  • 41. Data: 2019-05-07 20:26:09
    Temat: Re: Czy minimalizacja plików JS/CSS jest jeszcze "w modzie"?
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    w artykule <news:p25pbyqurl0h$.1aw7asxft37n1$.dlg@40tude.net> pisze:

    > To faktycznie słabo z ich strony. Można gdzieś o tym poczytać? Na szybko
    > nie mogę znaleźć żadnej dyskusji na ten temat.

    Bo kto to widzi? Przecież webmaile teraz nie pokazują rozmiaru.
    I kto się tym przejmuje, dopóki mu poczta nie zacznie trafiać do spamu?

    Mogę podesłać po parze emaili (zwykły i przerośnięty) od dwóch różnych
    użytkowników. Nie analizowałem tego bliżej, tylko zauważyłem ciekawostkę
    na liście dyskusyjnej.

    > Jw., sztuczki + cache. Odświeżenie strony YT to tylko 36KB JS do pobrania.

    Nie mówię o odświeżeniu w trakcie sesji, tylko po tym jak z dnia na dzień
    coś podłubią w kodzie. Czasami dłubią przez kilka dni i codziennie trzeba
    wymuszać odświeżanie, bo automagicznie to działa na 100% tylko w
    przeglądarce bez żadnych dodatków. A potem jeszcze trzeba czekać na
    aktualizację dodatków, żeby radziły sobie ze zmienionym kodem...

    Poza tym okazało się, że w Google celowo piszą kod (owe sztuczki) tak, by na
    Firefoksie były problemy.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 42. Data: 2019-05-07 23:53:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-06 o 14:06, Borys Pogoreło pisze:

    > A ja przypomnę, że te javascriptowe kilobajty blokują przeglądarkę. Kolejne
    > 10MB zdjęć już nie.

    Może i w tym rzecz. Obserwując przenoszenie logiki aplikacji w coraz
    większym stopniu na JS, gdzie 10MB kodu to nic niezwykłego ... przestaję
    się dziwić, że serwisy WWW dławią się.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek