  • 1. Data: 2014-11-24 22:54:55
    Temat: Czy ABS zwairiuje przy oponach róznej wielkosci
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    W jednym autku mam taka sytuacje, ze na jednej osi mam opony 185/65/15 a na
    drugiej 195/65/15.
    Czy ABS nie bedzie rozpoznawał roznych predkosci obrotowych opon jako "cos
    sie dzieje"?

    Byc moze nawet bedzie zestaw 195/65/15 + 195/55/15

    Mozna tak łączyc? ABS da rade?

  • 2. Data: 2014-11-25 01:51:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > Czy ABS nie bedzie rozpoznawał roznych predkosci obrotowych opon
    > jako "cos sie dzieje"?

    nie będzie bo różnica będzie zbyt mała

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 27 latach?

  • 3. Data: 2014-11-25 02:01:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-24 22:54, Budzik pisze:
> [...]
    > sie dzieje"?
    >
    > Byc moze nawet bedzie zestaw 195/65/15 + 195/55/15

    To zależy od układu ABS. A raczej od jego dodatków ;)
    Jeśli masz układ "prostujący" tor jazdy, to tenże będzie myślał, że
    jedno koło wpada w uślizg i może go próbowć przyhamować. Jeszcze gorzej
    będzie w autach 4x4 z podobnym układem.
    W układzie "klasycznym" bez udziwnień może być różna reakcja kół, ale
    już w trakcie poślizgu obu kół na śliskim (śnieg, błoto) - w zasadzie
    tylko inaczej będzie "terkotać". Tor jazdy powinien być zachowany, o ile
    amortyzatory są podobne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-11-25 04:59:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > To zależy od układu ABS. A raczej od jego dodatków ;)

    Podejrzewam, ze układ prosty - bo pacjent to 2000r multipla .

  • 5. Data: 2014-11-25 12:23:14
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > Podejrzewam, ze układ prosty - bo pacjent to 2000r multipla .

    Powinien dać radę. Tylko na jednej osi różne opony dają problemy, czasem
    też duża różnica w zużyciu, ale naprawdę duża.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

    maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM

  • 6. Data: 2014-11-25 12:41:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Grzegorz b...@b...com ...

    > Powinien dać radę. Tylko na jednej osi różne opony dają problemy, czasem
    > też duża różnica w zużyciu, ale naprawdę duża.

    Dziekuje.

  • 7. Data: 2014-12-01 16:58:39
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 02:01:24 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > Jeśli masz układ "prostujący" tor jazdy, to tenże będzie myślał, że
    > jedno koło wpada w uślizg i może go próbowć przyhamować. Jeszcze gorzej

    Niech kolega doczyta...bo ten "dodatek" nazywa sie stabizacja toru jazdy i ma tyle
    wspolnego z ABS, ze tez jest tam slowo "hamuje".
    Dla ABS to bez znaczenia, ale dla ESP jak najbardziej (auto moze w ogle nie jechac bo
    komp bedzie wyhamowywal stwierdzajac inne predkosci kol)

    --
    Dman-666

  • 8. Data: 2014-12-01 19:52:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dman666 d...@g...com ...

> [...]
    > ABS to bez znaczenia, ale dla ESP jak najbardziej (auto moze w ogle
    > nie jechac bo komp bedzie wyhamowywal stwierdzajac inne predkosci kol)

    Nie mam ESP wiec nie mam problemu :)

  • 9. Data: 2014-12-02 11:43:48
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:XnsA3EFE846F9BE4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > sie dzieje"?
    >
    > Byc moze nawet bedzie zestaw 195/65/15 + 195/55/15

    Zablokował mi się kiedyś zacisk z tyłu i zanim dojechałem 600 metrów do
    warsztatu, to koło na mokrym asfalcie kręciło się wolniej niż pozostałe. ABS
    wykrył problem dopiero jak wjechałem na ośnieżoną część ulicy i koło
    zupełnie się zatrzymało. Co prawda nie przekraczałem 30 km/h, ale czasem
    widuje się samochody, które jadą 90 km/h na dojazdówce znacznie mniejszej
    niż pozostałe koła i nic się nie dzieje.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2014-12-02 12:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

> [...]
    > km/h, ale czasem widuje się samochody, które jadą 90 km/h na
    > dojazdówce znacznie mniejszej niż pozostałe koła i nic się nie dzieje.

    Dzieki.
    Inni też tak twoerdzili, wiec myslę ze bedzie ok :)