  • 1. Data: 2017-03-21 12:26:34
    Temat: Czujniki do np. Sky Map czy pokemonów
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Z jakich czujników korzystają takie apki jak Google SkyMap czy Pokemony?
    Akcelerometr? Żyroskop?
    Stawiam na to drugie, ale wolę się zapytać.

  • 2. Data: 2017-03-21 12:39:23
    Temat: Re: Czujniki do np. Sky Map czy pokemonów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    >Z jakich czujników korzystają takie apki jak Google SkyMap czy
    >Pokemony?
    >Akcelerometr? Żyroskop?
    >Stawiam na to drugie, ale wolę się zapytać.

    Raczej z akcelerometru i kompasu - zyroskopy nie sa obowiazkowe i
    wiele telefonow ich nie ma.

    Sam Android ma odpowiednie funkcje/uslugi lokalizacyjne/orientacyjne,
    i podejrzewam, ze to z nich korzystaja programy, a dopiero te funkcje
    z czujnikow.

    Te elektroniczne zyroskopy malo dokladne, i do wyznaczenia orientacji
    sie raczej nie nadaja.
    Natomiast swietnie sie nadaja przy dosc szybkich zmianach, a wiec do
    wspomagania okreslenia orientacji z innych czujnikow.

    J.

  • 3. Data: 2017-03-21 12:54:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 Mar 2017 12:39:23 +0100, w
    <58d110ed$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Raczej z akcelerometru i kompasu - zyroskopy nie sa obowiazkowe i
    > wiele telefonow ich nie ma.

    Kompas to magnetometr?
    Np.
    http://www.mgsm.pl/pl/katalog/huawei/p9/
    http://www.mgsm.pl/pl/katalog/asus/zenfonegozb452kg/
    Asus-Zenfone-GO-ZB452KG.html

> [...]
    > Natomiast swietnie sie nadaja przy dosc szybkich zmianach, a wiec do
    > wspomagania okreslenia orientacji z innych czujnikow.

    Czymś muszę się posiłkować, przecież w opisie nie znajdę -- "działa z SkyMap"
    :)

  • 4. Data: 2017-03-21 14:17:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Kompas to magnetometr?

    Tak. Przy czym:
    -od magnetometru do namiaru kompasu droga daleka ... Android jakos sam
    to oblicza.
    -firmowy flip-cover samsunga ma magnes ... i kompas juz nie dziala :-(

    >http://www.mgsm.pl/pl/katalog/huawei/p9/

    Ciekawe.
    Zyroskopy IMO nie pomoga, bo one mierza predkosc katowa, wiec trzeba
    najpierw ustalic aktualna orientacje.
    W pionie pomoga akcelerometry, ale w poziomie ?

    A i potem zyroskopom nie mozna dowierzac, bo drobny blad w pomiarze
    tej predkosci sie calkuje ...

    http://consumer.huawei.com/pl/mobile-phones/tech-spe
    cs/p9.htm
    tu sa i zyroskopy i kompas wymienione. Pewnie ma i magnetometr.

    >Czymś muszę się posiłkować, przecież w opisie nie znajdę -- "działa z
    >SkyMap" :)

    Hm, w uprawnieniach "dokladna lokalizacja". Ale to chyba nie to, bo w
    nawiasie "na podstawie GPS".

    W praktyce to mi raczej wygodniej bylo wylaczyc w skymap te
    automatyke - mozna sobie na spokojnie obejrzec, nie trzeba glowy
    zadzierac :-)

    Po zastanowieniu ... Skymap musi miec to jakos inaczej zrobione,
    standardowa orientacja z androida tu chyba na nic.

    Hm, to by trzeba przeanalizowac:
    https://developer.android.com/guide/topics/sensors/s
    ensors_position.html#sensors-pos-orient

    J.

  • 5. Data: 2017-03-21 15:25:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 Mar 2017 14:17:00 +0100, w <58d127cf$0$651$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Po zastanowieniu ... Skymap musi miec to jakos inaczej zrobione,
    > standardowa orientacja z androida tu chyba na nic.

> [...]

    Wiem, że można orientację obliczyć na podstawie innych czujników, ale to
    rzeźbienie...

    Skymap czerpie orientację z tego samego źródła co Pokemony i pewnie inne apki.

  • 6. Data: 2017-03-21 17:08:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]

    >rzeźbienie...
    >Skymap czerpie orientację z tego samego źródła co Pokemony i pewnie

    I to jest wlanie to zrodlo :-) Czy moze wymieniona tam funkcja
    getOrientation.

    Tylko ja kojarze stare funkcje, a moze podstawowe wyniki, ktore sie
    swietnie sprawdzaly jak telefon lezal na stole.
    Byl azymut (na ktory wskazywala "dlugosc" telefonu), pitch czyli
    pochylenie tyl-przod, i roll - czyli pochylenie na boki.

    A jak ustawisz telefon jak do Skymap, to sie okaze, ze azymut wskazuje
    gdzies w bok, roll jest 90 stopni i wiecej, a pitch to juz nie wiadomo
    co podaje.

    Ale Skymap jakos sobie radzi, widac google dobrze zna wlasny system
    :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-03-23 02:05:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Mar 2017 12:26:34 +0100, r...@k...pl napisał(a):
    > Z jakich czujników korzystają takie apki jak Google SkyMap czy Pokemony?
    > Akcelerometr? Żyroskop?
    > Stawiam na to drugie, ale wolę się zapytać.

    A propos, nowy skymap pisze
    a) new in 1.9.2 "Using gyro is now default for phones that support it"
    b) "Sky Map needs both a builtin compass and an accelerometer. Your
    device reports that it is missing one of them".

    c) opcja "Disable gyroscope" "...if your device does not have a gyro
    then Sky Map will probably not work if you uncheck this box"

    Wychodzi mi na to, ze sami obsluguja zyroskopy.
    A moze i akcelerometry tez.

    J.