  • 1. Data: 2014-07-15 17:49:34
    Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-15 17:52, PiteR pisze:
    > Czy mu dekiel natychmiast odskoczy? :)
    >
    > Odległość od żarówki z 5cm. Mogę zdjąć kapturki z tyłu reflektora dla
    > lepszego wietrzenia.
    >
    > A może dać LED razem z H1? W sumie prawie nie włączam długich.
    > Ledy byłyby na aluminiowym radiatorze.
    Pod warunkiem, że świecić tych ledów nie będziesz, gdy zaświecisz to
    H7/H1, to może wytrzymają.
    Sprawdź sobie organoleptycznie jak grzeje podczerwienią takie 55W
    halogen z odległości 5cm (ale wprost, nie przez szkło klosza) - nie jest
    lekko...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2014-07-15 17:58:12
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PiteR napisał:
> [...]
    > lepszego wietrzenia.
    >
    > A może dać LED razem z H1? W sumie prawie nie włączam długich.

    Nie poprawiaj istniejących reflektorów pojazdu. W razie wypadku biegły
    to wykryje i będziesz miał kłopoty. Po modyfikacjach Twoje reflektory
    utracą homologację. No chyba że zlecisz ich ponowne homologowanie i
    będziesz miał na to papiery, bo napisy wytłoczone na kloszu będą już
    nieważne.
    Jak chcesz wstawiać dzienne, to obok a nie w istniejący reflektor.
    Maciek

  • 4. Data: 2014-07-15 18:02:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    BartekK pisze tak:

    > Pod warunkiem, że świecić tych ledów nie będziesz, gdy zaświecisz to
    > H7/H1, to może wytrzymają.

    No nie, nie zamierzam ich świecić razem. Dam zabezpieczenie.

    > Sprawdź sobie organoleptycznie jak grzeje podczerwienią takie 55W
    > halogen z odległości 5cm (ale wprost, nie przez szkło klosza) -
    > nie jest lekko...

    Sprawdzałem kiedyś H4 przy 14v na stole. Nie napawało mnie optymizmem
    :/

    --
    Piter

  • 5. Data: 2014-07-15 18:10:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Maciek pisze tak:

    > Nie poprawiaj istniejących reflektorów pojazdu. W razie wypadku
    > biegły to wykryje i będziesz miał kłopoty. Po modyfikacjach Twoje
    > reflektory utracą homologację.

    U niedobrze. To nawet przekaźników nie mogę schować w reflektory? :/
    Chciało mi się pociągnąć tylko jeden gruby przewod + odwiedzający
    reflektory.

    Ale wywalić złącza i wymienić przewody na grubsze mogę prawda? :)

    --
    Piter

  • 6. Data: 2014-07-15 23:40:11
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 15.07.2014 17:58, Maciek wrote:

    > W razie wypadku biegły to wykryje

    Podłączy wrak pod USB swojego "komputerka biegłego" i na ekranie ukaże się:
    "Trwa wyszukiwanie problemów..." ;)

    Sorry NMSP.

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2014-07-15 23:45:07
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 15.07.2014 17:52, PiteR wrote:

    > Mogę zdjąć kapturki z tyłu reflektora dla
    > lepszego wietrzenia.

    To bez sensu bo ci się zasyfi kurzem albo owadami.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2014-07-16 11:40:33
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Mirek napisał:

    > Podłączy wrak pod USB swojego "komputerka biegłego" i na ekranie ukaże się:
    > "Trwa wyszukiwanie problemów..." ;)
    >
    > Sorry NMSP.

    Zapewne nie wiesz jak się to odbywa ale zapewniam Cię, że w razie
    wypadku, wątpliwości co do winy kierowcy, stanu technicznego pojazdu,
    trzepanie jest bardzo dokładne. Wystarczy że biegły powie w sądzie
    "przeróbka mogła mieć wpływ na widoczność pojazdu/ odległość widzenia
    kierowcy" i jest przechlapane. Czasami trzepanie wraku przypomina
    badanie katastrofy lotniczej.
    Do tego są jeszcze ubezpieczyciele ze swoimi ludźmi, szukajacy dziury w
    całym, żeby tylko nie wypłacić odszkodowania.
    Maciek

  • 9. Data: 2014-07-16 11:46:14
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PiteR napisał:

> [...]
    > reflektory.
    >
    > Ale wywalić złącza i wymienić przewody na grubsze mogę prawda? :)

    Co znaczy schować przekaźniki w reflektorze? Kompletnego zespołu nie
    naruszaj. Jakoś do tej pory nikt nie miał problemów, żeby zamocować
    przekaźnik obok reflektora i dać krótki przewód do reflektora. Przewody
    możesz zmienić na grubsze. Do braku złącz nikt się nie przyczepi. Pod
    jednym warunkiem - że to będzie naprawdę dobrze zrobione, dobra
    izolacja, nic się nie będzie ocierało o inne elementy pojazdu, solidne
    mocowanie itp. Inaczej ryzykujesz pożar, bo sam wiesz, że prądy są tam
    całkiem spore. No i jak zwykle - jak spaprzesz robotę, to ubezpieczyciel
    nie wypłaci odszkodowania za spalony samochód, jeżeli Twoja robota mogła
    mieć z tym choćby mgliste powiązanie.
    Maciek

  • 10. Data: 2014-07-16 12:36:36
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 16.07.2014 11:40, Maciek wrote:

    > Zapewne nie wiesz jak się to odbywa

    Nie wiem, ale analizując wypadki, które pamiętam w mojej okolicy to
    zawsze winę wskazali na tego biedniejszego, mniej wpływowego albo...
    martwego. Zwykle "wyszukali" jakąś bardziej wiarygodną przyczynę niż
    przerobione światełka.

    Wracając do tematu, to pomijając oczywiście głupotę jazdy na światłach w
    dzień - skoro już musimy - też bym nie pchał LED-ów w reflektory. Sam
    mam w miejscu na przeciwmgielne, ale jak ktoś się uprze i zrobi to
    sensownie to czemu nie.

    --
    Mirek.