  • 21. Data: 2019-11-10 19:32:34
    Temat: Re: Czy jest sens i9 ?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > 100USD to faktycznie rozsądna cena za standardowe Vegas, ale tak
    > zasadniczo to co takiego z wersji "pro" wykorzystujesz czego nie ma
    > Movie Studio?

    Platinum, Movie Studio są to programy 32-bitowe.
    Tylko Pro jest 64-bitowe.
    Przynajmniej tak było kiedyś, ale pewnie nadal tak jest.

  • 22. Data: 2019-11-10 23:58:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-10, Poldek <p...@i...eu> wrote:

    > Platinum, Movie Studio są to programy 32-bitowe.
    > Tylko Pro jest 64-bitowe.
    > Przynajmniej tak było kiedyś, ale pewnie nadal tak jest.

    Od wielu juz wersji jest dokładnie odwrotnie. Jeśli dobrze kojarzę, to
    przy 10 były jeszcze 32bity ale chyba tez 64. W tej chwili to wygląda tak:

    https://www.vegascreativesoftware.com/us/vegas-movie
    -studio/specifications/
    You need a 64-bit version of one the following operating systems:
    Microsoft Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, or Windows 10

    Przyklejenie się do 32bitów o tyle nie miałoby sensu, że ZCW i VPro i MS
    mają dokładnie ten sam rdzeń. Parę lat temu wyszło mi z gógla, że
    główne, praktyczne różnice są w ilości scieżek (obraz, dzwięk, podpisy,
    być może liczba tytułów przy DVD Architekcie) a i to na takim poziomie,
    że i te różnice nie były praktyczne.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2019-11-11 00:16:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-09, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > - na razie tylko zastanawiam się jak do tego się zabrać, ale nie wiem
    > jeszcze, jak to rozwiązać sprzętowo, wszak jestem tylko amatorem, więc
    > raczej nie mam nieograniczonego budżetu. Czy złożyć coś dedykowanego,
    > np. na dwóch aparatach fotograficznych czy kamerkach sportowych (ale te
    > mają na mój gust zbyt szeroki kąt i są kiepskie przy słabym
    > oświetleniu), czy zdobyć coś dedykowanego. Fujifilm 3D W3 okazał się
    > chłamem jeżeli chodzi zarówno o zdjęcia, jak i wideo. Stare dedykowane
    > amatorskie kamery wideo (np. Sony HDR-TD30V) mają chyba za wąską bazę.

    Obawiam sie, że nie powiem Ci nic ciekawego. Bawie się tym na potrzeby
    własnej fotografii rodzinnej. W pewnym momencie pomyslałem sobie, że
    fajnie by było mieć taki rodzaj pamiątek, w międzyczasie technologia
    rozkwitła i rynkowo zdechła. Co ciekawe nie widać tego zdychania w BD 3D
    - tzn. nie że jest jakiś rozkwit, ale cały czas wychodzą nowe tytuły,
    aktualnych produkcji.

    Mam ww. W3 i zgadzam się z osądem. Zdjęcia da się jeszcze oglądać, ale
    filmy to katastrofa. Ze 2 lata temu udało mi się nabyć nowiutkie
    HDR-TD10 i to za pół ceny. Jakość jest mocno taka-se, ale efekt, mimo
    dość wąsko rozstawionych oczek jest jak na moje potrzeby ok. Niestety
    nie załapałem się na 3D TV jak jeszcze mozna było kupic*, ale mam Optomę
    HD142X, z której jestem w sumie zadowolony.

    A te rózne nakładki na/za obiektyw, które mozna było jakiś czas temu
    dostac, to coś są warte?

    *) po rozsądnej cenie

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2019-11-11 15:46:42
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > rozkwitła i rynkowo zdechła. Co ciekawe nie widać tego zdychania w BD 3D
    > - tzn. nie że jest jakiś rozkwit, ale cały czas wychodzą nowe tytuły,

    Ale niestety nikt jeszcze chyba nie poradził sobie z sensownym
    wykorzystaniem trójwymiarowści, w sensie artystycznym - żeby nie robić z
    tego cyrku. Przynajmniej ja takich filmów nie widziałem. To trochę tak,
    jak było w początkach telewizji kolorowej - realizatorzy bardzo wyraźnie
    cieszyli się z samej obecności kolorów, więc ich zestawienie biło po oczach.

    > Mam ww. W3 i zgadzam się z osądem. Zdjęcia da się jeszcze oglądać, ale
    > filmy to katastrofa.

