  • 1. Data: 2020-01-12 14:08:05
    Temat: Czy da się zdekodować strumień TLS?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Thunderbird łączy się z pocztą IMAP wp.pl.
    W Wiresharku widać że to strumień TLSv1.2
    tam są widoczne tylko takie rzeczy jak:

    imap.wp.pl
    DigiCert Inc1.0
    www.digicert.com
    RapidSSL RSA CA 2018
    *.wp.pl
    http://cdp.rapidssl.com/RapidSSLRSACA2018.crl
    https://www.digicert.com
    http://status.rapidssl.com
    http://cacerts.rapidssl.com/RapidSSLRSACA2018.crt
    DigiCert Inc1.0
    www.digicert.com
    DigiCert Global Root CA
    DigiCert Inc1.0
    www.digicert.com1.0
    RapidSSL RSA CA 2018
    http://ocsp.digicert.com
    http://crl3.digicert.com/DigiCertGlobalRootCA
    https://www.digicert.com/CPS0

    Wiadomo że bez znajomości hasła to trzeba by dekodować dłużej niż
    istnieje Wszechświat, ale czy może Thunderbird ma jakiś certyfikat?

  • 2. Data: 2020-01-23 23:23:44
    Temat: Re: Czy da się zdekodować strumień TLS?
    Od: "PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org>

    Borneq pisze:
> [...]
    >
    > Wiadomo że bez znajomości hasła to trzeba by dekodować dłużej niż
    > istnieje Wszechświat, ale czy może Thunderbird ma jakiś certyfikat?

    Nie napisałeś co chcesz osiągnąć.
    Chcesz podejrzeć komunikację pomiędzy Thunderbird i IMAP na wp.pl ?
    Być może potrzebujesz jakiegoś serwera proxy IMAP.

  • 3. Data: 2020-01-24 03:17:31
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 1/23/20 11:23 PM, PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl wrote:
    > Nie napisałeś co chcesz osiągnąć.
    > Chcesz podejrzeć komunikację pomiędzy Thunderbird i IMAP na wp.pl ?
    > Być może potrzebujesz jakiegoś serwera proxy IMAP.

    Chcę się pouczyć na temat protokołu IMAP. Jak podglądam (jesli chodzi o
    inne protokoły) np. NNTP co wysyła Thunderbird, to mam lepsze sukcesy w
    pisaniu serwera NNTP niż z samego czytania RFC, bo tak to zwykle
    Thunderbird się czepia że mu coś nie odpowiada. I chcę również mieć
    serwer IMAP, tyle że podglądając wymianę między czytnikiem a zdalnym
    serwerem, jest zaszyfrowana.

  • 4. Data: 2020-01-24 08:45:58
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-24 o 03:17 +0100, Borneq napisał:

> [...]
    > zwykle Thunderbird się czepia że mu coś nie odpowiada. I chcę również
    > mieć serwer IMAP, tyle że podglądając wymianę między czytnikiem a

    Użyj IMAP/S (czyli pełne kapsułkowanie SSL zamiast dynamicznego
    STARTTLS), a następnie klienta przepuść przez wrapper SSL Michała
    Trojnary. Wówczas będziesz w stanie wykonać tcpdump na
    interfejsie lo, i zobaczysz tam ruch nieszyfrowany.

    Mateusz

  • 5. Data: 2020-01-24 13:14:59
    Od: g...@c...net

    W dniu piątek, 24 stycznia 2020 03:20:02 UTC+1 użytkownik Borneq napisał:

    > Chcę się pouczyć na temat protokołu IMAP. Jak podglądam (jesli chodzi o
    To może postaw sobie maszynę wirtualną z serwerem IMAP i na tym się ucz - a nie na
    wp.pl.

  • 6. Data: 2020-01-24 15:21:35
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    g...@c...net wrote:

    > To może postaw sobie maszynę wirtualną z serwerem IMAP i na tym się ucz - a nie na
    wp.pl.

    To dochodzi kwestia poprawnej konfiguracji tego IMAPa. WP ma wszystko
    skonfigurowane produkcyjnie. Jeśli Borneq przy okazji tej nauki coś
    zepsuje to znaczy, że WP ma błędy, bo nie powinno dać się zepsuć przez
    nieprawidłową obsługę protokołu.

  • 7. Data: 2020-01-24 20:39:49
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 1/24/20 3:21 PM, Queequeg wrote:

> [...]
    > skonfigurowane produkcyjnie. Jeśli Borneq przy okazji tej nauki coś
    > zepsuje to znaczy, że WP ma błędy, bo nie powinno dać się zepsuć przez

    Tu chodzi o :
    - standardowe konto WP
    - standardowy Thunderbird
    oraz
    oraz nie będę nic psuł, bo użycie Thunderbirda jest przede wszystkim do
    sprawdzenia czy w ogóle widzi konto IMAP, potem Thunderbird będzie
    podłączony do mojego serwera na localhost.

  • 8. Data: 2020-01-27 14:43:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

> [...]
    > sprawdzenia czy w ogóle widzi konto IMAP, potem Thunderbird będzie
    > podłączony do mojego serwera na localhost.

    Puść przez stunnel i podsłuchuj lokalnie. thunderbird bez TLS -> stunnel
    jako klient TLS -> wp. Nasłuch między thunderbirdem i stunnelem.

  • 9. Data: 2020-02-22 00:05:30
    Od: "PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org>

    Borneq pisze:

> [...]
    > Thunderbird się czepia że mu coś nie odpowiada. I chcę również mieć
    > serwer IMAP, tyle że podglądając wymianę między czytnikiem a zdalnym
    A na jakim systemie operacyjnym to testujesz ?
    Jeśli na systemie Linux to zainstaluj dovecot.
    Jeśli na systemie Windows to zainstaluj dovecot
    na wirtualnym systemie Linux (np: w VirtualBox).
    Ustawiasz jedną opcję zezwalającą na logowanie bez TLS:
    /etc/dovecot/conf.d/10-auth.conf
    disable_plaintext_auth = yes

    Nie wiem jak jest na wp.pl, ale na o2.pl to chyba
    można korzystać z IMAP bez TLS:
    * OK IMAP4 ready
    DONE LOGIN t...@o...pl PASSWORD
    DONE NO Invalid login or password
    DONE LOGOUT
    * BYE
    DONE OK completed

    To wygląda na komunikat informujący o nie prawidłowych danych.
    Komunikat informujący o wyłączonej możliwości logowanie bez TLS
    wyglądałby znacznie inaczej, np: tak jak poniżej:
    * BAD [ALERT] Plaintext authentication not allowed without SSL/TLS, but your
    client did it anyway. If anyone was listening, the password was exposed.
    DONE NO [CLIENTBUG] Plaintext authentication disallowed on non-secure
    (SSL/TLS) connections.