  • 1. Data: 2016-10-16 15:49:52
    Temat: Czy kablem rg 174u możemy przesyłać dane miedzy 2 atmelami ?
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    jeżeli zachodzi potrzeba skomunikować ze soba 2 atmele na odległóś około 1-2
    czy mozna uzywać kabla koncentrycznego rg174u (bo taki mam akurat z
    końcówkami BNC)
    sterując bezpośrednio z portu bez uzycia driverów?
    czy może jest bardziej eleganckie i proste rozwiązanie ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-10-16 19:45:36
    Temat: Re: Czy kablem rg 174u mo?emy przesy?aae dane miedzy 2 atmelami ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-16 15:49, Szumek wrote:
    > czy mo?e jest bardziej eleganckie i proste rozwi?zanie ?

    RS485 to jeden maluteńki i tani 8-nózek scalak i kilka (3 jak pamiętam)
    rezystorów.

  • 3. Data: 2016-10-16 20:18:39
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Szumek pisze:
> [...]
    > końcówkami BNC)
    > sterując bezpośrednio z portu bez uzycia driverów?

    Na 2m nie widzę przeszkód.

    > czy może jest bardziej eleganckie i proste rozwiązanie ?

    To ma być tak dla siebie czy na zamówienie?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2016-10-16 20:35:51
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To ma być tak dla siebie czy na zamówienie?

    no i to jest cała odpowiedź. Bo jak ma to być prowizorka, to na takim
    odcinku kabel od żelazka może być "bez niczego".

    A jeżeli to ma być "porządnie" i nie wiadomo kto co tam podłączy, to
    trzeba by jednak coś dać.

  • 5. Data: 2016-10-16 21:14:25
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    to ma być dla siebie i "na chwilę" czyli do testów i zabawy
    w momencie gdy będa pojawiały się trudności
    trzeba będzie wprowadzać lepsze rozwiązania
    bardziej interesują mnie takie zagadnienia
    co fizycznie będzie lepsze:?
    -kable koncentryczne które już mam i mi pasują (uzywam ich do łączenia z
    generatorem itp..)
    -skrętka
    -czy jeszcze coś innego
    bo pewnie w miarę wzrostu prędkości i zakłóceń jedne okażą się lepsze od
    drugich
    na chłopski rozum kabel koncentryczny ma zalety , jest ekranowany itp
    ale moze jest coś co go dyskwalifikuje ?
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2016-10-16 21:35:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Szumek pisze:
> [...]
    > na chłopski rozum kabel koncentryczny ma zalety , jest ekranowany itp
    > ale moze jest coś co go dyskwalifikuje ?

    Jak już pisałem na tą odległość będzie ok, cokolwiek będzie ok. Nie wiem
    co tam chcesz puszczać ale do 10MHz powinno działać.

  • 7. Data: 2016-10-25 12:22:57
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > RS485 to jeden maluteńki i tani 8-nózek scalak i kilka (3 jak pamiętam)
    > rezystorów.

    Ale RS485 jest symetryczny - nie lepiej koncentrykiem puszczać jednak
    sygnał niesymetryczny i umasić ekran?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 8. Data: 2016-10-25 12:37:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-25 12:22, Adam Wysocki wrote:
    > Ale RS485 jest symetryczny - nie lepiej koncentrykiem puszczać jednak
    > sygnał niesymetryczny i umasić ekran?

    Na 2m? Kwestia definicji akademickiej "lepiej".

  • 9. Data: 2016-10-25 14:30:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, October 25, 2016, 12:22:57 PM, you wrote:

    > Ale RS485 jest symetryczny - nie lepiej koncentrykiem puszczać jednak
    > sygnał niesymetryczny i umasić ekran?

    A co ma być w tym lepszego?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2016-12-08 17:46:36
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > A co ma być w tym lepszego?

    Nie wiem, ale nie spotkalem sie z tym, zeby koncentrykiem pchac sygnal
    symetryczny. Moze malo widzialem :)

    --
    http://www.chmurka.net/