  • 61. Data: 2018-05-02 12:46:53
    Temat: Re: Czy komputery pomagają?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 May 2018 12:34:19 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]
    bezprzewodowej transmisji danych, zanim jeszcze ludzie słyszeli o wifi czy bluetooth.
    Działało super,
    > Super jako telefon bezprzewodowy?
    > Miałem takowy telefon. W mieszkaniu przy 20 m już milkł.
    > Nie wiem ile z zasięgiem ma wspólnego system kodowania ale na wiki
    > piszą, że 50 m.

    Pisali "do 100m" i faktycznie bylo "do".

    baza ustawiona w oknie na pietrze pod te 100m dochodzila ... a byla
    tam jeszcze framuga i ocieplenie.

    Tak czy inaczej - system z zalozenia do bliskich odleglosci.
    Troche wymuszone normami emisji.

    Byly ekspandery, ale jakies strasznie drogie.

    J.

  • 62. Data: 2018-05-02 13:21:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 May 2018 03:16:50 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    > a właściwie powłokowy lakier do malowania samolotów. Wnika to niby
    > w pory czy jak to nazwać, mikro-rowki zwykłej chropowatości. Zanim
    > stężeje ściera się to taką gumą do mycia okien, więc w zasadzie
    > grubość powłoki jest znikoma, ale chropowatość maleje. zmniejsza to
    > opór powietrza o tyle, że oszczędność paliwa przekracza 1%.
    > Porobili wymagane badania, załatwili wymagane cetyfikaty, poszli to
    > zaproponować do linii lotniczych i producentów samolotów. Przez 5
    > lat nikt nie kupił ani puszki. W tym biznesie nikt nie chce
    > zaryzykować, nikt nie chce nawet wziąć próbki za darmo na

    Ze linie nie chcialy - nie dziwne.
    Ze producentow nie zainteresowali ... moze paliwo akurat tanialo ...

    Przyklad faktycznie kiepki, tym niemniej chcialem przypomniec, ze
    przemysl to nie domowe AGD, i reklamy po zakupie maja sens.

    > Rozumiesz jaki chaos by wywołał jeden boeing w Wizzairze, w którym
    > nie ma ani jednego człowieka który potrafi to pilotować,
    > przeglądać, naprawiać, nawet sprzątać?

    Jeden rozumiem.
    Ale moze nie 1 a 10 ? kontrakt na pare lat, jest czas zadbac o reszte.

    A ze Wizzair ma obecnie setke samolotow, to po tych 10 zacznie sie boj
    o nastepne.

    > Simpad. Nawet miałem. Może nie telefon, ale niedaleko mu było, bo miał DECTa.

    > Masz przykład DECT-a. Oni mocno chcieli z tego zrobić światowy
    > standard bezprzewodowej transmisji danych, zanim jeszcze ludzie
    > słyszeli o wifi czy bluetooth. Działało super, ale polegli na
    > programowaniu tego na każde urządzenie. Bo wszędzie inny soft
    > siedział, weź teraz pisz sterowniki na wszystko, od ABSów w
    > samochodach, przez tokarki w fabrykach, do sterowni elektrowni
    > jądrowej. Wszystko na innym hardwarze, systemie operacyjnym,
    > kompletnie inna filozofia itd.

    Przeciez to samo bylo z wifi czy BT. Tez nowosc, tez trzeba pisac.

    Kiedys czytalem amerykanski artykul, brzmialo to mniej wiecej tak:
    "czemu na OS/2 jest tak malo programow?
    Chyba znam czesc odpowiedzi.
    Bylem na targach, porozmawialem z przedstawicielem, zeby pisac
    programy potrzebuje kupic SDK. Kosztuje $499 ... drogo.
    Napisalem do IBM sugerujac ze to drogo, dostalem dlugi list, z ktorego
    wynika, ze cena jest odpowiednia.
    We don't care. We don't have to. We're IBM.

