  • 1. Data: 2015-04-27 19:42:38
    Temat: Cześć ekranu laptopa zawsze biała.
    Od: bartek <b...@g...com>

    Witam.

    W laptopie (HP compaq xn6110) w czasie działania w pewnej
    chwili około 1/3 dolna czaić ekranu odmówiła posłuszeństwa
    i wszystkie piksele są zapalone na biało (choć pod kątem widać
    "cienie" odpowiadające chyba ostatniej wyświetlanej linii).

    Problem występuje zawsze, włącznie z bootowaniem i biosem.

    Gdyby zabielił się cały ekran, mogła by być to równie
    dobrze taśma jak i sama matryca. Da się wywnioskować coś więcej
    z tego, że nie działa tylko cześć ekranu?

    pozdrawiam
    Bartek Szczygieł

  • 2. Data: 2015-04-27 19:47:58
    Temat: Re: Cześć ekranu laptopa zawsze biała.
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-04-27 o 19:42, bartek pisze:
> [...]
    > dobrze taśma jak i sama matryca. Da się wywnioskować coś więcej
    > z tego, że nie działa tylko cześć ekranu?

    przerwa pomiędzy driverami linii. chip on glass na matrycy albo na
    taśmie. matryca raczej do utylizacji, choć podgrzewając ją i wyginając
    mozna uzyskać tymczasową poprawę.

    @

  • 3. Data: 2015-04-27 19:58:23
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Monday, 27 April 2015 18:42:39 UTC+1, bartek wrote:
> [...]
    > dobrze taśma jak i sama matryca. Da się wywnioskować coś więcej
    > z tego, że nie działa tylko cześć ekranu?

    na moje oko to wadliwa pamięć, spróbuj pobawić się pamięcią, jeśli masz dwie kości,
    spróbuj popracować na jednej potem na drugiej kosci

  • 4. Data: 2015-04-27 20:07:22
    Od: bartek <b...@g...com>

    On 27.04.2015 19:47, Artur Miller wrote:

    > przerwa pomiędzy driverami linii. chip on glass na matrycy albo na
    > taśmie. matryca raczej do utylizacji,

    Nawet, jeśli na taśmie?

    > choć podgrzewając ją i wyginając
    > mozna uzyskać tymczasową poprawę.

    Samo macanie i delikatne wyginanie nic nie dało.
    Do jakiej temperatury trzeba podgrzać? ;-)

    Usterka pojawiła się gdy laptop był w ciepłym
    (i nieco wilgotnym) pomieszczeniu.

    Zdjęcia:
    http://fotowrzut.pl/U3VJUDKW4C

    pzdrawiam
    bartek

  • 5. Data: 2015-04-27 20:14:35
    Od: bartek <b...@g...com>

    On 27.04.2015 19:58, bobofrut wrote:

    > na moje oko to wadliwa pamięć, spróbuj pobawić się pamięcią, jeśli
    > masz dwie kości, spróbuj popracować na jednej potem na drugiej kosci

    Sprawdziłem, efekt występuje niezależnie, czy są obie,
    czy jedna z kości.

    pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2015-04-27 23:10:22
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-04-27 o 20:07, bartek pisze:

    > Nawet, jeśli na taśmie?

    na tasmie wewnątrz obudowy matrycy. wygląda to mniej więcej tak
    http://www.datamath.org/Graphing/Images/TI-NspireCAS
    P_LCD.jpg
    http://shaddack.twibright.com/projects/method_salvag
    e_lcd_polarizers/paneldrv.jpg

    mi by sie nie chciało, za 80zł na alledrogo kupisz kompletną klapę.

    @

  • 7. Data: 2015-04-27 23:16:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    bartek pisze tak:

> [...]
    > dobrze taśma jak i sama matryca. Da się wywnioskować coś więcej
    > z tego, że nie działa tylko cześć ekranu?

    http://www.techsupportforum.com/forums/f108/hp-compa
    q-nx6110-screen-problems-511089.html

    http://www.hardware.com.br/tutoriais/manutencao-note
    books-nx6110/