    Ze zdjęciami też jest problem - w tak drogim aparacie mogliby dołożyć
    matryce 1/1,6" i więcej ustawień, a w nim nawet nie ma regulacji
    kontrastu, o możliwości robienia RAW-ów już nie wspominam. W wyniku tego
    kontrastowe sceny wychodzą źle - albo wychodzi za ciemno i trzeba
    wyciągać cienie razem z szumami, albo przepala się światła. I chyba nie
    ma egzemplarza, który nie miałby wad - Internet jest pełen głosów
    rozpaczy, w moim egzemplarzu był krzywo wyjustowany prawy obiektyw
    (nieostry z jednej strony) i dwa piękne gorące piksele blisko środka
    klatki, których nie można zmapować i które bardzo świeciły w filmikach.
    Dobrze, że mogłem skorzystać ze zwrotu w ciągu 14 dni.

    W tej chwili robię zdjęcia zestawem dwóch kompaktów Canon PowerShot S90
    (jeden zalegał mi w szafie, drugi dokupiłem na Allegro za 2 stówy) -
    swego czasu to były pierwsze kompakty, które zapewniały już przyzwoitą
    jakość obrazu, przede wszystkim dynamikę. Do tego wgrywany CHDK, który
    daje możliwość podpięcia "wężyka spustowego" do portów USB, co zapewnia
    synchronizację migawek. Zdjęcia oglądam na projektorze Epson EH-TW5350 i
    ekranie szerokości 2 m (i aktywnych okularach Samsunga - pełno ich po
    40-50 złotych na rynku wtórnym) - przy dobrze zrobionych zdjęciach efekt
    powala.

    Ale wideo te Canony mają kiepskie: zaledwie 640x480. No i konieczność
    bawienia się w synchronizację przy obróbce.

    Aby mieć dobre 3D, trzeba tak na dobrą sprawę mieć możliwość zmiany
    rozstawu osi - w zależności od odległości i od ogniskowej. Na razie
    obchodzę się samą zmianą ogniskowej - im bliżej jest główny obiekt, tym
    ma być dłuższa (lub mniejszy rozstaw). Muszę robić to na czuja, ponieważ
    ostateczny wynik zobaczę dopiero na ekranie. Do obróbki używam bardzo
    fajnego darmowego programu Stereo Photo Maker.

> [...]
    > nie załapałem się na 3D TV jak jeszcze mozna było kupic*, ale mam Optomę
    > HD142X, z której jestem w sumie zadowolony.

    Optoma jest w technologii DLP, a ja niestety należę do tych, kto widzi
    tęczę. Ale podobno w nich praktycznie nie ma przenikania między prawym i
    lewym obrazem, w 3LCD Epsona bywa całkiem zauważalne.

    > A te rózne nakładki na/za obiektyw, które mozna było jakiś czas temu
    > dostac, to coś są warte?

    O nakładkach ZA obiektyw nie słyszałem i nie wyobrażam sobie, jak to
    mogłoby działać. Co do nasadek - generalni zapomnij. Będziesz miał dwa
    pionowe kadry z dwukrotnie większym ekwiwalentem ogniskowej, chyba że
    jesteś zwolennikiem vertical video ;) Poza tym stereoskopia wychodzi
    zbyt płaska, ponieważ przy takich ogniskowych rozstaw osi powinien być
    dużo większy, czyli będzie dobrze tylko przy robieniu zdjęć z
    niewielkiej odległości. Zniekształcenia wnoszone przez obiektyw
    (geometria, winietowanie itp.) na jednej parze klatek będziesz miał po
    przeciwnych stronach. Te lepiej wykonane nasadki były dedykowane do
    konkretnych obiektywów i innego rozmiaru klatki, więc trzeba będzie
    kombinować. Tu możesz zobaczyć przykłady anaglifów z
    radzieckiej/rosyjskiej nasadki ???-1:
    https://www.ixbt.com/digimage/stereocam/gal1a/gal1.h
    tm.

    Chińczycy teraz produkują tanie nasadki na obiektyw smartfona działające
    według tej samej zasady - to dopiero jest masakra, moim zdaniem wynik
    jest w ogóle nieużywalny.

    Aha, zainstalowałem przez ciekawość Vegas Media Studio - i mam mieszane
    uczucia. Poza nieco innym interfejsem i wizardami, które nie zawsze
    można obejść, niby praktycznie wszystko ma, co amator potrzebuje, ale
    wprowadzono na siłę ograniczenia. Na przykład nie można edytować
    szablonów kodowania - tylko wybrać spośród już istniejących.

  • 25. Data: 2019-11-12 09:44:45
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2019-11-08 o 01:16, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > Forge Audio Studio 12, nie wiedzieć czemu jeszcze Vegas Movie Studio 15
    > i jeszcze kilka mało przydatnych programów.

