  • 1. Data: 2017-09-20 10:24:46
    Temat: Części elektroniczne elektroniczne od ręki
    Od: Marek <f...@f...com>

    Interesuję mnie skala dostępności od ręki podzespołów w sklepach
    detalicznych w następujących miastach:

    Kraków
    Warszawa
    Gdańsk
    Wroclaw
    Olsztyn

    Gdyby ktoś z grupowiczów znał sytuację w/w miastach prosiłbym o kilka
    słów opisu sklepu i wielkości asortymentu.
    W Łodzi jest Wekton, taki detaliczny supermarket - kilkadziesiąt
    tysięcy dostępnych części od ręki. Chciałbym by był
    takim punktem odniesienia i porównania do innych miast.
    W Szczecinie jest jeden mały skromny sklepik z Panią mającą tylko
    kilka-kilkanaście popularnych części,
    A jak to wygląda w innych miastach? Jeśli w Waszych miastach zamiast
    sklepów są giełdy z częściami to też proszę o informację.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-09-20 11:34:32
    Temat: Re: Części elektroniczne elektroniczne od ręki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Interesuję mnie skala dostępności od ręki podzespołów w sklepach
    >detalicznych w następujących miastach:
    >Gdyby ktoś z grupowiczów znał sytuację w/w miastach prosiłbym o kilka
    >słów opisu sklepu i wielkości asortymentu.

    We Wroclawiu masz pare sklepow ... ale asortyment sie coraz bardziej
    zaweza.
    Lub inaczej mowiac - przechodzi na taki, ktory klienci kupuja :-)

    Ale to raczej ogolny kierunek - asortyment nigdy nie bedzie
    wystarczajacy, a jedna firmy wysylkowe wystarczaja na pokrycie niezbyt
    duzego kraju.

    Gielde niedzielna tez mielismy, moze nawet nadal jest, dawno nie
    bylem.
    Kiedys byla prezna, byla setka stoisk, stopniowo sie wykruszala.
    Powod IMO ten sam - asortyment nigdy nie bedzie pelny, a z czasem
    zostaja tylko chodliwe pozycje ... i pelno chinskich gotowych wyrobow.

    J.

  • 3. Data: 2017-09-20 12:08:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Sep 2017 11:34:32 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > We Wroclawiu masz pare sklepow ... ale asortyment sie coraz
    > bardziej
    > zaweza.
    > Lub inaczej mowiac - przechodzi na taki, ktory klienci kupuja :-)

    Klienci elektroniczni kupują wszystko więc nie bardzo rozumiem co
    masz na myśli. Jeśli masz na myśli kupowanie częściej ładowarki usb
    niż polprzewodnikow to nie o taki profil sprzedaży detalicznej pytam.
    Dlatego podałem jako punkt odniesienia Wekton (kilkadziesiąt tys.
    części i polprzewodników dostępnych od ręki) - jak ma się do tego ten
    sklep wrocławski?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-09-20 13:02:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Klienci elektroniczni kupują wszystko więc nie bardzo rozumiem co
    >masz na myśli.

    jeden poszukuje np procesorow ARM, drugi tranzystora do naprawy
    telewizora, trzeci bezpiecznika, czwarty kitu AVT, piaty alarmu,
    szosty miernika uniwersalnego ... wszystkiego mial nie bedziesz, nawet
    jak sie nazywasz Farnell.

> [...]
    >Dlatego podałem jako punkt odniesienia Wekton (kilkadziesiąt tys.
    >części i polprzewodników dostępnych od ręki) - jak ma się do tego ten

    To taki wielki nie jest - sprawdz sam
    http://electropark.pl/

    Jest jeszcze kika innych, ale imo - jeszcze ubozsze.

    no i mamy cos takiego
    https://www.avnet.com/wps/portal/ebv/

    Ale biuro handlowe ... chyba jakis wielki hurt ...

    J.

  • 5. Data: 2017-09-20 14:58:24
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2017-09-20 o 12:08, Marek pisze:
    > Klienci elektroniczni kupują wszystko więc nie bardzo rozumiem co
    > masz na myśli.

    No ale jedne rzeczy idą w sklepie jak woda na pustyni, a inne czekają na
    chętnego miesiącami, i pies z kulawą nogą może przez kwartał nie kupić
    ani sztuki. Sklepy "lubieją" być tam, gdzie dużo potencjalnych klientów,
    a więc primo w necie, a secundo w centrach największych miast. Ale w
    tych centrach piekielnie drogi jest wynajem lokalu, powierzchnia
    kosztuje, więc musi na siebie zapracować. Dlatego nie trzyma się na
    półkach "leżaków"!

    > podałem jako punkt odniesienia Wekton (kilkadziesiąt tys. części i
    > polprzewodników dostępnych od ręki)

    A jakiś na nich namiar internetowy?

    A gdy już "przy temacie" to czy ktoś z Warszawskiego Mokotowa mógłby
    polecić dobrze zaopatrzony sklep z drobiazgami elektronicznymi różnej
    maści? Szukałem na WGK, ale nie mieli takiego tam stabilizatora napięcia
    (chodziło mi o małą moc, rzędu 0,3 W - acz głównie niską cenę)

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 6. Data: 2017-09-20 15:25:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    namiar internetowy. Wpisz w wyszukiwarke nazwe i dla pewnosci miasto.

  • 7. Data: 2017-09-20 15:30:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Sep 2017 14:58:24 +0200, BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>
    wrote:
    > A jakiś na nich namiar internetowy?

    wekton.com.pl

    --
    Marek

  • 8. Data: 2017-09-20 18:03:20
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Interesuję mnie skala dostępności od ręki podzespołów w sklepach detalicznych
> [...]

    W Krakowie jest kilka sklepów które można wygóglać ale jak nie chcesz
    sie bawić to jedziesz do Monstera http://www.sklep.monster.pl/
    Asortyment potężny ale bywa że "na stanie" są tylko dwa układy :)
    Wojtek

  • 9. Data: 2017-09-20 19:52:20
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 20.09.2017 o 11:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > We Wroclawiu masz pare sklepow

    Zwykle kupuję w Robotroniku, bo mam pod nosem. Czasem Eltron na Placu
    Wolności albo Elektropark na Kościuszki.

    P.P.

  • 10. Data: 2017-09-20 19:53:30
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 20.09.2017 o 15:30, Marek pisze:

    > wekton.com.pl

    Uprzedzam, że cena w internecie a cena w sklepie to dwie różne, mało
    powiązane ze sobą sprawy :)

    Kilka razy też mi się zdarzyło, że wg. strony dany dynks jest, a w
    sklepie okazało się że nie ma. No ale ja ich traktuję awaryjnie, jak nie
    mogę czekać na przesyłkę z TME.

    W Łodzi są też chyba 3 sklepy pod marką "Zieleniewicz" (co ciekawe, to
    nie jest ta sama firma). Ale tam asortyment taki bardziej RTV-car audio
    itp. Co nie znaczy, że nie są przydatni - czasem u nich kupuję.