eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2018-04-25 18:42:20
    Temat: Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Okazuje się że tak, tu w artykule opisane jest jak provider internetu walczy
    z routerami zhakowanymi tak że eeprom jest zapisany bzdurami i nie da się
    go przeprogramować, trzeba go przelutować.

    https://niebezpiecznik.pl/post/backdoor-producenta-w
    -urzadzeniach-alcatel-lucent-spowodowal-olbrzymie-st
    raty-u-wielu-operatorow-ktos-wykorzystal-go-do-zbric
    kowania-dziesiatek-tysiecy-urzadzen/

    a klient który napisał tego wirusa też jest dobry, tu są jego przemyślenia

    https://archive.fo/PQAnU
    --
    Pozdr
    Janusz


  • 2. Data: 2018-04-25 19:35:11
    Temat: Re: Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
    Od: Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com>

    użytkownik Janusz napisał:
    > Okazuje się że tak, tu w artykule opisane jest jak provider internetu walczy
    > z routerami zhakowanymi tak że eeprom jest zapisany bzdurami i nie da się
    > go przeprogramować, trzeba go przelutować.


    Piszą o pamięci flash z tego co wiedzę.
    Co do błędnych komórek, piszą że dopiero zaczynali przygodę z serwisowaniem czytaj
    musieli kupić stację hot air. Może się uczyli, przegrzali i kilka
    komórek poleciało? Pewnie koszt pamięci pomijalny wobec kosztu dojazdu do klienta,
    roboczogodzin etc.

    W zdalne uszkodzenie flasha czy eeprom wiary nie daję. Niby możliwe, ale
    przez wielokrotne ich programowanie. Tylko po co, jak można raz je zapisać
    błędnym wsadem żeby pokazać światu jaki ktoś jest wielki hakier?

    > https://niebezpiecznik.pl/post/backdoor-producenta-w
    -urzadzeniach-alcatel-lucent-spowodowal-olbrzymie-st
    raty-u-wielu-operatorow-ktos-wykorzystal-go-do-zbric
    kowania-dziesiatek-tysiecy-urzadzen/


    O, nie kupiło się wsparcia dla produktu i jest żal do świata
    kiedy to producent nie leci do klienta i nie naprawia na wczoraj?:)
    Jest i analogia do "samochód-ubezpieczyciel-klient". Panie? Pakiety ubezpieczenia są
    różne, a wypadki czają się na każdym rogu.



    > a klient który napisał tego wirusa też jest dobry, tu są jego przemyślenia
    >
    > https://archive.fo/PQAnU


    Spalić skurwysyna bez wyroku.


  • 3. Data: 2018-04-25 19:54:22
    Temat: Re: Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 25.04.2018 o 19:35, Bytomir Telesfor vel Dąs pisze:
    > użytkownik Janusz napisał:
    >> Okazuje się że tak, tu w artykule opisane jest jak provider internetu walczy
    >> z routerami zhakowanymi tak że eeprom jest zapisany bzdurami i nie da się
    >> go przeprogramować, trzeba go przelutować.
    >
    >
    > Piszą o pamięci flash z tego co wiedzę.
    > Co do błędnych komórek, piszą że dopiero zaczynali przygodę z serwisowaniem czytaj
    musieli kupić stację hot air. Może się uczyli, przegrzali i kilka
    > komórek poleciało? Pewnie koszt pamięci pomijalny wobec kosztu dojazdu do klienta,
    roboczogodzin etc.
    >
    > W zdalne uszkodzenie flasha czy eeprom wiary nie daję. Niby możliwe, ale
    > przez wielokrotne ich programowanie. Tylko po co, jak można raz je zapisać
    > błędnym wsadem żeby pokazać światu jaki ktoś jest wielki hakier?

