  • 1. Data: 2017-11-23 17:57:37
    Temat: Czy kondensatory muszą mieć zawsze taką samą pojemność?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Strzeliło mi kilka kondensatorów na płytce zasilacza od odtwarzacza i
    niesatety nie było w sklepie dokładnie takich samych kondensatorów.
    Powiedzieli że mogę zastosować o wyższej pojemności. Czy nie wpłynie mi to
    negatywnie na pracę urządzenia.

    Parametry:

    10V, 680 mikro

    Zamiennik
    10V, 1000 mikro LOW ESR

  • 2. Data: 2017-11-23 18:06:02
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-11-23 o 17:57, rageofhonor pisze:
> [...]
    > niesatety nie było w sklepie dokładnie takich samych kondensatorów.
    > Powiedzieli że mogę zastosować o wyższej pojemności. Czy nie wpłynie mi

    Jeśli nie uwali zasilacza przy wstępnym ładowaniu, to zamiana
    rewelacyjna. No chyba, że to chińskie mikro, a w środku siedzi 1000n.

  • 3. Data: 2017-11-23 18:13:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > niesatety nie było w sklepie dokładnie takich samych kondensatorów.
    > Powiedzieli że mogę zastosować o wyższej pojemności. Czy nie wpłynie mi

    Spoko, chyba że odtwarzacz policzony i zaprojektowany z iście kosmiczną
    technologią i precyzją zawijania elektronów po określonej orbicie
    ułożenia pasków aluminiowych pomiędzy naprężoną z odpowiednią siłą
    bibułą i zanurzoną w balsamo-elektrolicie z atomami neodymium.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2017-11-24 00:27:23
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    rageofhonor <w...@w...pl> wrote:

    > Powiedzieli że mogę zastosować o wyższej pojemności.

    Na pewno mowili o pojemnosci a nie o napieciu?

    > Czy nie wpłynie mi to negatywnie na pracę urządzenia.

    Jesli to zasilacz to zakladalbym, ze nie, ale raczej poszukalbym takich,
    jak byly - najwyzej na wyzsze napiecie.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 5. Data: 2017-11-24 01:32:11
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Na pewno mowili o pojemnosci a nie o napieciu?

    > Jesli to zasilacz to zakladalbym, ze nie, ale raczej poszukalbym takich,
    > jak byly - najwyzej na wyzsze napiecie.

    Nie tylko na zasilaczu są uszkodzone kondensatory
    Na płycie głównej też jest jeden. W sumie jest ich 4
    3x 6,3V 680uF - które udało mi sie zdobyć
    1x 10V 680uF - którego jeszcze szukam
    http://i63.tinypic.com/2n16j2a.jpg
    Zastanawia mnie czemu w sklepach elektronicznych mówili że mogę zastąpić
    uszkodzone kondensatorami o wyższej pojemności jeśli nie jest to prawdą.
    Kosztują grosze. Chyba nie z chciwości.

  • 6. Data: 2017-11-24 08:29:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-24 o 01:32, rageofhonor pisze:

> [...]
    > Zastanawia mnie czemu w sklepach elektronicznych mówili że mogę zastąpić
    > uszkodzone kondensatorami o wyższej pojemności jeśli nie jest to prawdą.
    Bo generalnie mozna i tak sie robi, sam naprawiam to wiem.
    Można trafić na specyficzne układy które mogą nie działać jak sie da większą
    pojemność ale szanse a to są na poziomie <1%, więc wlutuj i zdaj relację.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2017-11-24 09:26:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Zastanawia mnie czemu w sklepach elektronicznych mówili że mogę zastąpić
    > uszkodzone kondensatorami o wyższej pojemności jeśli nie jest to prawdą.

    Bo w znakomitej większości przypadków zadaniem kondensatorów
    elektrolitycznych jest albo blokowanie (filtrowanie) napięcia
    zasilającego, albo przesyłanie sygnału do następnego stopnia.

    W obu tych przypadkach projektant ma mniej więcej taki wybór:
    - im wyższa pojemność tym lepiej,
    - im mniejsza pojemność tym taniej i mniej miejsca zajmie.
    Coś wybiera i wstawia.
    Jak masz dość miejsca i te parę groszy Cię nie boli to spokojnie możesz
    dać większą pojemność i większe napięcie.

    Jeśli chodzi o LOW ESR to:
    ESR - szeregowa rezystancja kondensatora.
    Idealny kondensator ma ją równą 0.
    Ale rzeczywiste elementy nie i mają jakąś tam typową wartość.
    W niektórych miejscach w układzie projektantowi może bardzo zależeć, aby
    kondensator był możliwie bliski idealnemu i wtedy wstawia tam LOW ESR.

    - jak był LOW ESR to musi być zamieniony też na LOW ESR
    - jak był nie LOW ESR to wstawienie LOW ESR tylko poprawi.

    Nie chce mi się szukać, ale przypuszczam, że kondensatory
    elektrolityczne to mogą mieć fabryczne tolerancje pojemności rzędu 30%,
    jak nie więcej.
    P.G.

  • 8. Data: 2017-11-24 10:43:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rageofhonor" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >niesatety nie było w sklepie dokładnie takich samych kondensatorów.
    >Powiedzieli że mogę zastosować o wyższej pojemności. Czy nie wpłynie

    Jak strzelily, to moga byc wieksze.
    One pewnie zasilanie filtruja, tam pojemnosc nie jest krytyczna.

    Elektrolity kiedys mialy zreszta tolerancje -50/+100% ...

    J.

  • 9. Data: 2017-11-24 11:02:42
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 24.11.2017 o 10:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "rageofhonor"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jak strzelily, to moga byc wieksze.
    > One pewnie zasilanie filtruja, tam pojemnosc nie jest krytyczna.

    Czasami jest krytyczna. Kiedyś miałem problemy z fabrycznym konwerterem
    RS232/RS485. Trafo, prostownik, kondensator i chyba 7805. Po 2-3 latach
    elektrolit 220uF tak tracił na wartości, że puszczał tętnienia które w
    minimum przechodziły przez stabilizator i sypało błędami w transmisji.
    Musiałem jakoś na siłę wpychać 470 uF.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2017-11-24 12:10:38
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-11-24 o 11:02, Mario pisze:
> [...]
    > elektrolit 220uF tak tracił na wartości, że puszczał tętnienia które w
    > minimum przechodziły przez stabilizator i sypało błędami w transmisji.

    Wartość krytyczna oznacza jednak coś troszkę innego. Tam po prostu były
    dziadowsko dobrane elementy.

    Pozdrawiam

    DD