  • 1. Data: 2018-05-15 15:38:22
    Temat: Czerwony kolor czemu matowieje
    Od: tomsss <t...@g...com>

    Witam
    Przyjeło sie ze czerwony kolor na samochodzie matowieje, fakt widziałem
    pare starszych samochodow czerwonych to bardzo brzydko wygladały w
    przeciwienstwie do takich samych w innych kolorach.
    Dlaczego tak sie dzieje?
    Czy ktos nie dba? czy to jest lakier specjalnej troski ?

  • 2. Data: 2018-05-15 15:50:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raz do roku recznie nawoskowac i nie blednie ani nie matowieje.

  • 3. Data: 2018-05-15 15:53:16
    Temat: Re: Czerwony kolor czemu matowieje
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > Raz do roku recznie nawoskowac i nie blednie ani nie matowieje.

    Ze znanych mi czerwonych autek 10-letni matiz wypłowiał prawie na
    pomarańcz, a w 10-letnim atosie czerwień była soczysta i błyszczała
    prawie jak nówka.
    Obaj właściciele nie woskowali aut.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-05-15 16:08:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2018 15:38:25 UTC+2 użytkownik tomsss napisał:
> [...]
    > przeciwienstwie do takich samych w innych kolorach.
    > Dlaczego tak sie dzieje?
    > Czy ktos nie dba? czy to jest lakier specjalnej troski ?

    Czerwony ford mondeo mimo pełnoletności nie płowiał wcale
    Zielona multipla na dachu płowieje

  • 5. Data: 2018-05-15 17:09:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup czerwony wosk i napastuj. Zrobi sie jakby z fabryki bryczka wyjechala.

  • 6. Data: 2018-05-15 17:30:15
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Zenek Kapelinder w
    ups.com>:

    > Kup czerwony wosk i napastuj. Zrobi sie jakby z fabryki bryczka wyjechala.

    Na kiego pana ma pastować zielony dach czerwonym woskiem?

    Cały kogutek...

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2018-05-15 18:21:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeby brazowy zrobic.

  • 8. Data: 2018-05-15 19:15:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-05-2018 o 15:38, tomsss pisze:
> [...]
    > pare starszych samochodow czerwonych to bardzo brzydko wygladały w
    > przeciwienstwie do takich samych w innych kolorach.

    Ale widziałeś czerwony metalik, czy akryl?
    I czy porównywałeś do innego metalika czy akrylu?

    Czerwony, jako ładny sam z siebie, bardzo często jest niemetalizowany,
    więc nie ma dodatkowej bezbarwnej warstwy - stąd pewnie mniejsza odporność.
    Rzadko zdarza się lakier niemetalizowany w innym kolorze niż biały,
    granat, szary i czerń - zresztą w przeciwieństwie do czerwonego te
    ciemne kolory są tak brzydkie, że rzadko się je bierze.

  • 9. Data: 2018-05-15 20:45:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-05-15 o 19:15, Cavallino pisze:
    > Czerwony, jako ładny sam z siebie, bardzo często jest niemetalizowany,
    > więc nie ma dodatkowej bezbarwnej warstwy - stąd pewnie mniejsza odporność.
    A czerwone Lanosy? Sąsiad ma takiego z łuszczycą i widać, że pod spodem
    jest matowa czerwień przykryty tym złuszczającym się bezbarwnym.
    A może ktoś pomalował go bezbarwnym?

    Robert

  • 10. Data: 2018-05-16 03:12:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ktos a cos. Robot w fabryce pomalowal bezbarwnym dwuskladnikowym lakierem
    akrylowym. Teraz w fabrykach samochody maluja farbami wodorozcienczalnymi i one nie
    maja takiego polysku jak lakiery piecowe uzywane kiedys. Dlatego maluja jeszcze
    bezbarwnym lakierem. Jak myc taki lakier myjkami wysokocisnieniowymi i nie woskowac
    to moze zaczac sie zluszczac jesli cos w fabryce spierdolili. Ot i cala tajemnica
    zluszczajacej sie warstwy lakieru bezbarwnego.