    Wtedy zaprogramujesz pamięć przez JTAGa, a gościowi chodziło
    najwyraźniej o to żeby dać solidnego kopa:
    a) firmom odpowiedzialnym za wypuszczanie dziurawego softu i brak
    aktualizacji
    b) ISP wpuszczającym na porty administracyjne ruch z dowolnego IP

    >> https://niebezpiecznik.pl/post/backdoor-producenta-w
    -urzadzeniach-alcatel-lucent-spowodowal-olbrzymie-st
    raty-u-wielu-operatorow-ktos-wykorzystal-go-do-zbric
    kowania-dziesiatek-tysiecy-urzadzen/
    >
    >
    > O, nie kupiło się wsparcia dla produktu i jest żal do świata
    > kiedy to producent nie leci do klienta i nie naprawia na wczoraj?:)
    > Jest i analogia do "samochód-ubezpieczyciel-klient". Panie? Pakiety ubezpieczenia
    są różne, a wypadki czają się na każdym rogu.
    >
    >> a klient który napisał tego wirusa też jest dobry, tu są jego przemyślenia
    >>
    >> https://archive.fo/PQAnU
    >
    >
    > Spalić skurwysyna bez wyroku.

    Razem z firmami, dla których wsparcie oprogramowania kończy się wraz z
    wypuszczeniem urządzenia na rynek.

    BTW. Pierwsze skojarzenie jakie miałem po przeczytaniu tego tekstu, to
    Falling Down z Michaelem Douglasem.


  • 4. Data: 2018-04-25 20:06:19
    Temat: Re: Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 25.04.2018 o 19:35, Bytomir Telesfor vel Dąs pisze:

    >
    >> https://niebezpiecznik.pl/post/backdoor-producenta-w
    -urzadzeniach-alcatel-lucent-spowodowal-olbrzymie-st
    raty-u-wielu-operatorow-ktos-wykorzystal-go-do-zbric
    kowania-dziesiatek-tysiecy-urzadzen/
    >
    >
    > O, nie kupiło się wsparcia dla produktu i jest żal do świata
    > kiedy to producent nie leci do klienta i nie naprawia na wczoraj?:)
    > Jest i analogia do "samochód-ubezpieczyciel-klient". Panie? Pakiety ubezpieczenia
    są różne, a wypadki czają się na każdym rogu.
    >
    >

    Ty tak na poważnie, czy tylko udajesz niejaką Wioletę Jędrzejewską?
    Producent wyposażył urządzenie w backdoora, którego ktoś potem użył do
    włamania. Co ma do tego wsparcie?
    U osiedlowych osiłków też wykupujesz "wsparcie" żeby wpier*ol ci nie
    wpuścili jak wracasz ze sklepu?

    Takich kretynizmów dawno już nie czytałem.

    --
    Kaczin


  • 5. Data: 2018-04-25 21:55:30
    Temat: Re: Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com> napisał(a):
    > O, nie kupiło się wsparcia dla produktu i jest żal do świata
    > kiedy to producent nie leci do klienta i nie naprawia na wczoraj?:)

    Bo to nie jest kwestia wsparcia. Ewidentna poważna wina producenta.
    Wypowiedzi Alcatela są żałosne.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/


  • 6. Data: 2018-04-25 22:44:37
    Temat: Re: Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
    Od: cezar <c...@t...pl.igonore>

    On 25/04/18 18:35, Bytomir Telesfor vel Dąs wrote:
    > zdalne uszkodzenie flasha czy eeprom wiary nie daję. Niby możliwe, ale
    > przez wielokrotne ich programowanie. Tylko po co, jak można raz je zapisać
    > błędnym wsadem żeby pokazać światu jaki ktoś jest wielki hakier?

    Fizycznie to one nie byly uszkodzone. Po prostu skrypt go zupełnie
    czyści (wraz z bootloaderem) wiec nie da sie go zaprogramować nowym softerm.

    Autor pisze ze uszkodzonych fizycznie bylo kilka - nawet nowiutkie
    flashe mają uszkodzone sektory ale filesystemy flaskowe sobie dają z tym
    radę.

    c.


  • 7. Data: 2018-04-25 23:06:53
    Temat: Re: Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
    Od: Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com>

    użytkownik Kaczin napisał:

    > Ty tak na poważnie, czy tylko udajesz niejaką Wioletę Jędrzejewską?
    > Producent wyposażył urządzenie w backdoora, którego ktoś potem użył do
    > włamania.

    Chodzą plotki że w HDD też są furtki i większego oburzenia nie ma.


