  • 1. Data: 2015-02-22 20:21:08
    Temat: Czy istnieją odpowiedniki żarówek 60W świecowych?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    O takich:
    http://www.budujesz.pl/zarowka-przezroczysta-swiecow
    a-60w-e14-26612/

    Bo te wszystkie świetlówkowe czy LED wynalazki to widzę jako
    odpowiedniki góra 30-35W, czyli pewnie w rzeczywistości 25-30W.
    A ja chcę 60...

    MJ

  • 2. Data: 2015-02-22 21:07:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

> [...]
    >
    > Bo te wszystkie świetlówkowe czy LED wynalazki to widzę jako
    > odpowiedniki góra 30-35W, czyli pewnie w rzeczywistości 25-30W.

    60W to ile lumenów? Bo świeczki ledowe, to ja widziałem o mocy 7W.
    Nie jest to aż 60W (przeliczeniowych), ale jednak więcej niż 25W.
    Mocninejszych bym się nie spodziewał, a to ze względu na chłodzenie
    i odprowadzanie ciepła.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2015-02-22 21:14:44
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2015-02-22 20:21, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    >
    > Bo te wszystkie świetlówkowe czy LED wynalazki to widzę jako
    > odpowiedniki góra 30-35W, czyli pewnie w rzeczywistości 25-30W.

    IKEA sprzedaje np. coś takiego:
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/10288058/
    Andrzej
    www.radom.city

  • 4. Data: 2015-02-22 21:19:47
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > 60W to ile lumenów?

    podobno 600-700.

    > Bo świeczki ledowe, to ja widziałem o mocy 7W.
    > Nie jest to aż 60W (przeliczeniowych), ale jednak więcej niż 25W.

    Chyba powinno być właśnie 60W, bo 3W reklamują jako odpowiednik 25W.

    > Mocninejszych bym się nie spodziewał, a to ze względu na chłodzenie
    > i odprowadzanie ciepła.

    Mógłbym spróbować (nawet jeśli to by było nie 60, tylko 50), ale ja
    widzę świecowe góra 3W.

    MJ

  • 5. Data: 2015-02-22 21:21:01
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-02-22 o 21:14, ajt pisze:

    > IKEA sprzedaje np. coś takiego:
    > http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/10288058/

    400 lm. Nadal mało.

    MJ

  • 6. Data: 2015-02-22 21:27:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    > Chyba powinno być właśnie 60W, bo 3W reklamują jako odpowiednik 25W.

    > Mógłbym spróbować (nawet jeśli to by było nie 60, tylko 50), ale ja

    Gugiel na hasło "e14 led 7w" sporo pokazuje. Nawet z tego samego sklepu,
    co ta wzorcowa:

    http://www.budujesz.pl/sthor-zarowka-led-7w-420lm-e1
    4-230v-83823-79326/

    Piszą, że odpowienik 40-49W. O ten jeden wat chyba nie ma co się targować.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2015-02-22 21:29:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jarosław Sokołowski"
    > Mocninejszych bym się nie spodziewał, a to ze względu na chłodzenie
    > i odprowadzanie ciepła.
    A wolframowe nie mają z tym problemu. :-)

    Robert

  • 8. Data: 2015-02-22 21:29:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-22 o 21:14, ajt pisze:
    > (...)
    > IKEA sprzedaje np. coś takiego:
    > http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/10288058/

    W zeszłym roku tak z ciekawości macałem sporo pracujących żarówek, nie
    tylko w Ikei. Powód: ktoś mi pokazywał "super hiper doskonałą" żarówkę z
    Ikei, o jakiejś tam mocy (nie pamiętam szczegółów). A że od wielu lat
    trochę robię zdjęć, to powziąłem podejrzenie, że ona nie jest taka super
    - np. świeciła wyraźnie słabiej od jakiegoś Philipsa czy innego Osrama
    (o tej samej deklarowanej mocy), który był w tym samym pomieszczeniu.
    Pomiar aparatem foto pokazał różnicę. Ale największą różnicę pokazało
    obmacanie delikwenta: Ikea parzyła, zaś Philips był lekko ciepły.
    Później będąc w Ikei wymacałem wszystko w zasięgu ręki - a wystawili
    sporo lampek. Praktycznie wszystkie były gorące. W bardziej "normalnych"
    sklepach żarówki innych producentów były raczej tylko ciepłe.
    Świadczy to o tym, że wynalazki "stolarni" Ikea dużo prądu marnują
    grzejąc otoczenie - a to z mojego punktu widzenia dyskwalifikuje je.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2015-02-22 21:32:11
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-02-22 o 21:21, Michał Jankowski pisze:

    > 400 lm. Nadal mało.
    >
    > MJ

    Tu jest mowa o 600 lumenach.
    Problemem może być (jak myślę) kierunek świecenia.
    W zwykłej żarówce światło w kierunku gwintu zasłania tylko mała oprawka,
    tu dużo większa powierzchnia w połowie żarówki.
    http://sklep.ledlumen.pl/e14/677-c37-ap-e14-6w-8x283
    5-led-ccd-dim-ww-5901289697453.html

  • 10. Data: 2015-02-22 21:35:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > A wolframowe nie mają z tym problemu. :-)

    Nie, zupełnie nie mają. Wręcz przeciwnie -- wysoka tempratura włókna
    sprzyja świeceniu. Struktura półprzewodnikowa diody niestety zdycha
    w dużo niższej temperaturze. A zanim zdechnie, świeci mniej wydajnie.

    --
    Jarek