma
    sobie na pulpit wyświetlić. Ktoś mało rozeznany w mechanizmach może
    przypuszczać że wszystko ma już wgrane w iP tylko włącza i chowa ikonki.

    > "Im rich". takie hello world, za 999 usd. program został usunięty bez
    > podania przyczyny, choć nie łamał regulaminu.

    Przyczyna była, program nie robiący nic za $1000 to lekka przesada.

    > ja nie bardzo kumam o co chodzi. Czy mozna powiedzieć ze 27% nabywców
    > załatwiło iPhona w taki sposób ze możliwe jest:
    >
    > kupienie iPhona w Erze, "zamieszanie(wspomniane27%)" i uruchomienie
    > telefonu w Plusie, bez aktywacji, dalej "sciagniecie" (w dowolny sposób)
    > aplikacji inaczej niż ze sklepu "iCośtam" i zainstalowanie jej w
    > telefonie? również 100% pewność ze nigdy nikt niczego zdalnie nie
    > zablokuje? I to wszystko bez utraty gwarancji....?

    Odblokowanie iP to nie zdjęcie simlocka. Umożliwia:
    - dostęp do dodatkowych ustawień które Era zablokowała w trosce o własne
    interesy (np dzwonienia na gprs/edge/3g bez pytania)
    - instalację softu z alternatywnych miejsc niż appstore
    - dostęp do filesystemu iP
    - dostęp do shella iP

    I ta najbardziej kontrowersyjna przez cmda: łamania zabezpieczeń aplikacji i
    ich uruchamiania - czyli piracki soft.

    Co do pewności że nigdy nikt nic nie zablokuje, to w closed source taka
    pewność nie istnieje.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 195. Data: 2009-03-02 07:27:10
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 01.03.2009 Szadzik <w...@o...pl> napisał/a:

    > Nie przypominam sobie, kiedy ostatnio to musiałem robić. *.cab jest dużo
    > prostsze i nie widzę powodu używania activesync do instalowania aplikacji.

    Ale piszesz to wiedząc jak się obsługuje repozytorium cydii lub appstore
    w porówaniu do tego caba? Bo ja znam obie matody i zapewniam Cię że da
    się dużo łatwiej. Miałem dość długo PPC i WM.
    Po za tym sporo softu jest w postaci exe@i86 z którymi się nic na WM nie
    zrobi. Teraz pewnie to nawet mniejszy problem, ale kiedyś to jeszcze
    machałeś prockami, albo ssałeś exe 3MB a tam 3x to samo dla różnych procków.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 196. Data: 2009-03-02 08:58:33
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 01.03.2009 ToMasz <t...@g...pl> napisał/a:
    > Jan Strybyszewski pisze:
    >
    > oj... Ochłońcie panowie, bo jak sie czyta listy _lekko_ wyrwane z
    > kontekstu, to brzmi jak dyskusje przedszkolaków o hot-wheelsach (resorakach)

    A na samochodach to jest inaczej? ;)

> [...]
    > tylo i wyłącznie znajduje sei na TYM telefonie. Tylko czemu je
    > udostępniać nieokreślonej liczbie osób? Inaczej, skoro określonej to

    Aplikacje webowe bazpośrednio z iP, używane na tym iP na innych i na
    desktopach? Web to nie tylko statyczne pliczki. Oczywiście na WM też to
    jest możliwe, dla mnie to akurat nie argument. Ale daje dość sporo
    możliwości komunikacyjnych. Szczególnie dla maszyny z unixowatym pod
    spodem, bo wiele już na to napisano aplikacji czy bibliotek itd.

    > Podobnie jest z multi touch.
    [...]
    Widać że nie używałeś multitouch albo w ogóle, albo niewiele bo to daje
    wiele możliwości:
    - obracanie (np w goole earth), trzymasz palcem oś obrotu, a drugim
    obracasz
    - podwójne, potrójne, poczwórne dotknięcie - rózne funkcje w aplikacji np
    w grach czy już we wspomnianym eartch zbliżasz i oddalasz 2 palcami
    - buttony w grach po lewej i prawej stronie ekranu, działające niezaleznie,
    ale i razem
    - w przypadku ekranu pojemnościowego zaletą jest również czułość, to
    działa na muśnięcie po ekranie, nie muszą się 2 warstwy folii zetknąć,
    a już w ogóle nie wyobrażam sobie 'rzucania' rysikiem, chyba co 3 rzut
    kończyłby się na folii nieodwracalną rysą.

    > Dalej czy aby do użycia mulitouch nie trzeba użyc 2 rąk? czy da sie
    > trzymać telefon w jednej i jeszcze mieć 2 wolne palce? no chyba ze
    > nosem...

    Można nosem :) ale tak, multitouch wymaga 2 rąk, albo sporej gimnastyki
    ręki, lub leżącego iP.

    > To flagowa (i słusznie) zaleta iPhona służąca czemuś
    > konkretnemu? przyspiesza pisanie bardziej niż klawiatura hardwarowa?
    > przyspiesza wybieranie numerów? uruchamianie programów? bajer i tyle!

    Ułatwia nawigację w wielu programach.
    Co do klawiatur kciukowych/ekranowych to swoja opinię i porównanie już
    w wątku pisałem, do wpisanie kilku zdań jest wystarczająca do edycji
    czegoś większego obie są nic nie warte. Użyteczność klawiatury zaczyna
    się wtedy od 10 palcy. Więc wolę jej (kciukowej) nie nosić kosztem
    wagi/grubości itd.

    > Jeszcze jedno. Wm ma swoje wady. ale nie róbcie z siebie błaznów, i nie
    > piszcie ze nie WM nie działa i jest do dupy....

    Ale piszesz to jako użytkownik tylko WM czy miałeś jak ja do czynienia z
    wieloma systemami mobilnymi? Bo mam spore doświadczenie i akurat na tym
    poletku swoje odrobiłem (PPC, WM, Symbian, Palmosy, IphoneOS) zresztą
    poszukaj w sieci, bo nie jestem anonimowy.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 197. Data: 2009-03-02 09:20:41
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 1 Mar 2009 21:15:56 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

    >Oh oh, tupnij jeszcze
    >http://iphone.myapple.pl/czytaj.php?id=97255

    Wstęp artykułu:

    "Nawigacja G-Map, o której ostatnio było głośno, jest już dostępna do
    kupienia w AppStore. Niestety, dla użytkowników z Polski mamy złą
    informację, G-Map jest dostępna tylko w dwóch wersjach, a każda z nich
    zawiera tylko i wyłącznie amerykańskie mapy."

    Po co komuś w Polsce nawigacja która dział wyłącznie w USA?

    Zdrówko

  • 198. Data: 2009-03-02 10:14:57
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.03.2009 Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> napisał/a:

> [...]
    > zawiera tylko i wyłącznie amerykańskie mapy."
    >
    > Po co komuś w Polsce nawigacja która dział wyłącznie w USA?

    Chwilka, wg Waldka miało nie być w ogóle, jakoś wyszło że to jego gówno prawda.

    iP z modułem gps jest na rynku pół roku sądzisz że taki program
    to się pisze 'pstryk' i już? Pewnie nie pamiętasz początków navi na
    palmy i pockety, ten rynek ma już kilka lat (6-7?)

    Z resztą w nasyceniu tanich i dedykowanych navi, babranie w to telefonu uważam
    za ciekawostkę. Bo można sobie kupić za kilka stów do każdego samochodu,
    z całym car pakietem i można dzwonić niezależnie od nawigowania i nie
    demontować co parkowanie.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 199. Data: 2009-03-02 10:31:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 2 Mar 2009 10:14:57 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > iP z modułem gps jest na rynku pół roku sądzisz że taki program
    > to się pisze 'pstryk' i już? Pewnie nie pamiętasz początków navi na
    > palmy i pockety, ten rynek ma już kilka lat (6-7?)

    iPoo z modułem GPS jest na rynku od ponad roku (zewnętrznym)
    Chęć przeniesienia gotowych już programów zgłaszały firmy już prawie rok
    temu - TomTom i PDAmill (iGo) - łącznie z demonstracją pierwszych wersji
    testowych. Niestety, jego świątobliwość Dżobs powiedział stanowcze NIE
    (jak do tej pory - za chwile może się okazać, że on zawsze tego chciał, i
    tylko te wrrrrredne firmy działały na jego niekorzyść)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

  • 200. Data: 2009-03-02 10:43:25
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > (jak do tej pory - za chwile może się okazać, że on zawsze tego chciał, i
    > tylko te wrrrrredne firmy działały na jego niekorzyść)

    Ale na swoje wymysly masz jakies poparcie pisemne ?