  • 1. Data: 2014-04-20 18:25:28
    Temat: Czy poczuję różnicę między i3-4130T a i5-4440S siedząc w windows w IE i na youtube?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Przesiadam kumpla ze starego zestawu z jakimś prockiem Core 2 Duo.
    Sam nie miałem do czynienia z prockami i3 ani i5, ani 3-ciej ani 4 gen...
    Staram się nabrać "wyczucia" czego się spodziewać od nowego peceta :-)

    Nie interesuje mnie wydajność w grach typu Battlefield4 - tu wiadomo,
    chodzi o maksymalną wydajność CPU i grafy, wiele rdzeni itp, itd...

    Czy do siedzenia w internecie, z otwartymi wieloma okienkami
    przeglądarki, oglądania filmów na youtube z netu czy generalnie
    pracy z Windows - zauważę dużą różnicę pomiędzy 2-rdzeniowym
    i3-4130T a 4-rdzeniowym i5-4440S?

    Mam np. do porównania takie dwa zestawy desktopów od ASUSA:
    1) M11AD-US006S: i3-4130T, 4G DDR3 1600 - cena w USA $490
    2) M11AD-US004S: i5-4440S, 4G DDR3 1600 - cena w USA $580
    3) M11AD-US003S: i5-4440S, 6G DDR3 1600 - cena w USA $600
    Ta sama pł. główna H81, ten sam system operacyjny, ten sam dysk
    twardy, wbudowana grafa, różnica w cenie $90 między prockami...
    (270zł)

    Poczuję różnicę i warto dołożyć na droższego czy brać ten tańszy i3?
    A jak już brać ten droższy, to chyba warto dołożyć 20 dolców na 6G
    zamiast 4G ramu... A może wziać tańszy z i3 i samemu dołożyć ramu?

    I jeszcze jedno - widuję te pecety ASUS'a M11AD czasem dostępne
    w wersji z Radeon HD 8350 (1GB). Czy to jest wiele bardziej wydajne
    niż wbudowany w procek "IntelR HD Graphics"? Pójdzie na tym BF4? ;-)
    Ile byście dali dodatkowo kasy żeby mieć takiego Radeona w pececie?

  • 2. Data: 2014-04-20 19:29:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-20 18:25, Pszemol pisze:
> [...]
    > przeglądarki, oglądania filmów na youtube z netu czy generalnie
    > pracy z Windows - zauważę dużą różnicę pomiędzy 2-rdzeniowym

    raczej 2 rdzenie/4 wątki kontra 4 rdzenie/4 wątki.
    Nie zauważysz.
    te 2 stówy dorzuć do SSD zamiast HDD wtedy zauważysz różnicę.

  • 3. Data: 2014-04-20 19:31:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-20 19:29, Irokez pisze:

    > raczej 2 rdzenie/4 wątki kontra 4 rdzenie/4 wątki.
    > Nie zauważysz.
    > te 2 stówy dorzuć do SSD zamiast HDD wtedy zauważysz różnicę.

    sorry, 90 dolców widzę ale tak samo nadal uważam.

  • 4. Data: 2014-04-20 19:42:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > raczej 2 rdzenie/4 wątki kontra 4 rdzenie/4 wątki.
    > Nie zauważysz.
    > te 2 stówy dorzuć do SSD zamiast HDD wtedy zauważysz różnicę.

    OK, a czy różnice miedzy 4G a 6 lub 8G odczuje w Windows?

  • 5. Data: 2014-04-20 19:42:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > niż wbudowany w procek "IntelR HD Graphics"? Pójdzie na tym BF4? ;-)
    > Ile byście dali dodatkowo kasy żeby mieć takiego Radeona w pececie?

    http://www.notebookcheck.pl/AMD-Radeon-HD-8350G.8956
    1.0.html
    w Low detail 25,8FPS vs. Intel HD Graphics 4400 (i3-4130T) 21FPS
    Medium 18,2 vs. 14

    Jak dla mnie i tu i tu jest kiepsko.
    To już taki cieniutki Radeon R7-240 za niecałe 250zł wyciąga 30FPS, już
    nie mówiąc o R7-250 za niecałe 100 dolców.
    http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-r7-240-an
    d-250,3717-7.html

  • 6. Data: 2014-04-20 19:44:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-20 19:42, Pszemol pisze:

    > OK, a czy różnice miedzy 4G a 6 lub 8G odczuje w Windows?

    Ja odczułem różnicę między 4GB a 8GB tylko odpalając program do obróbki
    grafiki rastrowej.
    W całej reszcie biurowej nie.

  • 7. Data: 2014-04-20 19:47:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > To już taki cieniutki Radeon R7-240 za niecałe 250zł wyciąga 30FPS, już
    > nie mówiąc o R7-250 za niecałe 100 dolców.

    Rozumiem, czyli nie warto za tego HD 8350 nic dopłacać.
    Lepiej dołożyć R7-250 za niecałe 100 lub R7-260 za 140
    dolców jak zajdzie kiedyś taka potrzeba... Dzięki.

  • 8. Data: 2014-04-20 19:48:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ja odczułem różnicę między 4GB a 8GB tylko odpalając program
    > do obróbki grafiki rastrowej.
    > W całej reszcie biurowej nie.

    Nie wykorzysta tego sam Windows 64-bitowy na otwieranie
    fiefnastu okienek z IE ?

  • 9. Data: 2014-04-20 20:16:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-20 19:48, Pszemol pisze:
    > "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > Nie wykorzysta tego sam Windows 64-bitowy na otwieranie
    > fiefnastu okienek z IE ?

    Otworzyłem właśnie fynfnaście okien i mam 464MB zajęte przez FF.
    Pewno zależy też co na tych oknach jest.
    przy fynfdziesiąt to już się zrobi różnica

  • 10. Data: 2014-04-20 20:44:27
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Irokez napisał:

    > raczej 2 rdzenie/4 wątki kontra 4 rdzenie/4 wątki.
    > Nie zauważysz.

    To zalezy co robi. Jak robi/bawi sie filmami HD kraconymi
    kamera/aparatem i lubi eje przerabiac za pomoca jakiegos programu,
    chocby konwertowac - to poczuje.

    > te 2 stówy dorzuć do SSD zamiast HDD wtedy zauważysz różnicę.

    Fakt, ja wybralem wolniejszy procek + SSD. Procek przydaje sie (moc)
    czasem, predkos SSD na system i podreczne aplikacje przydaje sie na co
    dzien.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg