  • 11. Data: 2018-04-16 13:55:36
    Temat: Re: Czy komputery pomagają?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2018 19:17:53 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Pamiętam program cad 3d z 1998 roku. Był super i niewiele mu brakowało.
    > Dużo lepiej działało mi się na nim niż na późniejszej wersji 2016.
    > Mam wrażenie, że pewne funkcje specjalnie psują, by mieć co naprawiać w
    > kolejnych uaktualnieniach.

    No tak, ale Ty jesteś inżynier starej daty. Kiedyś Autocad miał garść komend, które
    trzeba było znać na pamięć, trzeba było znać wszystkie sztuczki jak tymi prymitywnymi
    komendami zrobić coś bardziej skomplikowanego. Dzisiaj świat to niezliczona ilość
    millenialsów którzy w życiu niczego nie nauczą się na pamięć. Trzeba robić narzędzia
    automatyczne, które wszystko potrafią zrobić za użytkownika, włącznie z ortografią
    tekstu.

    Jeszcze jedna uwaga: artykuł pisali ekonomiści. Dla nich wydajność to ilość pieniędzy
    które dla firmy zarobi przeciętny pracownik. Dla inżyniera to zupełnie co innego.

  • 12. Data: 2018-04-16 14:01:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2018 20:54:05 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:

    > To się chyba robi przy okazji. Jakiś czas temu zauważyłem np., że wraz z
    > dojrzewaniem pakietu Open/Libre Office lawinowo rośnie liczba rzeczy,
    > które denerwują mnie podobnie jak w Excellu i Wordzie. Wyszło mi, że po
    > przekroczeniu pewnego stopnia skomplikowania (funkcjonalności), nie do
    > końca daje się zapanować nad błędami.

    Openoffice jest pisany dla duńskich urzędów za pieniądze duńskiego podatnika. Kasa
    idzie na to żeby łatwo wypełniało się duńskie formularze urzędowe. Nie wiem co Ty
    chcesz zrobić w tym openoffice, ale o ile to nie są zeznania podatkowe dla SKAT-u,
    albo donosy na złe funkcjonowanie kommuny, to stanowczo nie jesteś targetem dla
    twórców tego pakietu.

  • 13. Data: 2018-04-16 14:47:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-16, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > ale o ile to nie są zeznania podatkowe dla SKAT-u, albo donosy na złe
    > funkcjonowanie kommuny, to stanowczo nie jesteś targetem dla twórców

    Chyba mówimy o 2ch różnycn pakietach:
    https://en.wikipedia.org/wiki/OpenOffice.org

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-04-16 14:53:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Jeszcze jedna uwaga: artykuł pisali ekonomiści.
    >Dla nich wydajność to ilość pieniędzy które dla firmy zarobi
    >przeciętny pracownik. Dla inżyniera to zupełnie co innego.

    Ale teraz zobacz, ze skupili sie na robotyzowaniu.

    Jeden robot wiecej, jeden pracownik mniej (albo czterech) .... i co
    nie ma wzrostu wydajnosci ?

    Moze jakos inaczej to policzyli ?
    A moze wiekszosc pracownikow juz dawno outsourcuja.
    A moze ... konkurencja tez sie zrobotyzowala i produkty potanialy ?

    Trzeba widac zaczac od ustalenia co oni tak naprawde licza.

    P.S. Zachodze czasem w glowe jak sie liczy PKB ...

    J.

  • 15. Data: 2018-04-16 14:59:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-04-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Wybierasz indywidualne cechy a to trzeba raczej spojrzeć na całość.
    >Poza
    >tym nikt nie mówi, że to wszystko są przydatne zmiany :) CHodzi
    >bardziej
    >o stopień skomplikowania.

    No wlasnie - skomplikowali, skomplikowali, lepiej nie jest, a 100x
    szybszy komputer chodzi wolniej :-)

    >I był identyczny z obecnym?

    Identyczny to nie, ale czy duzo gorszy ?

    >A tak w ogóle dużo się tam robotów używa? :)
    >Nb. też interesujące, że panowie wskazali jako obszar postępu handel,
    >gdzie akurat stopien skomplikowania za bardzo się nie zmienił.

    Moze im zainstalowali kasy samoobslugowe i juz znacznie mniej ludzi
    trzeba :-)

    >Mówisz o użyteczności, ja o złożoności, to często dwie różne sprawy
    >:)
    >To, że uważasz, że coś nie jest użytecznie nie zmienia faktu, że
    >funkcji
    >jest więcej.