  • 8. Data: 2018-04-25 23:12:35
    Temat: Re: Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 25.04.2018 o 23:06, Bytomir Telesfor vel Dąs pisze:
    > użytkownik Kaczin napisał:
    >
    >> Ty tak na poważnie, czy tylko udajesz niejaką Wioletę Jędrzejewską?
    >> Producent wyposażył urządzenie w backdoora, którego ktoś potem użył do
    >> włamania.
    >
    > Chodzą plotki że w HDD też są furtki i większego oburzenia nie ma.
    >

    Ty nie udajesz, ty jesteś WJ.
    Żałosne popiskiwanie.

    --
    Kaczin


  • 9. Data: 2018-04-26 13:16:28
    Temat: Re: Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.04.2018 o 21:55, Grzegorz Niemirowski pisze:
    > Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com> napisał(a):
    >> O, nie kupiło się wsparcia dla produktu i jest żal do świata kiedy
    >> to producent nie leci do klienta i nie naprawia na wczoraj?:)
    >
    > Bo to nie jest kwestia wsparcia. Ewidentna poważna wina producenta.
    > Wypowiedzi Alcatela są żałosne.
    >

    A gdyby ktoś się nabrał na argumenty tej pani, to niech wie, że
    - akcje serwisowe w samochodach są przeprowadzane NA KOSZT PRODUCENTA
    nawet w wiele lat po wyprodukowaniu danego auta i całkowicie niezależnie
    od tego, czy samochód jest jeszcze na gwarancji czy nie.
    - kiedy Canon wypuścił sporą serię aparatów cyfrowych z wadliwymi
    matrycami (pstryk i całkowity brak obrazu), to wymieniał aparaty na nowe
    (lepsze, bo tamtych już nie robił) po kilku latach i nie wymagał od
    klienta niczego poza fizycznym dostarczeniem wadliwego aparatu.

    Zachowanie tej pani jest takie swojskie, wschodnioeuropejskie... Czy ten
    problem wystąpił tylko u nas w kraju? Niech się klient zwróci do
    centrali firmy. Polski serwis też mnie zwodził z wymianą aparatu, po
    jednym mailu do centrali Canona na drugi dzień dzwonili, że nowy aparat
    czeka.

    MJ


  • 10. Data: 2018-04-26 13:31:49
    Temat: Re: Czy eeprom można zdalnie uszkodzić w urządzeniu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5ae1b50c$0$689$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 25.04.2018 o 21:55, Grzegorz Niemirowski pisze:
    >> Bo to nie jest kwestia wsparcia. Ewidentna poważna wina producenta.
    >> Wypowiedzi Alcatela są żałosne.

    >A gdyby ktoś się nabrał na argumenty tej pani, to niech wie, że
    >- akcje serwisowe w samochodach są przeprowadzane NA KOSZT PRODUCENTA
    >nawet w wiele lat po wyprodukowaniu danego auta i całkowicie
    >niezależnie
    >od tego, czy samochód jest jeszcze na gwarancji czy nie.

    Na samochodach i w USA, bo w Europie to jakos rzadziej.
    I gdzies byc moze w tym jest kwestia bezpieczenstwa - wymagane
    przepisami, a telefon smiercia nie grozi.

    >- kiedy Canon wypuścił sporą serię aparatów cyfrowych z wadliwymi
    >matrycami (pstryk i całkowity brak obrazu), to wymieniał aparaty na
    >nowe
    >(lepsze, bo tamtych już nie robił) po kilku latach i nie wymagał od
    >klienta niczego poza fizycznym dostarczeniem wadliwego aparatu.

    No ale tez wiadomo, ze urzadzenie wiecznie pracowac nie bedzie i sie
    kiedys zepsuje.
    Ile powinno przepracowac ? Dobra wola Canona ?

    >Zachowanie tej pani jest takie swojskie, wschodnioeuropejskie... Czy
    >ten
    >problem wystąpił tylko u nas w kraju? Niech się klient zwróci do
    >centrali firmy. Polski serwis też mnie zwodził z wymianą aparatu, po
    >jednym mailu do centrali Canona na drugi dzień dzwonili, że nowy
    >aparat
    >czeka.

    wschodnioeuropejskie zachowanie wschodnioeuropejskiej filii, czy
    centrala zapomniala poinformowac niektore file o takiej akcji ? :-)

    J.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: