  • 1. Data: 2017-04-12 21:33:37
    Temat: Czujnik kontaktronowy i przekaźnik elektromagnetyczny
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Zbudowałem układzik utrzymujący stały poziom cieczy w zbiorniku.
    Czujnik kontaktronowy (o obciążalności styków 1 A) załącza przekaźnik
    R15, a ten załącza pompę.
    Ponieważ kontaktrony "nie lubią" obciążenia indukcyjnego, więc dorobiłem
    układ przeciwprzepięciowy z warystorem (równolegle do cewki przekaźnika)
    i układem RC (równolegle do kontaktronu).
    Wszystko cacy, ale co kilkadziesiąt razy styki kontaktronu się sklejają
    i cała zabawa na nic.
    Tutaj pytanko do Was:
    czy jest szansa na wyeliminowanie sklejania styków w takim układzie?
    Ewentualnie czy istnieją przekaźniki SSR z podtrzymaniem, analogicznie,
    jak w przekaźnikach z cewką i stykami?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-04-13 00:47:33
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy jest szansa na wyeliminowanie sklejania styków w takim układzie?
    > Ewentualnie czy istnieją przekaźniki SSR z podtrzymaniem, analogicznie,

    Może wstaw jeszcze diodę "antyrównolegle" do cewki przekaźnika.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2017-04-13 10:53:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >przekaźnika) i układem RC (równolegle do kontaktronu).
    >Wszystko cacy, ale co kilkadziesiąt razy styki kontaktronu się

    Moze RC zle dobrane ?

    >Tutaj pytanko do Was:
    >czy jest szansa na wyeliminowanie sklejania styków w takim układzie?
    >Ewentualnie czy istnieją przekaźniki SSR z podtrzymaniem,
    >analogicznie, jak w przekaźnikach z cewką i stykami?

    W jakim sensie z podtrzymaniem ? R15 z zwyklym wykonaniu nie ma
    zadnego podtrzymania - jest zasilanie cewki to przyciaga, nie ma
    zasilania, to nie przyciaga.

    I takich SSR jest pelno.

    A Tobie pewnie wystarczy prosty wzmacniacz na 1 tranzystorze i kilku
    opornikach do sterowania tym R15.

    J.

  • 4. Data: 2017-04-13 11:18:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 12 kwietnia 2017 21:33:40 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Wszystko cacy, ale co kilkadziesiąt razy styki kontaktronu się sklejają
    > i cała zabawa na nic.

    Da się wsadzić jeszcze jeden lub dwa kontaktrony w szereg?
    To chyba najprostsze i najszybsze rozwiązanie ;)

    L.

  • 5. Data: 2017-04-13 11:33:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Da się wsadzić jeszcze jeden lub dwa kontaktrony w szereg?
    >To chyba najprostsze i najszybsze rozwiązanie ;)

    Pomysl wart sprawdzenia ... ale o ile pamietam to dwie przerwy iskrowe
    powoduja jeszcze wiekszy wybuch w trzeciej :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-04-13 13:00:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 13 kwietnia 2017 11:33:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Pomysl wart sprawdzenia ... ale o ile pamietam to dwie przerwy iskrowe
    > powoduja jeszcze wiekszy wybuch w trzeciej :-)

    Ale to nie o gaszenie łuku się rozchodzi, ino obniżenie napięcia
    na stykach przez podzielenie na więcej dziur ;)

    L.

  • 7. Data: 2017-04-13 13:21:20
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > i cała zabawa na nic.

    Da się wsadzić jeszcze jeden lub dwa kontaktrony w szereg?
    To chyba najprostsze i najszybsze rozwiązanie ;)

    Ale nie zapewnisz idealnej synchronizacji wyłączenia kontaktronów przy
    ruchomym magnesie

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2017-04-13 13:58:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Ale to nie o gaszenie łuku się rozchodzi, ino obniżenie napięcia
    > na stykach przez podzielenie na więcej dziur ;)

    A ja myślałem, że w tej idei chodzi o redundantene wyłączniki.
    Skoro raz na kilkadziesiąt przypadków jeden się skleja, to
    prawdopodobieństwo, że trzy pozostałe zrobą to w tym samym
    czasie, jest na tyle małe, że pozwala na spokojn(iejsz)y sen.

    Jarek

    --
    -- Ile traktor ma kół? -- Cztery.
    -- Ile jest zepsutych? -- Jedno.

  • 9. Data: 2017-04-13 13:59:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 13 kwietnia 2017 13:21:25 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
    > Ale nie zapewnisz idealnej synchronizacji wyłączenia kontaktronów przy
    > ruchomym magnesie

    To fakt, dlatego używa się takich ustrojstw w połączeniu z magnetowodem,
    wtedy zdaje się, że działają w tym samym momencie.

    L.

  • 10. Data: 2017-04-13 14:01:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 13 kwietnia 2017 13:58:45 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
> [...]
    > prawdopodobieństwo, że trzy pozostałe zrobą to w tym samym
    > czasie, jest na tyle małe, że pozwala na spokojn(iejsz)y sen.

    No ale jak jeden się sklei a reszta nie, to ten sklejony będzie
    trzymał zwarty obwód, więc słaba ta redundancja :>

    L.