    Dla porownania - na progu zastalem paczke. SDK do Windows.
    Bo rozmawialem tez z przedstawicielem MS, wymienilismy sie
    wizytowkami. SDK kosztuje $249, ale mnie przyslali za darmo.

    P.S. Cos drgnelo, IBM obnizyl cene do $349"

    > Nie wiem czy słyszałeś, ale pierwszy telefon z Androidem 1.0 to był HTC G1.

    Zapomnialem.
    Zreszta nigdy nie przykladalem znaczenia, HTC jest od sprzetu, system
    moga posadzic dowolny. Co im zapewnia pewna swobode dzialania ...
    dopoki Apple nie zmonopolizuje rynku.

    J.

  • 63. Data: 2018-05-02 16:30:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2018 19:34:08 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > Miałem takowy telefon. W mieszkaniu przy 20 m już milkł.
    > Nie wiem ile z zasięgiem ma wspólnego system kodowania ale na wiki

    Nie bądź twardzielem dzisiaj w 2018. Rzuć czymś lepszym z tamtych czasów.

  • 64. Data: 2018-05-03 04:58:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2018 20:21:29 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Ze linie nie chcialy - nie dziwne.

    Nie dziwne? Oszczędność 1% paliwa to dla nich bardzo dużo.

    > Ze producentow nie zainteresowali ... moze paliwo akurat tanialo ...

    Ani Airbus, ani Boeing nie handlują paliwem.

    > Przyklad faktycznie kiepki, tym niemniej chcialem przypomniec, ze
    > przemysl to nie domowe AGD, i reklamy po zakupie maja sens.

    A potrafisz to jakoś uzasadnić?

    > Jeden rozumiem.
    > Ale moze nie 1 a 10 ? kontrakt na pare lat, jest czas zadbac o reszte.
    >
    > A ze Wizzair ma obecnie setke samolotow, to po tych 10 zacznie sie boj
    > o nastepne.

    Najpierw ktoś musiałby podjąć bój o pierwszy. Czy nawet o pierwszych dziesięć. Potem
    już nie trzeba o nic się bić, ważne żeby opłacić domenę ze stroną internetową, klient
    sam znajdzie kontakt.

    > Przeciez to samo bylo z wifi czy BT. Tez nowosc, tez trzeba pisac.

    Dźejef, masz jakieś pojęcie jaka jest różnica między obsługą urządzenia w
    standardowym środowisku przez standardowy sterownik, a obsługą go z setek różnych
    platform z różnymi procesorami, przez różne interfejsy komunikacyjne, szczególnie w
    sytuacji kiedy masz na rynku kilkadziesiąt wersji w wielu różnych konfiguracjach?
    Widziałeś kiedyś obsługę drukarek w DOSie?

> [...]
    > wizytowkami. SDK kosztuje $249, ale mnie przyslali za darmo.
    >
    > P.S. Cos drgnelo, IBM obnizyl cene do $349"

    A czy ta Twoja historyjka jakoś wyjaśnia dlaczego nikt nie chciał używać ubuntu na
    telefonie? Otwarte repo, nie trzeba ani grosza nikomu płacić za wrzucenie kolejnego
    flappy birda...

    > Zapomnialem.
    > Zreszta nigdy nie przykladalem znaczenia, HTC jest od sprzetu, system
    > moga posadzic dowolny. Co im zapewnia pewna swobode dzialania ...
    > dopoki Apple nie zmonopolizuje rynku.

    HTC nie jest od sprzętu, tylko od rynkowego produktu. Kupujesz w sklepie, wciskasz
    guziczek i wszystko działa. Co to znaczy że 'system mogą posadzić dowolny'? Mogę
    poprosić smartfona z CP/M 80? Nie? A czemu?

  • 65. Data: 2018-05-03 14:20:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 May 2018 19:58:32 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > W dniu środa, 2 maja 2018 20:21:29 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    [...]
    > Nie dziwne? Oszczędność 1% paliwa to dla nich bardzo dużo.