    Mam wrażenie, że chodziło Ci o 100 PLN - ja za ten sam (chyba) pakiet
    zapłaciłem 25$, w grudniu 2018.

  • 26. Data: 2019-11-12 13:47:25
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Przy okazji, masz jakieś doświadczenia z DaVinci Resolve i innych z
    > Blackmagic Design??

    Ja trochę testowałem. Fajny jest, ale występowały problemy ze stabilnością.

  • 27. Data: 2019-11-12 13:56:51
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-11-11 o 15:46, Uncle Pete pisze:

    > W wyniku tego kontrastowe sceny wychodzą źle - albo wychodzi za ciemno i trzeba
    wyciągać cienie razem z szumami, albo przepala się światła.

    Skąd ja to znam :)

  • 28. Data: 2019-11-12 14:08:05
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Mam wrażenie, że chodziło Ci o 100 PLN - ja za ten sam (chyba) pakiet
    > zapłaciłem 25$, w grudniu 2018.

    A może faktycznie to był poprzedni, rok wcześniej z Vegas Pro 14.

  • 29. Data: 2019-11-12 15:07:08
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-11-12 13:56, robot wrote:

    > Skąd ja to znam :)

    Ten mój zestaw z dwóch starych Canonów - nieba i ziemia, nawet bez pracy
    w RAW. Tak schrzanić konstrukcję aparatu trzeba umieć, a Fuji to niby
    poważny producent...

  • 30. Data: 2019-11-13 01:40:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-11, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

> [...]
    > cieszyli się z samej obecności kolorów, więc ich zestawienie biło po oczach.

    Wiem co masz na mysli, ale wydaje mi się, że chyba nadzezła już bardziej
    dojrzała era. Przesadnego epatowania trójwymiarowościa na BD nie
    kojarzę. Te wylatujące z ekranu samoloty widuje za to nadal w kinach.
    Sam nie spodziewam się tu, żadnego artyzmu bo to chyba dość trudny
    kinowo środek wyrazu. Moje oczekiwania są bardziej po lini kolor vs
    cz-b.. Zresztą 90% filmów co mam to kreskówki :)

> [...]
    > kontrastowe sceny wychodzą źle - albo wychodzi za ciemno i trzeba
    > wyciągać cienie razem z szumami, albo przepala się światła. I chyba nie

    To jest typowa idiotenkamera ze zwalonym kontrastem i podbitym
    nasyceniem kolorów. Niestety. Jakby mieli dać opcje dla zaawansowanych
    amatorów to by było jeszcze drożej, a oni zdaje się testowali dopiero
    rynek i wyszło im, że jednak nie.

    Tymczasowy wzrost zainteresowania 3D był najpewniej związany z
    pokonaniem istneijącej wcześniej pewnej bariery praktycznej. Po okresie
    poczatkowej fascynacji entuzjazm oklapł. Obawiam się, że póki
    technologia nie dojdzie do etapu gdzie 3D da się oglądać z przyzwoitą
    jakościa bez pomocy okularów, na rozsądnym cenowo sprzecie to renesansu
    zainteresowania i idacego za tym nowego sprzętu nie nalezy się
    spodziewać.

> [...]
    > klatki, których nie można zmapować i które bardzo świeciły w filmikach.
    > Dobrze, że mogłem skorzystać ze zwrotu w ciągu 14 dni.

    U mnie jest "tylko" spierniczony kontrast i nasycenie barw.

> [...]
    > ekranie szerokości 2 m (i aktywnych okularach Samsunga - pełno ich po
    > 40-50 złotych na rynku wtórnym) - przy dobrze zrobionych zdjęciach efekt

    Brzmi dobrze, ale niestety wymaga to wszystko czasu, którego nie mam.

    > Optoma jest w technologii DLP, a ja niestety należę do tych, kto widzi
    > tęczę. Ale podobno w nich praktycznie nie ma przenikania między prawym i
    > lewym obrazem, w 3LCD Epsona bywa całkiem zauważalne.

    Też widzę tęczę, ale nie jakoś dyskwalifikująco. Bardziej przeszkadza mi
    brak płynności ruchu przy dynamicznych scenach, ale nie jestem pewien z
    czego to wynika, że to tylko 24kl/s czy sprzęt się nie wyrabia.

> [...]
    > wprowadzono na siłę ograniczenia. Na przykład nie można edytować
    > szablonów kodowania - tylko wybrać spośród już istniejących.

    Jak nie można? Nie robię nic na istniejącym bo umarłbym już w przedbiegach.

    PS. Jak wypatrzysz ponownie takie Vegas Pro za 100zł to podziel się
    proszę tę wiedzą, bo za taką cenę to bardzo chętnie kupię :)

    --
    Marcin