  • 11. Data: 2019-11-07 10:01:13
    Temat: Re: Czy jest sens i9 ?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 6.11.2019 o 23:14, Animka pisze:

    > Obyś strychu nie schajcował.

    Wstydziła byś się.

  • 12. Data: 2019-11-07 10:29:57
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 4 Nov 2019 21:50:31 +0100, Poldek wrote:

    > Naczytałem się opinii o Core i9, że nie ma sensu, gdyż krótko działa na
    > 100% i szybko jest throttlowany, gdyż mocno się grzeje przy obciążeniu.
    > Ale to wszystko były opinie dot. laptopów. Czy ktoś z obecnych zetknął
    > się z i9 w komputerze stacjonarnym - jest sens? Czy wentylatory będą
    > hałasowały nawet przy przeglądaniu internetu. Bardzo tego nie lubię i
    > mój obecny komputer przy normalnym obciążeniu jest 0 dB.

    Ja tylko zapytam tradycyjnie, po ciul Intel?

    W celu pogłębienia przemyśleń przed odpowiedzią:

    https://www.dobreprogramy.pl/Klamczuszek-Intel-zrobi
    l-testy-procesorow-serwerowych.-Wynik-84-proc.-przew
    agi,News,104731.html

    ps. i nie, nie sugeruje zakupu cpu do serwera, chodzi o szerszy kontekst

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 13. Data: 2019-11-07 10:37:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-11-06 o 19:13, heby pisze:

    > Przetwarzasz biliardy zdjęć że sekundy róznicy na dobę robią róznicę?

    Mam w obecnym komputerze w bazie Lightrooma 74 tys. zdjęć RAW 24 Mpix.
    Samo przeglądanie i wybieranie zdjęć w Ligtroomie działa trochę za wolno
    na moim obecnym i5 z 20GB RAM.

    > Do tego potrzebujesz albo solidnej karty gfx albo znowu to samo:
    > przerabiasz biliardy filmów na dobę?
    >
    > Problem w tym że kupując i9 dostaniesz trochę wiecej prędkosci za dużo
    > więcej pieniędzy. Nieopłacalne. Co innego gdyby to były zadania które
    > wymagają mocy obliczeniowej w okreslonym czasie i od tego zależy czyjeś
    > życie. Ale nie są.

    Nie pytam się, czy komputer będzie za mocny, czy za słaby do
    przedstawionych zastosowań.
    Pytam się tylko czy w czasie przeglądania internetu i pisania w edytorze
    tekstu komputer z i9 będzie miał 0 dB jak mój obecny z i5, czy też
    będzie hałasował wentylatorami, nawet przy wykonywaniu nieobciążających
    operacji. Pytam się o to, bo zetknąłem się z opiniami, że ludziom
    hałasują komputery z i9 nawet przy pisaniu podania w Wordzie. Ale to
    były laptopy z i9. Więc pytam się, czy ktoś ma tu komputer stacjonarny z
    i9 i może się wypowiedzieć odnośnie grzania tego CPU przy podstawowych
    zadaniach. To, że będzie hałasował wentylatorami pod obciążeniem, to
    jest jasne i o to się nie pytam. Pytam, czy będzie hałasował przy małym
    obciążeniu. Jeszcze raz - pytam się, czy przy niewielkim obciążeniu -
    np. przeglądanie WWW - komputer stacjonarny z i9 będzie się grzał do
    tego stopnia, że będą się włączały wentylatory, czy też będzie chłodny i
    wentylator będzie wyłączony. W moim obecnym i5 wentylatory nie kręcą się
    przy przeglądaniu WWW, pisaniu w edytorze tekstu itp.

  • 14. Data: 2019-11-07 10:56:50
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-11-07 o 10:37, Poldek pisze:

> [...]
    > wentylator będzie wyłączony. W moim obecnym i5 wentylatory nie kręcą się
    > przy przeglądaniu WWW, pisaniu w edytorze tekstu itp.

    Da się tak spierniczyć konfigurację stacjonarnego że będzie hałasował
    jak laptop. Jak nie będziesz składał sam to powinieneś tego uniknąć
    ale nikt tego nie zagwarantuje.
    A jak trafisz na stronę www kopiącą jakąś walutę to i w poprawnie
    złożonej stacjonarce usłyszysz wentylatory.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2019-11-07 13:47:32
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Vegas jest tak zarobaczonym i niedorobionym oprogramowaniem z dennym i
    > niekompetentnym wsparciem, że nie robiłbym pod to g.. żadnych inwestycji
    > bez możliwości wypróbowania czy będzie na konkretnym sprzecie stabilnie
    > chodzić.

    U mnie akurat chodzi na dwóch sprzętach wyjątkowo stabilnie, od kiedy
    wspiera CUDA, jest szybki, a kosztuje grosze na Humble Bundle (dla tych,
    którzy zajmują się obróbką ideo amatorsko, to też ma znaczenie).

  • 16. Data: 2019-11-07 20:53:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/11/2019 10:37, Poldek wrote:
    > Mam w obecnym komputerze w bazie Lightrooma 74 tys. zdjęć RAW 24 Mpix.
    > Samo przeglądanie i wybieranie zdjęć w Ligtroomie działa trochę za wolno
    > na moim obecnym i5 z 20GB RAM.

    Czy jak będzie działać *troche* szybciej jak wydasz 4kzł to będziesz
    zadowolony?

    > Pytam się tylko czy w czasie przeglądania internetu i pisania w edytorze
    > tekstu komputer z i9 będzie miał 0 dB

    Tyle będzie miał chromebook, netbook czy pasywnie chłodzony mikropecet,
    w tych zastosowaniach.

    > np. przeglądanie WWW - komputer stacjonarny z i9 będzie się grzał do
    > tego stopnia

    ... że najlepiej go wynieść do piwnicy i łaczyć się z nim zdalnie z
    cichego netbooka.

  • 17. Data: 2019-11-08 00:15:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-07, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > U mnie akurat chodzi na dwóch sprzętach wyjątkowo stabilnie, od kiedy
    > wspiera CUDA, jest szybki, a kosztuje grosze na Humble Bundle (dla tych,
    > którzy zajmują się obróbką ideo amatorsko, to też ma znaczenie).

    Grosze? Może masz na myśli Movie Studio?
    U mnie pod FX-8350 chodzi w miarę stabilnie wyłączie w wirtualnej
    maszynie.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2019-11-08 01:16:34
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Grosze? Może masz na myśli Movie Studio?
    > U mnie pod FX-8350 chodzi w miarę stabilnie wyłączie w wirtualnej
    > maszynie.

    No może z tymi groszami nieco przesadziłem, ale za 100 USD co pewien
    czas na Humble Bundle pojawia się pakiet programów w nienajnowszych
    wersjach, łącznie z Vegas Pro Edit - kiedy kupowałem rok temu, była to
    wersja 15 (wtedy najnowsza była 16).

    Cały pakiet zawierał, poza Vegas Pro Edit, Vegas DVD Architect, Sound
    Forge Audio Studio 12, nie wiedzieć czemu jeszcze Vegas Movie Studio 15
    i jeszcze kilka mało przydatnych programów.

    U mnie Vegas chodzi na komputerach na Intelach.

  • 19. Data: 2019-11-08 01:41:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-08, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

> [...]
    > Forge Audio Studio 12, nie wiedzieć czemu jeszcze Vegas Movie Studio 15
    > i jeszcze kilka mało przydatnych programów.

    100USD to faktycznie rozsądna cena za standardowe Vegas, ale tak
    zasadniczo to co takiego z wersji "pro" wykorzystujesz czego nie ma
    Movie Studio? To wszystko co wymieniłeś i coś tam jeszcze to w miarę
    stadardowy pakiet typu Movie Studio Platinum/Suite, które bez zniżek i
    okazji kosztują 60-100USD. Sam przede wszystkim uzywam głownego programu
    i DVD Architecta, a to jest już w najnowszych wersjach w "Platinum" za
    60USD. Niestety, nie znalazłem nic w podobnej cenie co umożliwia
    przetwarzanie filmów 3D i jest to główny powód, dla którego cały czas w
    tym grzebię.

    > U mnie Vegas chodzi na komputerach na Intelach.

    Na Intelach chodzi mi stabilnie, ale się właśnie przejechałem na 2ch
    maszynach z FX-ami. Po którejś aktualizacji zaczeło się sypać.
    Reenderujesz coś kilka ładnych godzin i wszystko zastyga. Oczywiście w
    specyfikacji nie ma nic, że takich cpu nie obsługuje.

    Przy okazji, masz jakieś doświadczenia z DaVinci Resolve i innych z
    Blackmagic Design??

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-11-09 15:31:59
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > 100USD to faktycznie rozsądna cena za standardowe Vegas, ale tak
    > zasadniczo to co takiego z wersji "pro" wykorzystujesz czego nie ma
    > Movie Studio?

    A właściwie nie wiem. Wiele lat temu szukałem zamiany do Ulead Media
    Studio Pro, który nie chciał działać na W7, i obejrzałem ówczesną wersję
    Movie Studio i coś mi się nie spodobało. Już nie pamiętam, czy
    ograniczona liczba ścieżek na timeline... Głowy nie dam. Potem na jakiś
    czas zarzuciłem obróbkę wideo. Kiedy Na HB znalazłem ofertę za 100 USD
    za Pro, szczerze mówiąc nawet nie zastanawiałem się, czy sprawdzić
    aktualną amatorską wersję. Teraz sprawdzę, skoro i tak mam licencję.

    > Niestety, nie znalazłem nic w podobnej cenie co umożliwia
    > przetwarzanie filmów 3D i jest to główny powód, dla którego cały czas w
    > tym grzebię.

    O, a to ciekawe, napisz coś więcej. Zajmuję się fotografią trójwymiarową
    (z wyświetlaniem na projektorze i aktywnymi okularami 3D), co do filmów
    - na razie tylko zastanawiam się jak do tego się zabrać, ale nie wiem
    jeszcze, jak to rozwiązać sprzętowo, wszak jestem tylko amatorem, więc
    raczej nie mam nieograniczonego budżetu. Czy złożyć coś dedykowanego,
    np. na dwóch aparatach fotograficznych czy kamerkach sportowych (ale te
    mają na mój gust zbyt szeroki kąt i są kiepskie przy słabym
    oświetleniu), czy zdobyć coś dedykowanego. Fujifilm 3D W3 okazał się
    chłamem jeżeli chodzi zarówno o zdjęcia, jak i wideo. Stare dedykowane
    amatorskie kamery wideo (np. Sony HDR-TD30V) mają chyba za wąską bazę.

    > Przy okazji, masz jakieś doświadczenia z DaVinci Resolve i innych z
    > Blackmagic Design??

    Niestety nie mam.