    No wlasnie ... jakby nie. Robi ten nowy excel z grubsza to samo co
    stary.
    Jesli nie mniej, bo teraz trudno znalezc potrzebne funkcje :-)

    A to niewatpliwie.
    Tylko one bezproduktywne sa :-)

    J.

  • 16. Data: 2018-04-16 15:25:56
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2018 21:53:35 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Ale teraz zobacz, ze skupili sie na robotyzowaniu.

    A to sukinsyny! Wiedziałem że coś knują.

    > Jeden robot wiecej, jeden pracownik mniej (albo czterech) .... i co
    > nie ma wzrostu wydajnosci ?

    W produkcji jest. Ale zaoszczędzoną kasę trzeba wydać na marketing i biuro
    konstrukcyjne, bo elastyczne środki produkcji wytworzyły sytuację w której co roku
    trzeba przeprojektować każdy samochód, każdy telefon, wszystko co się da. I jeszcze
    trzeba przekonać klienta że marny jego los jeśli co roku nie kupi nowego gejfona za
    tysiąć dolarów.

    > Moze jakos inaczej to policzyli ?
    > A moze wiekszosc pracownikow juz dawno outsourcuja.
    > A moze ... konkurencja tez sie zrobotyzowala i produkty potanialy ?
    >
    > Trzeba widac zaczac od ustalenia co oni tak naprawde licza.

    Przypominam tylko że ekonomia nie jest nauką. Do usranej śmierci można tak ustalać o
    czym oni bełkoczą.

  • 17. Data: 2018-04-16 15:29:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2018 21:47:52 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:

    > Chyba mówimy o 2ch różnycn pakietach:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/OpenOffice.org

    Ja myślałem że mówimy o marnym wzroście funkcjonalności kolejnych klonów staroffica i
    o przyczynie takiego stanu rzeczy. A ile ich tam jest i jak się w tym tygodniu
    nazywają- przyznam, wisi mi kalafiorem.

  • 18. Data: 2018-04-16 15:45:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]

    >każdy telefon, wszystko co się da.
    >I jeszcze trzeba przekonać klienta że marny jego los jeśli co roku
    >nie kupi nowego gejfona za tysiąć dolarów.

    No, byc moze o to chodzi.

    A moze ... liczba pracownikow jest zgrubsza stala, bo przeciez
    pracowac trzeba, a wartosc produkcji tez jest z grubsza stala, bo
    trzeba ja sprzedac tymze pracownikom ...
    ale wczesniej byl jednak wzrost ?

    >Przypominam tylko że ekonomia nie jest nauką. Do usranej śmierci
    >można tak ustalać o czym oni bełkoczą.

    No nie, profesorem mozna zostac, Nobla zdobyc - nauka jak nic.
    Tylko taka moze nie calkiem scisla ...

    J.

  • 19. Data: 2018-04-16 15:48:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    > No wlasnie ... jakby nie. Robi ten nowy excel z grubsza to samo co
    > stary.

    U mnie koledzy używają excela do ogromnych rachunków. I mówią że jest szybki. Ale
    największe usprawnienie to równoległa praca wielu ludzi na tym samym dokumencie.
    Dotychczas wszyscy musieli czekać aż jeden skończy swoją robotę, żeby drugi mógł
    otworzyć plik i zrobić swoją.

    > Jesli nie mniej, bo teraz trudno znalezc potrzebne funkcje :-)

    Możesz powiedzieć paszczowo, sam Ci znajdzie.

  • 20. Data: 2018-04-16 15:52:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >na tym samym dokumencie. >Dotychczas wszyscy musieli czekać aż jeden
    >skończy swoją robotę, żeby drugi mógł otworzyć plik i zrobić swoją.

    Ponoc mozna.
    Ja tylko drżę, co bedzie, jak sie pogubi w tym co kto poprawił :-)

    >Możesz powiedzieć paszczowo, sam Ci znajdzie.

    Cos tam znajdzie, ale:
    -instalator taki wielki, a help w internecie. Spisek jakis, zebym w
    samolocie nie mogl popracowac ?
    -znajdzie, ale gdzie to w menu to nie powie. I nadal bede tak samo
    glupi :-)

    J.