    Ale ryzyko za duze.
    Albo i kwestia umow - np nasze nowe Boeingi sa w leasingu.

    > Ani Airbus, ani Boeing nie handlują paliwem.

    Ale handluja samolotami. Gdyby mogli zaoferowac taki co pali 1% mniej

    > A potrafisz to jakoś uzasadnić?

    No wlasnie tym, ze przemysl czesto na jednej maszynie nie poprzestaje,
    ma ich wiecej i bedzie kupowal nastepne ...

    > Najpierw ktoś musiałby podjąć bój o pierwszy. Czy nawet o pierwszych

    I zakladam, ze podejmuje.

    > dziesięć. Potem już nie trzeba o nic się bić, ważne żeby opłacić
    > domenę ze stroną internetową, klient sam znajdzie kontakt.

    No chyba, ze bedzie niezadowolony.
    I zacznie szukac alternatywy.

    P.S. z googla wynika, ze w LOT lataly ATR. I jeden Airbus z wynajmu.

> [...]
    > na rynku kilkadziesiąt wersji w wielu różnych konfiguracjach?
    > Widziałeś kiedyś obsługę drukarek w DOSie?

    Nie rozumiem. Widzialem obsluge drukarek, widzialem pecety z DOS -
    wifi ani BT w nich nie bylo.

    Jesli prawde piszesz o tym DECT ... to zaloze sie, ze za duzo chcieli
    :-)

    > A czy ta Twoja historyjka jakoś wyjaśnia dlaczego nikt nie chciał
    > używać ubuntu na telefonie? Otwarte repo, nie trzeba ani grosza
    > nikomu płacić za wrzucenie kolejnego flappy birda...

    Nie wyjasnia. Za to widzialem wiele pomyslow, ktore upadly.
    Widac marketing to delikatna dziedzina :-)

> [...]
    > sklepie, wciskasz guziczek i wszystko działa. Co to znaczy że
    > 'system mogą posadzić dowolny'? Mogę poprosić smartfona z CP/M 80?

    Przyjdziesz, poprosisz ... uslyszysz cene i pojdziesz :-)

    Owszem - produkt rynkowy, ale jak sie okaze, ze na tym samym sprzecie
    mozna posadzic wiele systemow, to posadzą te, ktore sie beda
    sprzedawac.

    J.

  • 66. Data: 2018-05-03 20:34:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-05-02 o 16:30, Konrad Anikiel pisze:
    bezprzewodowej transmisji danych, zanim jeszcze ludzie słyszeli o wifi czy bluetooth.
    Działało super,

    > Nie bądź twardzielem dzisiaj w 2018. Rzuć czymś lepszym z tamtych czasów.

    W tamtych czasach (początek XXI w.) wydawało mi się to super
    technologią. Może to tak kiepsko działało, że dali "darmo" razem z
    abonamentem. :-)

    Robert

  • 67. Data: 2018-05-08 05:56:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-01, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    > Akurat metale to potrafimy recyklingować doskonale, gorzej że w
    > przemyśle mocno energotrwoniącym. To jest właśnie esencja problemu:
    > łatwo jest namówić mieszkańca domu do wymiany pieca na ekogroszek niż
    > hutę do modernizacji wielkiego pieca. Podobnych akcji różnych ekologów
    > z gramoleniem się na chłodnie kominowe elektrowni węglowych było
    > niezliczona ilość, a tylko w pojedynczych przypadkach odniosły jakiś
    > skutek. A żeby hutę ktoś nakłonił do czegoś bo on tak chce- nie
    > przypominam sobie ani razu. Wyłącznie przepisy, kary, zielone
    > certyfikaty no i przede wszystkim konkurencyjność.

    Dokładnie. Huta nie ma motywacji innej niż legistlacyjna. Huta nie
    sprzedaje konsumentowi.

    --
    Marcin