  • 1. Data: 2019-02-22 02:38:14
    Temat: Czy bootloader Windows 10 jest podobny do Win NT?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Heja, chyba mi się skopał dysk 2TB w Windows 10.
    Jest wpięty do płyty głównej razem z dyskiem 1TB i starym 300GB.
    Jak się rozepnie ten 2TB to Windows nie potrafi zabootować.
    Coś ma tam nagrane ważnego. Ja to teraz "wypiąć" aby zawieźć
    dysk 2TB do naprawy a komputer bootować spowrotem z 1TB?

  • 2. Data: 2019-02-22 10:47:46
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Pszemol <P...@P...com>
    w artykule <news:q4njpt$p30$1@dont-email.me> pisze:

    > Heja, chyba mi się skopał dysk 2TB w Windows 10.
    > Jest wpięty do płyty głównej razem z dyskiem 1TB i starym 300GB.
    > Jak się rozepnie ten 2TB to Windows nie potrafi zabootować.
    > Coś ma tam nagrane ważnego.

    Zapewne GPT.

    > Ja to teraz "wypiąć" aby zawieźć
    > dysk 2TB do naprawy a komputer bootować spowrotem z 1TB?

    _Z_ *powrotem* wyłączyć UEFI?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 3. Data: 2019-02-23 23:47:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" q4njpt$p30$...@d...me

> [...]
    > Coś ma tam nagrane ważnego. Ja to teraz "wypiąć" aby zawieźć
    > dysk 2TB do naprawy a komputer bootować spowrotem z 1TB?

    https://neosmart.net/EasyBCD/

    Ale chyba na EUFI nie założysz bootów tym czymś.

    IMO bez przekraczania 2 TB nie warto wchodzić w UEFI.
    Bez UEFI można na każdej podstawowej partycji założyć
    boot/BCD, aby (w razie potrzeby) aktywnością partycji
    (przestawianą choćby z penflaszki) wskazywać start...

    Rzecz jasna na każdej partycji BCD wskazywać może
    na wszelkie możliwe partycje tego i innego dysku...

    Z UEFI/GPT tak nie potrafię.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    Postscriptum: 3 miesiące po kupnie Evo ma na liczniku TBW 1967 TB.
    Aktualizacje (dwóch ,,równoległych'' -- partycji
    systemowych z W10) pochłonęły sporo.

  • 4. Data: 2019-02-23 23:52:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" q4siil$r08$...@n...news.atman.pl

    > Postscriptum: 3 miesiące po kupnie Evo ma na liczniku TBW 1967 TB.
    > Aktualizacje (dwóch ,,równoległych'' -- partycji
    > systemowych z W10) pochłonęły sporo.

    Tak mało liter a jednak z błędem. ;) 1967 to rok urodzenia (dziś
    moje urodziny) a Evo miał wczoraj na liczniku tylko 967 TB. Teraz
    ma już 970 TB. Niemal cały ten zapis to zapalczywość M$. Niby tak
    pisząc, dysk straci 150 TB za 30 lat, ale jednak szkoda... Kiedyś
    może wywalę w ogóle HDD i włożę w jego miejsce 2.5" SSD ~1 TB.

    --